سوءقصد به جان آیت‌الله سلیمانی / استاندار مازندران: ‌حادثه تروریستی نبوده است + فیلم

استاندار مازندران با تشریح جزئیات دقیق سوءقصد به جان عضو خبرگان گفت: سوءقصد به آیت‌الله سلیمانی تروریستی نبوده است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده سابق، ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان امروز چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ در بابلسر هدف سوء قصد قرار گرفت.

احسان معراجی‌فر درگذشت + سوابق

خبرها حاکی از آن است که آیت الله سلیمانی در پی این سوء قصد به شهادت رسیده است.

به گفته یک منبع آگاه آیت‌الله عباسعلی سلیمانی با حمله یک فرد مسلح در بانک ملی مرکزی بابلسر به شهادت رسید.

براساس این گزارش، آیت‌الله سلیمانی که در حال انجام امور بانکی در ‌شعبه مرکزی بانک ملی بابلسر بود، توسط فردی مورد حمله قرار گرفته جان خود را از دست داد.

سایت خبری حوزه‌نیوز نیز درباره جزئیات این حادثه به نقل از یکی از شاهدان عینی اعلام کرد: آیت‌الله سلیمانی در بانک ملی نشسته بود که فرد ضارب اسلحه نگهبان بانک را گرفته او را به رگبار بست که متأسفانه آیت‌الله سلیمانی به شهادت رسید و سه نفر دیگر مجروح شده‌اند.

ضارب دستگیر شد

روح‌الله سلگی معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران نیز با تأیید این خبر گفت: آیت‌الله سلیمانی صبح امروز بر اثر حمله مسلحانه جان خود را از دست داد ‌که با تلاش دستگاه امنیتی ضارب دستگیر شد.

تأیید سوء‌قصد به آیت‌الله سلیمانی

‌پلیس مازندران با تأیید سوء‌قصد ابراز کرد: عباسعلی سلیمانی نماینده سابق ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان امروز چهارشنبه 6 اردیبهشت 1402 در بابلسر هدف سوءقصد قرار گرفت و خبرهای تکمیلی به‌زودی اعلام می‌شود.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی فرزند علیجان متولد سال ۱۳۲۶ در منطقه انو شهرستان سوادکوه است و  مسئولیت‌هایی نظیر امامت جمعه و عضو شورای ائمه جمعه استان مازندران از ۱۳۵۹ تا ۱۳۸۰، مسئول نهاد رهبری در مراکز آموزش عالی ملی از سال‏های ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۵، امام جمعه زاهدان و نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان از سال ۱۳۸۰، نماینده رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۶ از دیگر مناصب وی است.

 ‌سوءقصد به آیت الله سلیمانی تروریستی نبوده است‌

سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران در گفت وگویی درباره جزئیات دقیق سوءقصد به جان آیت‌الله سلیمانی نماینده سابق ولی ‌فقیه در کاشان و سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ساعت 10:30 صبح امروز در یکی از بانک‌های بابلسر یکی از عوامل نگهبانی مجموعه بانک بی‌هدف به آیت‌الله سلیمانی شلیک کرده است، متأسفانه در این سوءقصد، ایشان جان خود را از دست دادند.

وی با اعلام اینکه ضارب در همان محل توسط عوامل انتظامی دستگیر شد، افزود: ‌بررسی‌های اولیه برای انگیزه این اقدام ضارب در حال انجام است که هنوز انگیزه ضارب از انجام این اقدام مشخص نیست، آما براساس داده‌ها امنیتی بودن این حادثه درست نیست.

استاندار مازندران با بیان اینکه‌ ضارب ‌اهل همان منطقه است، تصریح کرد: ‌این سوءقصد به‌هیچ‌وجه ماهیت تروریستی ندارد و ضارب بی‌هدف شلیک کرده ‌و شناخت دقیقی از آیت‌الله سلیمانی نداشته است.

وی با بیان اینکه‌ آیت‌الله سلیمانی‌ برای انجام امور ‌بانکی به بانک مراجعه ‌کرده بود و تا  این لحظه این اقدام، امنیتی و تروریستی ‌نبوده است، خاطرنشان کرد: ضارب از عوامل و نگهبانان شرکت انتظام بود که کارهای خدمات‌ انتظامی ‌را انجام می‌داد و اصلا کارمند نبوده است و با هویت کاملاً معلوم و مشخص مشغول خدمت بود.

استاندار مازندران با رد هرگونه مشاجره و درگیری در بانک تأکید کرد: ‌اسلحه مربوط به خود نگهبان بوده‌ و از شخص دیگری نگرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1179011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =