مافیای معدل؛ واقعیتی علمی/ مجلس از اجرای طرح تاثیر قطعی معدل در کنکور امسال جلوگیری کند

دبیر کارگروه آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت با اشاره به مواردی مانند تقلب، یکسان نبودن سختگیری حوزه‌های امتحان و تصحیح سلیقه‌ای برگه‌های امتحانی، از مجلس خواست از اجرای طرح تاثیر قطعی معدل در کنکور امسال جلوگیری کند.

هامون سبطی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره معایب تاثیر قطعی معدل در کنکور ۱۴۰۲ اظهار کرد: معایب تاثیر قطعی معدل بیش از یک سال پیش به صورت رسمی در نامه‌ رییس هیئت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت با ۱۱  ماده به رئیس جمهور اعلام شد. متاسفانه ما مشاهده می‌کنیم اغلب این موارد در حال حاضر چهره ناگوار خود را به مردم و کارگزاران نشان داده است. ای کاش همان زمان توجه بیشتری به موارد اعلام شده ازسوی دیده‌بان عدالت و شفافیت می‌شد. برای بررسی معایب مصوبه باید دوباره به ایرادات یازده‌گانه دیده‌بان شفافیت و عدالت به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مراجعه کرد. البته در مصوبه‌های بعدی، چند مورد اصلاح شد اما مابقی از جمله مورد ۸ و ۹ ایرادات تغییری نکرد.

کنکوری‌ها چشم انتظار حمایت مجلس/ تاثیر قطعی معدل به علت فراهم نبودن زیرساخت‌ها لغو شود

وی ادامه داد: بر اساس ماده ۸، درحال حاضر دسترسی دانش‌آموزان خانوارهای با تمکن مالی به انواع کلاس‌ها و کتاب‌های تست‌زنی دروس اختصاصی که دشواری و هزینه بیشتری نسبت به دروس عمومی دارند، قدرت رقابت برای دانش‌آموزان مناطق محروم را کاهش نیز داده است و عدالت آموزشی بیش از قبل خدشه‌دار شده است.

دبیر کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت: بر اساس ماده ۹، سنجش دروس عمومی به سبب اهمیت و ماهیت عمیق مفاهیم و مطالب، از فرایند آزمون چهارساعته آزمون سراسری که برمبنای پاسخ به سوالات چهارگزینه‌ای است، حذف شده و ضریب تأثیر دروس عمومی در نمرات امتحانات نهایی تشریحی و سابقه تحصیلی دانش‌آموزان جایگزین شده است. استدلال برای اتخاذ این تصمیم اصلاح و بازطراحی فرایند تعلیم و تربیت در دروسِ دارای پشتوانه فرهنگی و اسلامی است تا از این طریق بر اهمیت دروس محتوایی، افزایش اهتمام و اتکای دانش‌آموزان به نظام آموزش و پرورش و یکتا و ممتازسازی نقش‌آفرینی معلمان به‌ویژه دروس عمومی تأکید شود اما در عمل تدریس این دروس در مدارس به نیمه دوم سال و حتی دو ماه مانده به امتحانات نهایی فروکاسته شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر زمان آن نیست که به ایرادات مصوبه و تاثیر قطعی معدل بپردازیم، این ایرادات هم‌اکنون به عرصه ظهور رسیده و باید  سبب شناسی تولید این دست مصوبات شناسایی شود. همچنین باید چاره‌ای عاجل برای وضعیت کنونی داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ اندیشید.

سبطی افزود: سبب شناسی اصلی این مصوبه، آمارها و اطلاعات نه چندان معتبر و در برخی موارد نادرستی بود که به اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد. در گذشته تلاش کردیم نادرست بودن این آمارها را به گوش اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی برسانیم ولی متاسفانه آن‌طور که باید به این موارد توجهی نشد.

آمار ارائه شده به شورا درباره گردش مالی مافیای کنکور صحیح نیست

این کارشناس آموزشی با اشاره به اصطلاح مافیای کنکور و گزارشی که در این زمینه به شورا ارائه شده بود، خاطرنشان کرد: بر اساس این گزارش، گردش مالی این موسسات به ۶۰ هزار میلیارد تومان تا ۸۰ هزار میلیارد تومان می‌رسید. با توجه به اسناد رسمی خانه کتاب ایران، کل قیمت پشت جلد کتاب در کشور، سالانه ۱۰ همت است. حدود ۳۰ درصد از این کتاب‌ها، کتاب‌های کمک آموزشی هستند. پس قیمت پشت جلد کل کتاب‌های کمک آموزشی کشور در طول سال ۳ هزار میلیارد تومان است. حداقل حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد پشت جلد به تخفیفی اختصاص می‌یابد که توزیع کنندگان دریافت می‌کنند. همچنین حداقل ۲۵ درصد به تولید محتوای فیزیکی و متنی کتاب اختصاص پیدا می‌کند. نهایت درآمد ناخالصی که برای کل ناشران آموزشی کشور می‌توان متصور شد، ۱۵۰۰ تا ۲ هزار میلیارد تومان است که بخش عمده آن نیز صرف خرج جاری آن‌ها خواهد شد.

تفاوت 58 میلیارد تومانی گردش مالی مافیا در گزارش شورا و واقعیت

وی با بیان اینه کل ناشران آموزشی کشور، نهایتا هزار میلیارد تومان سود سالانه دارند، تصریح کرد: اگر برگزار کنندگان آزمون آزمایشی و دارندگان کلاس‌های حضوری یا مجازی را هم در نظر بگیرید و لیست‌های مالیاتی آنان را مشاهده کنید، در می‌یابید درآمد آن‌ها کسر کوچکی از ناشران  آموزشی است. در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن، ۲ هزار میلیارد تومان سود موسساتی است که در حوزه کمک آموزشی از ابتدایی تا کنکور در نظام خارج از آموزش و پرورش فعال هستند. با توجه به آمار، چگونه گردش مالی ۶۰ تا ۸۰ هزار میلیارد تومانی موسسات کنکوری به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده است؟

سبطی درباره آمار محصلان مدارس غیرانتفاعی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۶ میلیون دانش‌آموز در مدارس تحصیل می‌کنند که ۱۰ تا ۱۳ درصد آنان ( حدود ۲ میلیون دانش‌آموز) در مدارس غیرانتفاعی هستند.  اگر میانگین هزینه‌ای که در طول یکسال از دانش‌آموزان مدارس غیرانتفاعی اخذ می‌شود را در نظر بگیریم، درآمد مدارس غیرانتفاعی به ۶۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید. اگر منظور از ۶۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی موسسات کنکور، مدارس غیرانتفاعی زیر نظر آموزش و پرورش است، واقعا این طرح آمار به این شکل جای تاسف دارد. در غیر این صورت آماری که درباره گردش مالی موسسات خارج از بدنه آموزش و پرورش ارائه شده، اشتباه است.

مافیای معدل؛ واقعیتی علمی

وی با بیان اینکه مافیای معدل، یک واقعیت علمی است خاطرنشان کرد: تاثیر قطعی معدل منجر می‌شود گردش مالی ۵۰ تا ۶۰ هزار میلیارد تومانی مدارس غیرانتفاعی افزایش یابد. پیش بینی می‌شد پس از اجرای تاثیر قطعی معدل، این مدارس هزینه‌های بیشتری را از خانواده‌ها طلب کنند که رخ داده است. همچنین امکان کتمان کردن حقیقت توسط این مدارس وجود دارد.

جامعه آماری آموزش و پرورش برای نظرسنجی از داوطلبان جامع و مانع نبود

دبیر کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت با اشاره به نظرسنجی شبکه شاد از دانش‌آموزان در زمینه نحوه برگزاری کنکور تصریح کرد: در شبکه شاد ۶۰ درصد پاسخ دهندگان به ترکیبی از معدل و کنکور برای سنجش داوطلبان رای داده‌اند. در وهله اول باید در نظر داشت که گروه مشترکین شاد برای برگزاری چنین نظرسنجی مهمی معتبر به نظر نمی‌رسد؛ زیرا از دانش‌آموزان ابتدایی تا دانش‌آموز پایه دوازدهم می‌تواند در این نظر سنجی شرکت کند.در وهله دوم باید دقت کرد که بیش از ۵۰ درصد پشت کنکوری‌ها نیز نمی‌توانند در این نظرسنجی شرکت کنند. این جامعه آماری که برای نظرسنجی از داوطلبان در نظر گرفته شده، جامع و مانع نیست. 

وی بیان کرد: دانش‌آموزی که در شبکه شاد می‌تواند در این نظرسنجی شرکت کند، نه تا به حال در کنکور شرکت کرده و نه در امتحانات نهایی و تجربه‌ای در این دو زمینه ندارد. چگونه می‌توان از چنینی دانش‌آموزانی درباره نحوه سنجش در کنکور و امتحانات سوال پرسید و نتایج آن را در تصمیم‌گیری های کلان به عنوان سند ارائه داد؟

سونامی تقلب در امتحانات نهایی

سبطی با بیان اینکه دیده‌بان با اصطلاح سونامی تقلب، به مواردی که هم اکنون رخ می‌دهد اشاره کرده بود، خاطرنشان کرد: تقلب در آزمون می‌تواند پیش از جلسه، حین جلسه و پس از آن رخ دهد. در این زمینه بازی با الفاظ مسئولان افکار عمومی را قانع نمی‌کند. «لورفتن سوالات» تخلف پیش از جلسه است و کنترل آن به گستردگی تخلف یا خطا در حین و پس از آزمون ربطی ندارد. اینکه ادعا می‌شود متخلفان جریمه می‌شوند بسیار عجیب است. مانند آن است که در یک شهر آمار دزدی به صورت فزاینده‌ای افزایش یاید و زمانی که به رئیس نیروی انتظامی شهر این اعتراض منتقل می‌شود، وی اعلام کند که ما قوانین سختگیرانه‌ای در برخورد با دزدی داریم. طبیعتا قانون را قانون‌گذار وضع کرده است، مباهات به قانون باید توسط قانون‌گذار صورت گیرد. در حال حاضر بحث مورد توجه این است که  آیا مجری نیز قانون را درست و کامل می‌کند؟ 

امتحانات نهایی خود کنکورند

وی در ادامه گفت: بسیاری مدعی هستند سوالات امتحان نهایی در یک لحظه کوتاه توسط جاسوس افزارها، عکس گرفته شده و به بیرون ارسال می‌شود اما امکان دریافت پاسخ سوالات برای افراد وجود ندارد اما واقعیت چیز دیگری است. همان طور که مسئولان آموزش و پرورش می‌دانند، با مواردی در امتحانات نهایی مواجه هستیم که در حد یک یا چند دقیقه از حوزه‌ها فیلم یا صوت ضبط شده و بحث فقط چند ثانیه رد می‌شود. در امتحانات نهایی مسئولان زحمتکش، فروتن و کم توقع، بسیار زحمت می کشند اما زبرساخت‌های فرهنگی مهیا نشده است.

سختگیری‌ حوزه‌های امتحانات نهایی یکسان نیست

دبیر کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت افزود: معدل تا کنون برای ارتقای پایه تحصیلی کاربرد داشته است. در بسیاری از حوزه‌ها سختگیری‌ها بسیار شدید بوده و هست، اما در برخی حوزه‌ها نیز به دلایل قومی و فرهنگی و سایر دلایل سخت‌گیری‌ها کمتر است. باید فرهنگ تاثیر معدل در کنکور برای برگزار کنندگان امتحانات نهایی جا بیفتد، تا امتحانات نهایی به خوبی برگزار شود. به قول وزیر جدید آموزش و پرورش «امتحانات نهایی، خود کنکور هستند» در کنکور دانش‌آموز نمی‌تواند به صورت پرتکرار اجازه بگیرد و برای استفاده از سرویس بهداشتی از جلسه آزمون خارج شود. در جلسه کنکور دانش‌آموز نمی‌تواند با تاخیر ۳۰ تا ۴۰ دقیقه‌ای وارد حوزه شود. دلسوزی‌هایی که در امتحانات نهایی عرف بوده، در حال حاضر به مسئله‌ای تبدیل شده که شان امتحانات نهایی را زیر سوال برده و منجر به آشفتگی روح و روان دانش‌آموزان شده است.

وی ادامه داد: من تصور می‌کنم وجود زیرساخت‌های فیزیکی مانند دستگاه‌های سیگنال یاب، راکت‌های سالم موبایل‌یاب و اسکنر ( برای اسکن برگه دانش‌آموزان) ضروری است تا بستری برای امتحانات نهایی سالم فراهم کنیم که بتوان از طریق آن، نخبگان کشور را رتبه‌بندی کرد. همچنین باید فرهنگسازی لازم در راستای اهمیت این امتحانات بر آینده داوطلبان صورت گیرد و امتحان گیرندگان نیز دریابند که ۰.۲۵ نمره می‌تواند برای دانش‌آموزان تشویش ایجاد کند. در نمرات بالای ۱۹، همین ۰.۲۵ تاثیر بسزایی در رتبه داوطلبان دارد.

سبطی بیان کرد: ما نمی‌توانیم از تقلب در امتحانات جلوگیری کنیم. در امتحانات نهایی ۱۴۰۱، ۳۰ بار در هر رشته امکان تقلب وجود دارد. اگر بخواهیم بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی پیش برویم، پایه دهم و یازدهم در سال ۱۴۰۳ باید در امتحانات نهایی شرکت کنند. بنابراین امتحانات نهایی در هر رشته حدود ۵۰ بار برگزار می‌شود، به این معنا که باید برای ۳ رشته تحصیلی، ۱۵۰ بار امتحان برگزار کرد. این ها احتمال تخلف را بسیار بالاتر از کنکور می‌برد.

بخشی از سوالات کنکور تشریحی شود

به گفته وی، ما نمی‌توانیم جلوی تقلب در آزمونی را بگیریم که می‌گوییم متمرکز برگزار می‌شود اما قرار است ده‌ها بار در طول سال شاهد برگزاری آن باشیم. باید آزمون سراسری متمرکز مورد نظر وزارت علوم باشد و حق‌الناس را فدای تعارفات بین سازمانی نکنند. باید آزمون‌ها مشابه آزمون‌های آمریکا، چین و ژاپن برگزار شود. 

این کارشناس آموزشی یا بیان اینکه بسیاری از افراد نسبت به سوالات تستی گلایه‌هایی مطرح می‌کنند، خاطرنشان کرد: در این راستا باید سوالات تشریحی برای این آزمون های متمرکز سراسری در نظر گیرد. نمی‌توان از وزارت آموزش و پرورش انتظار داشت یک آزمون چند ده  بار در طول سال برگزار شود، اما تقلبی در آن آزمون رخ ندهد. زمانی که تعداد دفعات آزمون و حوزه‌ها افزایش پیدا می‌کند، باید بخش عمده‌ای از سرمایه‌های کشور صرف برگزاری امتحانات نهایی شود که گم تقلب برگزار شود. چرا باید خودمان را به دردسر بیندازیم؟ بهتر است بخشی از سوالات کنکور پس از انجام بحث‌های کارشناسانه، به صورت تشریحی مطرح شود. می‌توان آزمون‌های چین و ژاپن را بومی سازی کرده و حتی بهتر از آنان کنکور را برگزار کنیم.

تصحیح سلیقه‌ای امتحانات

وی خاطرنشان کرد: تصحیح سلیقه‌ای برگه‌های امتحانات نهایی جزو بدیهیات است. مداخله عنصر انسانی در هر سنجش و داوری، میزان خطا را افزایش می‌دهد. به همین دلیل است از هیئت منصفه یا جمعی از داوران در دادگاه ها و مستبقات ورزشی و هنری استفاده می‌شود. انحراف معیارها و تفاوت‌هایی که از امتحانات نهایی گزارش شده، در خبرگزاری قوه قضائیه نیز پوشش داده شده، این میزان اختلاف در نمره دو مصحح غیر قابل توضیح است. اعلام نمرات امتحانات نهایی در هفته آینده با واکنش دانش‌آموزان و خانواده آنان همراه خواهد شد؛ زیرا نظر تصحیح کنندگان امتحان، متفاوت هستند.

به گفته سبطی، خانواده‌ها با مشاهده چنین شرایطی تصور می‌کنند در حق فرزندانشان بی‌عدالتی شده است. باید به آموزش و پرورش فرصت داده شود تمهیداتی برای تصحیح الکترونیک اوراق امتحان نهایی در نظر بگیرد. اگر لازم است از تصحیح دستی استفاده کند. باید فعلا از اعمال سوابق تحصیلی در کنکور امسال صرف‌نظر شود. لحاظ کردن تاثیر قطعی معدل در کنکور دارای معایبی است. عارضه‌های مصوبه از قبل خود را نشان داده است و به امید خدا نمایندگان مجلس هر چه سریع‌تر از اجرای طرح تاثیر قطعی معدل به شیوه کنونی جلوگیری خواهند کرد.

حذف چند سوال با اسکن اشتباه برگه امتحان نهایی

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما گزارش‌هایی مبنی بر عدم اسکن صحیح برخی از برگه‌های امتحانی دریافت کردیم؛ به عنوان مثال سربرگ در برگه امتحانی اسکن شده اما ۲ یا ۳ سوال پایانی در اسکن سوالات نیامده است. در چنین شرایطی این سوال مطرح می‌شود که چرا طرح تاثیر قطعی معدل پیش از شناسایی ایرادات آن به اجرا درآمد و بار سنگینی را به دوش آموزش و پرورش نهادند؟ از آموزش و پرورش در جلساتی پرسیده شد آیا می‌توانید از پس چنین اقداماتی بر بیایید؟ جواب این وزارتخانه مثبت بود اما در اجرای آن با مشکل مواجه شد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1185832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 110
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • طلا IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      154 8
      تاثیر قطعی معدل در کنکور معنیش اینه که بچه ها اگه تقلب نکنید نمی تونید برید دانشگاه. آیا هدف آموزش و پرورش آموختن تقلب به ماست؟
      • شادی IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
        6 47
        ببین وقتی چیزی نمیدونی نگو تو همین کنکورشم تقلب خیلی زیاده مافیای بزرگتری به نام مافیای کنکور هم هست واینکه سختگیری های ورود به جلسه کنکورم تو منطقه های مختلف فرق میکنه اینایی که دارن تلاش میکنن تاثیر قطعی معدلو بر دارن خودشون جزو مافیای کنکورن دلشون برا من و تو نمیسوزه کما اینکه تو به جای کنکور عمومی خوندن هر مبحث ارایه و دستور و قرابت و املا هرسه سال تازه فقط تو بخش ادبیات فقط یه سالو امتحان میدی اینو دارم من بهت نیگم که امسال موندم هم شرایط پارسال و داشتم با تاثیر مثبت و هم امسال با تاثیر قطعی یه موجی راه انداختن و بعضیام ناخواسته دارن همراهش میرن
      • حسین IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
        20 1
        خانوم شادی که داری میگی مافیای کنکور به حال ما دلشون نمیسوزه اخه تویی که ادعای زیاد دونستن میکنی فکر میکنی الان خراب شده اوضاع مافیای کنکور نه خیر ده برابرم بهتر شده بجای یه کنکور و یه تستی ده تا تشریحی اومده و عملا ده کنکور ایجاد شده رفته رفته هم سخت تر میشه امتحانات نهایی اینو یادت باشه اگه همین نهایی بمونه هم باید هزینه کلان گنیم واسه خریدن کمک درسی براش و تدریس هایی از همون مافیایی که وضعشون خراب شده توروخدا یکم فکر کنید قبل حرف زدنتون درسمن جدای این همه بحث صد ها نوع دیگه امتحان نهایی برامون دردسر ایجاد کرده برای مثال همین هزینه های رفت امد ساده رو در نظر بگیر یا استرسش یا تقلب یا ناعادلانه بودن نسبت به امتحانات نهایی سال های قبل وووووو
      • نوید IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
        24 2
        در جواب کامنت شادی:همین که میگی کنکور تقلبش زیاده معلومه چقدر راست میگی دیگه اینو بچه دوساله هم می‌دونه امنیت کنکور نسبت به امتحانات نهایی صدبرابره توی کنکور تقلب خیلی کمتره نزدیک صفره اگه هم بشه تقلب کرد به راحتی شناسایی میشن آزمون مجدد میگیرن اما امتحانات نهایی متقلب رو نمیتونن تشخیص بدن و همچنین امتحانات نهایی پارسال حتی دست میبردن تو برگه امتحان دیگه از تقلب سر جلسه گذشته بود از دل همین مافیای کنکور مافیای معدل هم بیرون اومده درآمدشون دوبل شده هم از تشریحی هم از تستی میخورن تازه اگه امتحانات نهایی سه سال برگزار شه از مافیای کنکور هم قویتر میشن توی کنکور کمتر کسی ۱۰۰ میزنه اما توی امتحانات نهایی چند هزار معدل بیست داریم حالا شما بگو یک سال بخون چه سه سال توی امتحانات نهایی راه جبرانی نیست اما کنکور رو با بقیه درس‌ها یا موضوعات میتونی جبران کنی تازه کنکور حداقلش هرکسی به حق خودش میرسه هرچقدر خونده باشه نه امتحانات نهایی که مال متقلب‌هاست
    • مریم IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      146 6
      لطفا تاثیر قطعی معدل را لغو کنید و معدل مثبت را جایگزین کنید به دلیل: تصحیح سلیقه ای و وحشتناک اوراق امتحانات نهایی؛ لو رفتن و تقلبات گسترده ی امتحانات نهایی قبل از امتحان و دقایق ابتدایی امتحانات؛ عدم امکان همترازی نمرات سالهای مختلف؛ یکسان نبودن سطح آموزش و امکانات مدارس مختلف ایران این مصوبه ظلم در حق بچه های کشوره ما یکساله همش استرس داریم، خواب و خوراک نداریم اطفا پیگیری کنید
    • آیدا مقدم DE ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      142 6
      سلام.توروخدا لغوکنید این مصوبه سراسر ظلم و بی عدالتی رو.ما دیگه توان این‌همه ظلم و تقلب و نبود امکانات یکسان آموزشی تو شهرای مختلفو نداریم.استرس کنکور برامون کافیه.این امتحان نهایی هم دیگه با این تقلبات و مافیا و هزینه های بیشتر تو این اوضاع اقتصادی انگیزه و امید رو ازمون میگیره.حداقل برای مایی که میخوایم آینده رو تو مملکت خودمون بسازیم امید وانگیزه بذارید.تاثیر قطعی معدل رو به مثبت تبدیل کنید شرایط کنکور رو به سال۴۰۱و قبل برگردونید لطفا صدای ما در مجلس باشید.ممنون ار تلاش شما بزرگواران
    • فاطمه IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      138 8
      نه به تاثیر قطعی معدل در کنکور ۱۴۰۲
    • سینا علیزاده IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      118 6
      تاثیر قطعی‌ معدل لغو شود نماینده ها اگه نماینده مردم هستید که با ما مردم همراه و لغو کنید اگه برده پول و مقام هستید امیدوارم روز خوش‌ نبینید
    • امیر گنجی IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      104 5
      تاثیر قطعی ظلم آشکاره، توی کشوری مثل ایران که پر از رانته بهترین ملاک همون کنکوره
    • بیتا IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      این تاثیر معدل عادلانه نیست و استرس دانش اموزا رو چند برابر میکنه
    • مهدی AE ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      110 5
      من حتی پول ثبت نام در ترمیم رو نداشتم و همه ی امیدم به این است که تاثیر معدل مثبت بشود.
    • دارا GB ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      52 3
      ما دیگر به هیچ یک از مسئولین امید نداریم ! لعنت خدا و رسول خدا بر تصویب کنندگان تاثیر قعطی معدل و اونهای که نمیخوان و نمیزارن که اصلاح بشه و برداشته بشه ! آینده ما امید ما تمام وجود ما را از بین بردید! جونی ما آروزهای ما رو به خاطر قدرت طلبی و منافع خودتون به آتیش کشیدید، هرچی هم میگیم گوش نمیدید! خدایا کاری بکن : خلصنا من المسئولین ظالم و خائن.
    • مهدی IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      48 3
      تاثیر قطعی معدل رو لغو کنید این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی یه اشتباه کامل و کاملا نا عادلانه است از امکان ترمیم فقط یکبار تا به تقلب گسترده تا نا عدالتی آموزشی در مناطق مختلف کشورمان تا استرس و هزینه های زیاد هم برای کنکور و هم برای ترمیم و.. لطفاً تاثیر قطعی معدل رو لغو کنید
    • فاطمه IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      35 3
      سلام تاثیر معدل باید لغو بشه به این دلایل که تقلب در امتحانات گسترده حتی اگر یک نفر تقلب کنه حق ما پایمال میشود که قطعا چندین هزار نفرند دو سطح امتحانات با پارسال و سال های گذشته متفاوت است سه اوراق سلیقه ای تصحیح میشود لطفا صدای ما داوطلبان باشید🌸
    • آوا IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      9 0
      سلام بالای ۹۰درصد دانش آموزا مخالف تاثیر قطعی معدل هستن،،، اون از وضع سونامی تقلبا،، از تصحیح سلیقه ای برگه ها،، عدم همترازی معدل سال های مختلف،،، دوساله ک تمام روح و روان مارو نابود کردن،،، اینهمه هزینه برای ترمیم برای ایجاد سابقه تحصیلی یا گرفتن دیپلم‌مجدد گرفتن اینهمه ب دانش اموزا و خانواده ها فشار آوردن بس نیس؟؟ چرا ما باید تاوان بی فکری و زیاده خواهی یک عده بیسواد و بدیم؟؟؟؟ شورای عالی انقلاب فرهنگی اصلا چه کاره س ک اومده کنکور و تغییر داده؟؟ مگه خود رهبری نگفتن ک تو مسئله ای ک مجلس تصمیم گیرنده س شورا حق دخالت نداره!!!!! شورا فقط سیاست گذاره ن قانون گذار!!!! چرا کسی جلوی این اوباش مافیای کنکوری درنمیاد؟؟؟ از ده ها دلیلی ک دیده بان برای ناعادلانه بودن این مصوبه ارائه کرده فقط و فقط یکیش کافیه برای لغو تاثیر قطعی،،، نماینده ها و مسئولین ما دقیقا نماینده چه کسانی هستن؟چرا صدای اینهمه دانش اموز و خانواده رو نمیشنون؟؟؟ تاثیر قطعی اگه خوب بود چرا سالها پیش توسط دیوان عدالت اداری لغو شد؟؟ چرا قانونی ک یکبار لغو شده رو دوباره میخوان اجرا کنن؟؟؟ ب چه حقی؟؟با چه منطقی؟
    • حسین IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      33 3
      تاثیر قطعی معدل یعنی ظلم آشکار به دانش آموز ها
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      0 0
      توحوزه ما خیلی از بچه ها به هم تقلب می رسوندن. مخصوصا در نیم ساعت آخر هر آزمون و مراقب ها هم کلا خیلی سختگیری نمی کردن صرفا فقط اسم چند نفر رو یادداشت می کردن که بازدارندگی نداشت و بچه ها تو همه امتحان ها تقلب کردن. جالبه تو حوزه هم گفتن فقط کسایی که اسمشون دوبار نوشته بشه به عنوان متقلب معرفی می شوند. این مخصوص حوزه ما نیست بلکه در همه جا وجود داره اصولا در امتحان تشریحی نمیشه جلوی تقلب رسوندن بچه ها رو به هم گرفت.
    • کاربر کنکوری IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      32 3
      واقعا تاثیر قطعی معدل یک مافیا و یک استرس رو تبدیل می‌کنه به دو مافیا و بیشتر از دوبرابر استرس
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      42 3
      من دبیر هستم سوالات خرداد امسال نسبت به دی و شهریور و خرداد گذشته خیلی مفهومی تر شده واین سوالات به هیچ وجه قابل تراز با یکدیگر نیستند و این بزرگترین بی عدالتی در حق دانش آموزانی هست که امسال دیپلم گرفتن و فرصت ترمیم هم ندارند
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      0 0
      اینها اول آمدن گفتن ده بار ترمیم تا ما اعتراض نزنیم خودشون می‌دونن نمیتونن سر جلسه تقلب میکنن اعتراض میکنم به ناظر سنجش میگه نه اینها تقلب میکنن نمیتونن کنکور بدن واقعا مزخرفه
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      0 0
      به خاطر تاثیر قطعی معدل نتونستم امسال کنکور تجربی شرکت کنم چون رشته ریاضی بودم . تو را خدا لغو کنید
    • محمد IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      28 2
      گزارش واقعا کاملی بود ممنون از شما
    • M IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      16 1
      یکبار هم شده صدای خوده دانش آموزان رو بشنوید چرا با آینده اونها بازی میکنید بهترین روش در این کشور همون برگزاری کنکور به روال سابق هست اگر واقعا براتون ذره ای ارزش داریم کنکور رو برگردونین به روال سابق
    • آبرا IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      3 0
      تجسم واقعی بی عدالتی بعد اعلام نتایج معدل بالای یکی که هیچ زحمتی نکشیده کم و کاستی های کنکورشو جبران میکنه ولی اونی که ۳ سال کنکوری درس خونده و به هر دلیلی نتونسته بهترین عملکردش تو نهای ها نشون بده نصف درصدای کنکورش برای جبران معدلش از بین میرن
    • مهسا IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      41 4
      این مصوبه بدترین چیز بود برای ما کنکوری ها ن تنها مشکلاتمون رو کم نکرد بلکه هزاران مشکل رو اضافه کرد و استرسمون رو ده برابر کرد و ناامیدی به آینده آینده برامون به ارمغان آورد کسانی ک تو مجلسی و میگید جوونا از ما درخواست کنن و اعتراضاتشون رو مسالمت آمیز بگن بیاین الان ما داریم مسالمت آمیز خواسته مونو میگیم وقتشه به حرفتون عمل کنید و نشون بدید به خواست مردم توجه میکنید
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      1 0
      سلام تو رو خدا تاثیر ۴۰ درصدی معدل به خدا ظلم به بچه هاست من یه مادرم ولی بچه من الان دوهفته به کنکور دست کشیده از تلاشش نامید شده به خدا این این افسردها شده عصبی شده میگم داخل کنکور درصد بالا بزنی اون چیزی که میخوای میرسونی ولی هروقت با پارتی بازی تقلب خیلی ها ۲۰ میشن بچه من که هیچ پارتی جزء خدا نداره چه کار کنه تو رو خدا لغو کنین این مصوبه مسخره رو
    • آریان کیانی IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      6 0
      سلام از خانم یعقوبی خبرنگار محترم بابت تهیه این گزارش جامع ممنونیم
    • امیر علیزاده IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      5 0
      تنها چند دقیقه بعد از شروع امتحانات نهایی مدارس سوالات به همراه جواب در کانال های بزرگ تلگرامی پخش شد و افرادی که ابزار تقلب به همراه داشتند نمره بیست خود را تضمین کردند خواستار لغو فوری تاثیر قطعی معدل در کنکور هستیم
    • RU ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      0 0
      لغو تاثیر قطعی معدل در کنکور 1402 که از اساس دارای ایراد وافزایش تقلب در امتحانات نهایی امسال باعث تضعیف حق یکسری از دانش آموزان عزیز می گردد
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      30 2
      این قانون ظلمه چون برخی برگه ها سلیقه ای تصحیح میشه به یکی تا مثل کتاب نباشه نمره نمیدن شانسیه دیگه
    • ‌** IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      0 1
      خیلی هم تاثیر مستقیم معدل عادلانه هستش بالاخره باید یه فرقی بین کسایی که تمام این 12 سال رو درس خوندن و با معدل بالا دیپلم گرفتن با کسایی تازه سال اخر یادشون افتاده که حالا کنکوری هم وجود داره باید درس خوند، باشه
    • م سعید IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      23 4
      کنکور کلا حذف بشه این چیه وسط راه دانش آموزان یکی فقط تست زنی بلده چون در تهران با بهترین اساتید آموزش دیده وبقیه هم با سهمیه حق دانش آموزان خوبی را که در مناطق محروم‌تحصیل میکنند را ضایع میکنند
    • فرشید IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      36 2
      من خودم سال بعد کنکور میدم و امسال هیچ تست عمومی از یازدهم نزدم اما با این حال هنوز دلم میخواد عمومی ها برگرده و تاثیر معدل مثبت بشه ، چون زیرساخت ها اصلا مهیا نیست در این زمینه و حق دانش آموزان ضایع میشه البته اون هایی که زحمت میکشن.
    • شایان IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      35 3
      🛑 نه به تاثیر قطعی معدل 🛑
    • پ IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      11 4
      مگه دانش اموزای امسال دوازدهم هاموش آزمایشگاه هستندکه یه روزمیگن تاثیرمعدل باشه یه روزمیگن نیس.ایناقبلااعلام کردندیه ملت هم گفتنداینکاراشتباه است ولی ازروخودسری قبول نکردندحالاهم ماتومدارس حتی خاص بچه هادیدندکه افرادی سرجلسه نهایی چندبارمیرفتن دستشویی. درحالیکه نهایی همون کنکوربودوبایدرئیس جلسه نمیذاشت .الانم دیگه باهربدبختی بوده نهایی تموم شده.میخواستندازاول بگن لغوه چون یه ملت گفتن مصوبه اشتباهه .نه الان بعدازمرگ سهراب
    • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      28 6
      لطفا تاثیر قطعی را لغو کنید و دروس عمومی به کنکور برگردد.
    • ف IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      10 18
      مادانش اموزای امسال براساس مصوبه نهایی خوندیم بایدزودترمیگفتندنه یه هفته قبل کنکور
    • ولی پور IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      20 3
      باسلام من موقع امتحان فارسی داخل کلاس بودم ساعت داخل کلاس نبود ساعتاای دیجیتالی را هم تحویل گرفتن .بدون اینکه اعلام کنن گفتن وقت تمامه و برگه را از زیر دستم کشیدن وقتی اومدم پایین ۲نفربداز من ازجلسه خارج شدم خیلی اعتراض کردم اونها هم از امتحان بدی نیم ساعت ویک ربع و۵ دقیقه به آخر اعلام می کردن امافایده ای نداشت من ۳نمره الکی از دست دادم .
    • علوی IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      23 2
      تورو خدا عمومی ها رو برگردونین تاثیر معدل رو حذف کنین بخدا تو مدرسه ها تقلب زیاده اینجوری حق بچه های ماها اصلا تقلب نمیکنن.وخودشون میخونن ضایع میشه..بابا برگردونین به روال قبل تازه این بیچاروها زیاد تواسترس نندازیین که هرروز یه تصمیم بگیرین.
    • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      0 1
      چدا جو الکی میدید با روان بچه ها بازی میکنید مافیای معدل چیه دیگه مافیای کنکور که منطقی تره وقتی دروس عمومی به کنکور برگرده مجبوریم کتاب واسه اونها هم بخریم اما برای نهایی خوندن کتاب کافیه و میتونی به راحتی نمره بگیری بالاخره دوازده سال تحصیل باید یک جا بدرد بخوره یانه وقتی به شیوه قبل برگردیم بازهم خانواده های سرمایه دار به جایی میرسن . اینهایی که با مصوبه شورا مخالفت می‌کنند همونایی اند که نه برای مدرسه میخونند نه کنکور فقط میخوان بعد از برگش به روال قبل بتونن با بهانه زیاد شدن درس ها در کنکور خانواده هاشونو برای قبول نشدن توجیه کنن
    • ساحل IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      23 2
      سلام.خواهشا خواهشا لطفا جلوی تاثیر قطعی معدل گرفته شود.اجرای این برنامه فاجعه بار هست.چون کنترل حوزه ی امتحانی آنطور که باید نبود. صد در صد تقلب صورت گرفته.
    • یه جوان ۲۱ ساله مملکت IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      34 3
      ممنون از دکتر سبطی و خبرنگاران و رسانه هایی که حرفامون رو میرسونید🙏 به امید لغو این مصوبه ناعادلانه‌ و غیر منطقی تاثیر قطعی معدل
    • مهدی IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      28 3
      این بی عدالتیه😭 به دانش اموز منطقه محروم ظلم میشه
    • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      1 0
      با وجود کنکور همیشه و در همه حال تقلب وجود داره و شما به هیچ وجه نمی تو نید جلوی متقلبان و مافیا رو بگیرید و فقط باعث بی عدالتی شده اید و شما خیلی از بچه های با استعداد رو بخاطر کنکور سرعتی و غیر منطقی تون حذف می کنید و اکثر بچه ها رشته ای درس می خونن که دوست ندارن برای همینه که کشور ما عقب موندس نه مدیر درست داره نه استاد و نه دانشجو درست و نه دکتر و. مهندس درست خوب کنکور رو. بردارید و اجازه بدید هرکسی هر رشته ای دوست داره بخونه هیچکس دنبال پزشکی نمیره چون دیگه کلاس و پز نداره و توی دانشگاه غربال کنید
    • افسون IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      2 0
      قبلاتنهااسترس کنکور بود باهرمعدلی میشد خوند جبران کرد برای کنکور امتحان عالی دادبری رشته موردعلاقت ولی اللن هرنهایی ی کنکور استرس داریم خدایا۲۵صدم کم نگیرم خدایا سوالات لونره که میره خدایا بعضیاسواللت قبل امتحان میخرن یاسرجلسه بهشون میرسونن دیگه اززندگی ناامیدشدیم ماشانسی نداریم برای رشته های تاپ البته حق دارن هااا بااین مصوبه کوفتی همه ب هرطریقی میخان ۲۰بشن ب هرطریقی!!!!چون پااینده شونه فکرنکردن بااین مصوبه مابدبخت میشم اول زیزساختشو میداشتن بعد اجرامیکردن ن یهواجرامیکردن ماخواهان بازگشت ب قانون مجلسیم تااموزش پرورش بتونه زیرساختشو بسازه بعد این ناعدالتیه بزرگیه که درتاریخ فرامو ش نمیشه کاش بمیریم خلاص
    • باسلام IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      3 12
      معدل عادلانه ترین چیزه البته کل دوران کودکی تابزرگی و ازمون عملی وسوال گردن عملی از همه مهمتره کاش چند تا بازرس گروهی میرفتند ۱۰ نفر تو کلاسها دونه دونه سوال عملی میپرسیدن تا معلوم بشه کی زحمت وتلاش کرده کی متقلبه
    • مردم IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      18 4
      بخاطر کنکور بچه ها در عذابن و والدین هم پشیمون از فرزنداوری شدن ما پدر و مادر ها واقعا در عذابیم چقدر زجر بچه هامونو ببینیم که دلشون می خواد بعد از 12 سال زحمت و سختی ادامه تحصیل بدن ولی نمیتونن چرا اینقدر باعت عذاب مردم هستید خوب کنکور رو حذف کنید بزارید بچه ها هر رشته ای دوست دارن بخونن
    • زهرا IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      21 2
      توروخدااینقدرهرروزبایک برنامه غلط آیندمونوخراب نکنیدتوروخداتاثیرامتحان نهایی رامثبت کنید
    • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      21 2
      سلام اقای سبطی همه صحبتهای شما کاملا درسته تورا خدا پیگیری کنید و تاثیر معدل را لغو کنید هنوزم دیر نشده دعای همه بچه ها پشت سرتون هست وخیر میبینید
    • اااا IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      3 0
      بخدا من درسا رو خوب خوندم امید زیر۲۰۰داشتم اما الان معدل اومده میگن ۲۵صدم هم خیلیه روحیمو دارم از دست میدم از۱۰ روز پیش تا الان استرس دارم لطفا تاثیر معدل رو مثبت کنید
    • محمد حسین IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      31 2
      من فقط یه مثال میزنم و بعدش شما خودتون قضاوت کنین، رستگار رحمانی که بعد از چهدین سال هنوز هیچ رتبه برتری نتونسته توی کنکور ترازی مشابه با اون داشته باشه اگر تو کنکور امسال شرکت کنه از رتبه یک میرسه به چندین هزار و بجای تخصص مغز و اعصابی که الان داره میخونه، در بهترین حالت یه رشته ای شبیه به فوریت های پزشکی و ... قبول میشد (چون معدل دیپلمش ۹ بود) مشکل اصلی این قانون اصلا تقلب و اینجور چیزا نیست، مشکل اینه که خیلیییی از استعداد ها و نخبه ها بخاطر مثلا یه نمره بد تو یه امتحان دو سال پیشش نابود میشه و سرنوشتش عوض میشه، خلاصه این قانون تاثیر قطعی معدل ظلم محضه
    • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      12 7
      در این زمان که چند روز بیشتر به کنکور نمانده و دانش آموزان با برنامه اعلامی پیش رفتن حذف قطعی بودن خودش ما عدالتی است .
    • فاطمه IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      25 2
      درود بر شما اگه چندتا مثل شما بلند میشد اینجوری وضعیت ما کنکوری های ۴۰۲ این نبود اینقدر افسرده داغون نا امید نبودیم با این مصوبه دیگه هیچ امیدی نداریم به کنکور امسال
      • R IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
        9 1
        گفتن میخوایم استرسو کاهش بدیم اما امسال نابود شدیم از استرس اینه انگیزه و روحیه یه جوون ایرانی؟ تمام انگیزه مارو با این طرح از بین بردن حتی خانوادمون هم درگیر این استرس ها شدن کاش یکی بود ب دادمون میرسید از این همه بی عدالتی
    • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      0 0
      ۹۰ درصد بچه ها تقلب کردند و مراقب ها هم چیزی نمی گفتند و خیلی هم به آموزش پرورش زنگ زدم اما همان طور که انتظار می رفت هیچکی پاسخگو نبود. این طرح خوبی بود و می توانست کمی از حق ما را در برابر کسانی که سهمیه دارند و یا مطالب را عمقی و در طول سال نمی خوانند احیا کند اما حیف که اجرا کردن این کار ها عرضه می خواهد که ندارند
    • حمید IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
      11 2
      تاثیر معدل رو مثبت کنید با ظریب فارسی که ۲۱ هست ، اگه یکی فقط و فقط ۰.۲۵ صدم از بقیه کمتر بگیره ، رتبش چندین هزار نفر جابه‌جا میشه ! تصور کنید به جای ۲۰ ، بگیره ۱۹/۷۵ ، کم کم هزار نفر رتبش خراب میشه آخه ضریب فارسی رو از چهار آوردن رو ۲۱ ، این درسته ؟؟!
    • شیرین IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
      11 1
      کلی تقلب شد دست بردن در نمرات توسط کارمند آموزش و پرورش
    • کنکوری IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
      16 1
      لطفااااااا تاثیر قطعی معدل رو از کنکور 1402 و 1043 حذف کنید و دروس عمومی رو به کنکور برگردونید. لطفا با آینده ی ما بازی نکنید
    • حسین IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
      6 0
      دوستان اگه می‌خوان نظر کنکوریارو بدونن نرم از دو سه نفر بپرسن اتفاقا بسیار کار زیبایی هست
    • IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
      0 0
      سلام تاثیر معدل تازه اولش هست اگر در سال های بعد نهایی به یاز دهم ودهم برسد دانش آموزان افسرده تر میشوند چون دوران ۳ ساله متو سطه دوم کلا امتحانات بصورت نهایی بر گزار می شود وافسردگی ونا امیدی در بین دانش آموزان بیشتر میشود ،اما کنکور یه بار واسترس هم یک بار ،بهتر است ،مسئولین از قانون تاثیر قطعی معدل صرف نظر کنند ومعدل رو به همان روش تاثیر مثبت اعمال کنند ،بنده خودم هم دبیر هستم وهم دانش آموز کنکوری داشتم واز این به بعد هم دارم
    • امیر IR ۰۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
      1 0
      اگه فک می کنید بااین کار به بچه منطقه محروم لطف کردید باید بگم منی که بچه منطقه محرومم وپول ترمیم نداشتم و از سال بعد هم تاثیرش ۵۰ درصد میشه یعنی هیچ امیدی به پشت کنکور موندن هم ندارم.شما رو به حضرت عباس با آرزو هامون اینکارو نکنید
    • مریم اسماعیلی IR ۰۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
      13 1
      واقعابه نکات عالی اشاره شده بودمدرسه دخترم ازلحاظ امکانات تدریسی 0بوده ونهایی بسیارسخت ودانش آموزان ازلحاظ روحی داغون بوشهرشهردالکی
    • جواد IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
      7 18
      هامون سبطی در کانال تلگرامش هم باعث شد کلی از دانش آموزا از درس خوندن زده شن چرا که این آقا به خاطر جیبش حاضره چند هزار دانش آموز رو قربانی کنه و وارد حاشیه کنه رعب و وحشت ایجاد کنه و...... این آقا همون دبیر ادبیاتیه که به خاطر برگشتن عمومی ها به کنکور یه هیئتی تشکیل داد و رفتن قم برای دیدار با مراجع تقلید😐🤦‍♂️به والله همه این حرفا به خاطر جیب خودشه از وقتی مصوبه تصویب شده کانال تلگرامیش تغییر کرده کلا و تبدیل شده به کانالی که شماره نمایندگان مجلس رو یکی یکی پخش میکنه تا دانش آموزا زنگ بزنن بهشون و اعتراض کنن شده کانالی که امضا جمع میکنن شده کانالی که برای همه چی معترضن امثال این آقا برای دانش آموزای کنکوری سم هستن سممممم هیچکسی که فکر فرزندان شما نیست همه به فکر جیب خودشونن
      • نوید IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
        10 2
        توی همین کانال تلگرامش جواب دندان‌شکنانه‌ای به امثال تو داد برو بشنوش ایشون بیشتر درباره تاثیر قطعی حرف زده نه بازگشت عمومی‌ها ضمنا اگه خوب چشماتو باز کنی نوشته دبیر کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت وظیفشه هرجوری شده صدای داوطلبان رو برسونه به مسئولین چجوری این کار رو باید بکنه و اثبات کنه که داره پیگیری میکنه باید از طریق کانالش این اتفاق می‌افتاد
      • حامد IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
        4 0
        اگر ایشان به فکر جیب خودشان بودند در سال ۹۵ و ۹۷ با تاثیر قطعی معدل مخالفت نمیکردند چون اون موقع عمومی‌ها هم در کنکور بود یعنی هم میتوانست از راه کنکور درآمد داشته باشد هم از راه امتحانات نهایی اما تلاش کرد تا تاثیر قطعی لغو شود لطفا تهمت نزنید
    • زیبا IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
      12 1
      تاثیر قطعی را حذف کنید دخترم دچار بیماری روحی شده چرا سلامتی بچه‌ها را به بازی میگیرید خودتون بچه ندارید
    • یک ایران همدل IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
      11 2
      دروس عمومی در جایگاه خود ارزشمند هستند نه اینکه وارد صحنه رقابت تست زنی شوند و نباید ملاک ارزش گذاری باشن .پذیرش فقط براساس دروس اختصاصی باید صورت بگیره وتاثیر معدل مثبت باشه.این طرح باید اصلاح بشه نه اینکه دوباره به پله اول برگرده
    • یک ایران همدل IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
      11 0
      سالهاست در کشورها برای ورود به هررشته ای فقط ازدو درس امتحان گرفته میشه چطور میخواید دوباره از ۸ درس آزمون تستی از طفلی های مردم بگیرید .کمی پیشرفت کنید تروخدا .همین دروس اختصاصی +تأثیر مثبت معدل
    • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
      0 2
      بر چه اساسی این حرفو میزنید من واسه نهایی بسیار تلاش کردم ویک ماه درگیر نهایی بودم داوطلب نظام قدیم هستم و اگر چنین بود که تاثیر داده نشه زودتر باید میگفتن تا من هم و خیلی از جماعت نظام فدیم ها یا نظام جدیدهایی که امتحان نهایی دادن به جای خواندن امتحان نهایی واسه کنکور میخوندیم وتست میزدیم این حرفایه شما خلاف عقلانیته اگر قانونی باشه باید قبل از بر گزاری نهایی ها میگفتن بابت این نهایی ها و ترمیم چه قدر هزینه مالی و زمان کردم کی میخاد جواب بده
    • اسماعیل IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
      0 3
      بعد از یکسال برنامه ریزی دانش اموزان بر اساس مصوبه طرح این مسئله چند روز مانده به کنکور جای سئوال داره مسئول بی کفایتی که در این مقطع زمانی این مسائل را مطرح می‌کند و با روح و روان دانش آموزان بازی می‌کند اونهم فقط برای دیده شدن
    • یه دانش اموز IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
      16 2
      تاثیر قطعی باید حذف شود . چون باعث فقر فرهنگی جامعه شده .فقر فرهنگی جامعه یعنی نداشتن هزینه ترمیم معدل ،نداشتن هزینه برای خرید کتاب های کمک اموزشی و... وکمبود وقت،برای اینکه دانش اموزی که میخاد برای کنکور درس بخواند باید اول برای ترمیم تلاش کند که این روش باعث تخریب شکسته شدن وافسردگی شدید دانش اموزان وجامه میشود . من یک دانش اموز هستم . #لغو تاثیر قطعی
    • بهار IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
      18 0
      خداییش تو حوزه امحتانی ما تقلب خیلی زیاد شد نامردی اگه مثبت نشه
    • رضا IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
      3 18
      ایشان صاحب موسسه کنکور وکتاب تستی دریافت در دروس فارسی، عربی،دینی وزبان هستند وبا این مصوبه مشتری کتابهایشان ازیک میلیون کنکوری به سیصدهزار داوطلب علوم انسانی کاهش می یابد وحرفهای دیگر ایشان دروغ است زیرا امتحان نهایی عین کتاب مدرسه هست وهیچ نیازی به کمک درسی ندارد ضمنا تقلب در آن بسیار سخ تر از تست هست چون باید دلیل را بنویسی،ضمنا ورقه اسکن شده ودست نمی خورد وتصحیح سلیقه ای فیزیک و...یک طنزاست.باید تاثیر معدل قطعی باشد تا کسی که با پول، کلاس تست رفته ولی با کتاب آموزش وپرورش معدل پایین تری گرفته،بخاطر درصد تست بیشتر،نتواند معدل کمترش راجبران کند.هرکس حرف از تاثیر مثبت معدل کند،به نفع طبقه پولدار و کلاسهای تست کنکور حرف می زند.
      • نوید IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
        16 1
        بله درسته راه نهایی فارسی ایشان در امتحان ترمیم به دردم خورد آن درآمدی که از کنکور داره الان هم داره فرقی برایش نکرده شما متقلب‌ها و دانش‌آموزان مدارس آقایون شورا و غیرانتفاعی و سمپاد و... نیازی به کتاب کمک درسی ندارید اما مایی که معلم داشتنمون با نداشتنمون فرقی نمیکنه اتفاقا از کتاب درسی برامون مهمتره فارسی بیشترین ضریب رو در امتحانات نهایی داره آیا در کتاب درسی فارسی معنی شعر می‌بینید؟؟؟؟آرایه‌ها و دستورهای زبانی را توضیح داده؟؟؟آیا در کتاب‌های درسی جواب فعالیت‌هایی که به عهده معلمه نوشته شده؟؟؟؟؟بله امتحانات نهایی دلیل میخواد اما زمانش هم بیشتره تازه بیشتر سوالات مثل صحیح و غلط‌ها و چهارگزینه‌ای‌ها و نقطه‌چین‌ها و پاسخ کوتاه‌ها دلیل هم نمیخواد اما کنکور هر یک ثانیه ارزش داره و همچنین با امنیت فوق‌العاده‌ای که داره تقلب خیلی کمتره خود فیزیک رو میشود با توجه به فرمول‌های کتاب به روش‌های مختلفی حل کرد ممکن است بعضی از مصححان فقط روش داخل کلید را قبول داشته باشند همین کافیست برای اثبات دروغت ضمنا پولدارها که الان ضرری نکردند باز کتاب‌ها و کلاس‌های رنگارنگ و جورواجور برایشان آماده هست
      • نوید IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
        8 2
        در ادامه کامنت قبلیم:مهم اینه که مناطق محروم دچار هزینه بیشتری شدند که البته بعضیا با تقلب و پارتی بازی هدرش دادن و میدن همه اینو میدونن پولدارها در بهترین مدارس هستند و بهترین معلم‌ها رو دارن پس تاثیر قطعی به نفعشونه تا مثبت من یقین دارم تو با برعکس جلوه دادن حقیقت مزدور شورایی یا مافیای معدلی یا اون صفاتی که در پیام قبلی بهت دادم به اضافه منفعت‌طلب و خودخواه هستی
    • کنکوری IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
      17 2
      این مصوبه باعث افسردگی و ناامیدی قشرجوان شده مصوبه شورا عدالتی درآن نیس استرس مارا دوچندان کرده طبق نظرسنجی ها۸۰ درصدمخالف هستن . #لغو_تاثیر_قطعی_معدل
    • کنکوری بیچاره IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
      13 3
      تاثیر قطعی معدل توسط شورا عالی انقلاب فرهنگی در کشور به جریان افتاده . مارو بد بخت کردن مارو بیچاره کردن با این مصوبه ظالمانه هرچه سریعتر از مجلس میخوایم جایگاه خودشو حفظ کنه و تاثیر معدل برای امسال و سال های دیگر مثبت شود و دروس عمومی مثل سابق به کنکور برگردد
    • مائده IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
      13 1
      تاثیر قطعی یعنی ناامید کردن قشر ضعیف و متوسط رو به پایین از تغییر جایگاه اجتماعیشون یعنی اول و اخر رشته های خوب برای پولدار هاست که شهریه ۷۰ ۸۰ میلیونی مدرسه رو میدن یعنی یه بار فرصت ترمیم معدل و نهایتا اگه خراب کنی محرومیت برای یک عمر یعنی سود خالص مافیای معدل نماینده ها واقعا باید لغو کنن این بی عدالتی رو
    • دوازدهمی بدبخت IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
      15 2
      تو رو خدااااا تاثیر معدل رو لغو کنید نا امیدمون نکنید ما کنکوری های ۴۰۲ چ گناهی کردیم من تو حوزه نهایی خودمون با چشم های خودم میدیم که بچه ها راحت تقلب میکنن چراااا وقتی زیر ساخت های مناسب فراهم نیست تاثیر معدل رو قطعی میکنید بابا ما دانش آموزیم آینده کشور دست ما چرا بی انگیزه میکنید بچه ها رو چرااا باید آینده چندین هزار نفر دانش آموز بخواد ب خاطر تصمیم غلط و اشتباه شما تباه بشه
    • رضا وکیلی IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
      14 1
      بنده بعنوان دبیر دبیرستانهای نمونه .و تیز هوشان و همچنین معلم مدارس نابینایان اصلا عدالت را در تاثیر قطعی معدل نمی‌بینم . چرا که واقعا سطح آموزش و امکانات آموزشی در مدارس متفاوت بوده . مثلاً در مورد دانش آموزان نابینا امثال در امتحانات از منشی استفاده شده است که منشی ها به نوعی در پاسخگویی دخیل بوده و اکثرا با هم صحبت کرد ه و تقلب در اوج خود بوده است
    • بهنوش افشاری IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
      19 1
      سلام   باتوجه به اینکه ۹۰ درصد داوطلبین کنکور مخالف ۱۰۰ درصد تاثیر قطعی معدل (مصوبه شورای انقلاب فرهنگی)بودند و همچنان هم هستند  و همگی ما یکسال هست که داریم میگیم آموزش پرورش  زیر ساخت  لازمه را برای برگزاری  امتحان های نهایی رو  نداره و هر روز داره سوالات زودتر پخش میشه همراه با پاسخ چه طور بچه ها میخوان با این تقلب ها وارد دانشگاه ها بشن؟ عدالت کجاست.؟ این تقلب ها فقط یکی از ایراد های بزرگ این مصوبه
    • پشت کنکوری افسرده IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
      18 0
      منی که پشت کنکوریم اونم از مناطق محروم یعنی چی اینکارا چون پشت کنکوری هستیم حق نظر نداریم واقعا تمومش کنین دیگه ما نمیکشیم آیندمون رو خراب کردین بس نیس افسردگی گرفتیم از لحاظ روانی به جنون رسیدیم کنکور بس نبود از بس که بی عدالتی توش زیاده نهایی هم اضافه شد این سنجش فقط از مردم میخواد پول به جیب بزنه اونایی که میخواستن ترمیم کنن شهر ما هر درس صدتومن به اضافه کمک به مدرسه میگرفتن بقیه شهر هارو نمیدونم ولی این نهایی ها هر معلم یه جوری تصحیح میکنه وتقلباتی صورت میگیره به خاطر همون نمره های همه با عدالت نمیشه اون کسایی که پول ترمیم ندارن چیکار کنن پارسال کلا تصف دهه قبولین کنکور از قشر پولدار جامعه بودن پس اون یکیا چی اونایی که با امید درس میخونن پول یه کتاب تست وکلاس رو ندارن چی اونا آدم نیستن همین کارارو میکنین همه میخوان مهاجرت کنن دیگه چون همش بی عدالتی بعضیا مستقیم صندلیشون تو دانشگاه حاضره ولی بعضیا باید هی بخونن هی عذاب بکشن منی که میخوام درس بخونم این نهاییا میاد تو ذهنم کلامیزنه انگیزمو خراب میکنه امیدوارم نماینده ها صدای ما باشن بقیه هم بیکار نشینین هشتگ #نه_به_قطعی_امتحانات_نهایی
    • فاطمه ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
      12 2
      لغووووووو تاثیرقطعیییی در کنکور1402
    • امیر IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
      2 0
      تاثیر قطعی نهایی در کنکور قطعا ظلم بزرگی به دانش آموزانه و باعث بیشتر شدن استرس دانش آموزان شده. من خودم تو حوزه امتحانات نهایی شاهد بودم که چند نفر در حال تقلب بودند و مراقب تنها کاری که کرد این بود که جاشون رو عوض کرد
    • فاطمه IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
      13 1
      این مصوبه ظالمانه باید لغو شه چرا با آینده ما بازی میکنین وقتی زیر ساخت های لازم رو ندارید پس همون شیوه کنکور و تاثیر مثبت عادلانه تر بود
    • امید IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
      1 0
      این مصوبه طاغوتی را بردارید تاثیر قطعی معدل یعنی نابودی دانش اموزان مناطق محروم امید مناطق محروم به دروس عمومی است. اموزش پرورش برای شورای عالی انقلاب دست از لجبازی بردارد. مجلسسسسسس انقلابی کجاس چرا کاری نمی کند. من جوان دیگه چطور به مجلس اعتماد کنم برم پای صندوق رای وقتی که از حق من دفاع نمی کند مجلس انقلابی جلو این فاجعه بگیرید
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
      1 0
      لغو تاثیر قطعی معدل
    • شبنم NL ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
      8 0
      نه به تاثیر معدل... به چشم خودم دیدم چقدر تقلب شد تو این امتحانات خرداد و ما که پول نداشتیم باید بشینیم و نگاه کنیم این انصاف نیست بخدا
    • یلدا IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
      12 0
      سلام. اینجانب دانش آموز رشته تجربی مخالفت و شکایت خود را جهت طرح ناعدالانه تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور اعلام میدارم.خواهشمندم زودتر چاره ای برای دانش آموزان و ایندگان این مرز و بوم بیندیشید. به طور قطع اعلام میدارم تعداد کثیری از دانش آموزان مخالف این طرح هستند.تصحیح سلیقه ای مصحح ها، یکسان نبودن محتوای امتحانات نهایی در سالهای متفاوت و یکسان نبودن نتیجه ازمون ها در سال های مختلف، همترازی، مشخص نشدن سطح علمی دانش آموز با یک آزمون نهایی و تشریحی، عدم توجه به عدالت آموزشی مناطق محروم( خصوصا مناطق روستایی که تغییر محتوای نهایی طی یک سال اخیر به شدت برایشان نگران کننده است و درواقع افزایش تعداد مردودی ها)، افزایش استرس دانش آموزان چرا که هر امتحان نهایی معادل یک کنکور خواهد بود به شدت این موضوع قابل درک است به جرات میگویم استرس شب های امتحان طوری شده است که برخی دانش آموزان با قرص های ارامش بخش توان کنترل افکار و نگرانی هایشان را دارند، افزایش مافیای کنکور تحت عنوان کتاب هایی برای ۲۰ شدن و کلاس های نهایی؛ امکان خطای  زیاد الکترونیکی و نهایتا تقلب های گسترده خصوصا حین آزمون
    • فرزاد IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
      2 15
      حالا نه که تو خود کنکور اصن تقلب نمیشه، گیر دادین به تقلب توی امتحانات نهایی، چرا این یه کار درست رو که شورای عالی انقلاب انجام داده رو میخاید خراب کنید، ما نمیخوایم شرایط تغییر کنه،نمیخوایم دوباره دروس عمومی برگرده ، شما هم لطفا دیگه کاری به کار این مصوبه نداشته باشید بزاریدمصوبه شورا مسیر عادی هودشو طی کنه انقدم با اعصاب و روان ما بازی نکنید
      • نوید IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
        5 0
        دو کلمه از مادر متقلبان
    • ح.ط US ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
      11 0
      حذف کنید مدارس عادی با تیز هوشان در یک سطح نیستن
    • عرشیا یعقوبی IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
      10 0
      لغو كنيد وقتی توان اجرا ندارید یا حد اقل فرصت ترمیم رو همون چیزی که گفتید ۱۰ بار بکنید
    • فاطمه IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
      9 0
      خواهش میکنم سابقه تحصیلی ، ترمیم معدل و تاثیر قطعی معدل و هر چی که هست بردارید
    • مجید IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
      10 0
      جون پدر مادرتون برش دارین
    • امیرحسین IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      1 1
      کاری ندارم تاثیر معدلو بر می گردونید یا حذف می کنید اما لطفا و خواهشا عمومی هارو بر نگردونید الان کلی از مافیا های کنکور تو عمومی کنار رفتن مثل خود همین هامون سبطی
    • ملیکا IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      4 0
      واقعا به جای یک کنکور حالا باید ده تا کنکور بدیم اونم با تقلب و صحیح سلیقه ای ، قطعا امنیت یک کنکور رو برقرار کردن خیلی منطقی تر از ده تا امتحان نهایی هست ، تازه هزینه کتابهای امتحان نهایی که با وجود این همه سختی تو این گرونی پدر و مادر بیچاره باید بخره و هزینه ترمیم هم که خدا داند
    • معصومه DE ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      4 0
      تاثیر قطعی معدل تیری بود بر پیکر دانش آموزان به خدا قسم من خودم الان کلا از زندگی نا امید شدم و به فکر خودکشی هستم کاش خدا کمک می‌کرد راهی وجود داشت این تاثیر معدل لغو بشه
    • مهتاب DE ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      7 0
      یا امام زمان خودت کاری کن این تاثیر قطعی لغو بشه پدرم درومد به خدا اینقدر دعا کردم
    • کنکوری IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      8 0
      #نه به تاثیر قطعی معدل در کنکور 1402
    • ماهد IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      5 0
      تاثیر معدل هیچ فرقی نکرد ،الان کلاس نهایی برگزار میکنن ،بچه پولدار ها شرکت میکنیم ۲۰ میشن ولی بچه هایی که تو شهرستان یا روستا هستن با سطح مدرسه متوسط شاید ۱۴،۱۵ بشن هیچ فرقی نکرد نه بهتر شد نه بدتر
    • ngm IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
      10 0
      تاثیر قطعی رو بردارین خواهشا این نهایت بی انصافیه ما که شب و روز بیدار بودیم چه گناهی کردیم آخه اونوقت بقیه با رشوه راحت سوالات رو میخرن
    • فاطمه IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      8 0
      به امید حذف این مصوبه ناعادلانه ان شاء الله مصوبه هرچه زودتر حذف بشه خداقل با پشت کنکور نشستن بتونیم سال دیگه بریم دانگشاه
    • س ه IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
      6 1
      کیفیت داغون مدارس ایران سبب شده تا مافیا شکل بگیره کیفیت مدارس اگر ارتقا پیدا کنه دیگه خبری از مافیا هم نخواهد بود ولی خب ما دنبال زیربغل مار هستیم متاسفانه
    • علی IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
      5 0
      تاثیر معدل قطعی = نا امید کردن قشر محروم و برد متقلب ها
    • زینب طالبی IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
      5 0
      من موندم چرا اصلا فکر نمیکنن بچه ها بجای یک کنکور باید با کلی نمره سر کله بزنن استرس آدم کمتر نمیشه چندین برابر میشه پولم که ماشالله به جون آموزش پرورش از بچه ها مثل زالو پول میخوره. عدالت آموزشی و با این مصوبه زیر سوال بردن.
    • آرش شایان IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      3 0
      کسانی که این طرح را تصویب کردند یک سری مشکلات را بوجود آوردند که عبارتند از : 1: بیش از 30 تا کنکور رو بوجود آوردند 2: چطور یک دانش آموز در تمام امتحانات نمره خوب کسب کند . ۳: درصد معدل بسیار بالاست و کم بودن معدل حدود ۲۰۰۰ الی ۳۰۰۰ رتبه رو پایین می آورد. ۴: وجود مشکلات مالی برای دانش آموزان ۵: وجود استرس برای داوطلب و خوانواده داوطلب ۶: تقلب های گسترده در امتحانات نهایی ۷: دارای محدودیت ترمیم معدل و هزینه بالا ۸: وجود کلاهبرداران فروش سوالات نهایی ۹: ساخت زمینه‌ای برای سودجویی مافیای کنکور ۱۰: طرح بسیار ناسالم که باعت مشکلات روانی در دانش آموز میشود. به نظرات ما دانش آموزان احترام بگذارید تا به کل سیستم احترام بذاریم.
    • IR ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
      0 0
      نمراتی که در امتحان نهایی داده شده بهت آور هست یعنی من نمیدونم تو امتحان چی نوشتم؟اگر مرد هستید که قطعا نیستید ورقه هارو علنی جلوی چشم ما اصلاح کنین
    • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      0 0
      اونایی که میگفتن تاثیر قطعی معدل به نفع مناطق محرومه میانگین نمرات مناطق محروم رو چرا نمیگین؟ دیدیم که کاملا به ضرر مناطق محروم نیز شد
    • FR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
      0 0
      لغو تاثیر قطعی معدل در کنکور