رکورد جذب دانشجو در دانشگاه آزاد تبریز شکسته شد/ احیای رشته‌های فنی و مهندسی با راه‌اندازی پلتفرم تامین

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت:  دو واحد تبریز و علوم پزشکی تبریز در وضعیت سبز و سود ده هستند و امسال واحد ورزقان هم به جمع واحدهای سود ده اضافه شد. برای سال آینده چند واحد دیگر هم با تلاش مضاعف ان شاالله به سوددهی خواهد رسید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و واحد تبریز در شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی که با حضور فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و روسای واحد استان در سالن پروین اعتصامی واحد تبریز برگزار شد ضمن عرض تسلیت فرارسیدن ایام حزن و اندوه ماه محرم به برگزاری جلسه بودجه که در تهران و با حضور دکتر تهرانچی و معاونین ومدیران سازمان تشکیل شد؛ گفت: با توجه به اهمیتی که استان آذربایجان شرقی داشت دفاع از بودجه این استان به صورت حضوری انجام شد.

دانشگاه آزاد اسلامی از زیان‌دهی خارج شده است/ تعطیلی واحدهای دانشگاهی به هیچ وجه مطرح نبوده و نخواهد بود

وی افزود: استان آذربایجان شرقی ۳۵ واحد و مرکز دارد که  دو واحد تبریز و علوم پزشکی تبریز در وضعیت سبز و سود ده هستند و امسال واحد ورزقان هم به جمع واحدهای سود ده اضافه شد. برای سال آینده چند واحد دیگر هم با تلاش مضاعف ان شاالله به سوددهی خواهد رسید.

وی افزود: اولین موضوعی که توسط ریاست عالی مطرح شد؛ بررسی نمودار عملکرد استان بود. امسال با عملکردی که انجام شد نمودار بودجه استان آذربایجان شرقی همگرا شده است. رنجبران اذعان داشت: موضوع بعدی افزایش تعداد دانشجو که در روند بررسی از ۹۸ تا ۱۴۰۱، در سال ۱۴۰۱جهش تعداد دانشجو داشتیم. امسال با ۵۹۰۰۰ دانشجو رکورد چند سال را شکستیم و حتما تا سال بعد باید ۶۱۰۰۰دانشجو در مهرماه باید داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: سال آینده ، حدود ۶۰ درصد درآمد مربوط  به شهریه پیش بینی شده است و این اتفاق خوبی است که اتکای ما به درآمد شهریه کمتر می شود و درآمد پایدار ما بیشتر می شود .

وی اذعان داشت: یکی از آیتم هایی که بیش از ۲ برابر شدن درآمد های غیر شهریه بود ، حدود ۳۶ میلیارد درآمد غیر شهریه ای داشتیم که امسال ۷۱ میلیارد را رد کرده بودیم و این اتفاق خوبی است و سهم واحد تبریز بیشتر از واحدهای  دیگر بود.

رنجبران گفت: بحث پلت فرم تامین، تولید و توزیع که به پیشنهاد دکتر تهرانچی به واحد تبریز واگذار شده است؛ یک تحول جدی در بحث آموزش و الگوگیری از نظام آموزش پزشکی خواهد بود. این پلت فرم رشته های فنی و مهندسی و رشته های مرتبط با صنایع و خدمات را در احیا خواد کرد که برای کل کشور زمینه تحول آموزشی ایجاد خواهد شد.

 رنجبران به بحث مولد سازی دارایی ها اشاره کرد و افزود: استان آذربایجان شرقی پتانسیل ها و ظرفیت های بسیار خوبی دارد که باید از آنها استفاده بهینه نماید که این بحث در دستور کار جدی استان خواهد بود.

وی به مازاد نیروی این استان اشاره کرد و گفت: دکتر تهرانچی تاکید دارند که نیروی انسانی سرمایه اصلی ما است و بهترین انتخاب این است که با این نیروی انسانی به مولدسازی دارایی هایمان اقدام کنیم. مثلا مرغ داری شبستر با تمام امکانات راکد مانده است که هم امکانات، هم نیروی انسانی داریم و می توانیم مولدسازی انجام دهیم و همچنین سراب در حوزه دامپروری و تبریز و شبستر هم در حوزه دام بزرگ فعالیت دارند.

رنجبران گفت: واحد مراغه با داشتن زمین کشاورزی و امکانات و نیروی انسانی می تواند پیشرفت خوبی در زمینه کشاورزی داشته باشد.

وی به شبکه آموزشی، تولیدی درمانی برای حوزه های کشاورزی، دامپروری و دامپزشکی تحت عنوان سرای نوآوری (بازار)  اشاره کرد و گفت: یک زمینه کسب و کار وجود دارد که به صورت شبکه ای و هم افزا در گام اول در واحدهای شبستر، مراغه، سراب و تبریز در بخش دامپزشکی و دامپروری تحت مدیریت دکتر رضاپور فعالیت خواهند داشت و این کار بسیار جدی و سنگین است که همت بالایی مطلبد تا استان آ.شرقی در این زمینه برای کل کشور الگو شود.

وی افزود: در این راستا ۲۰۰ میلیارد تومان به عنوان سرمایه کار به آ.شرقی تزریق می شود . این بهترین فرصت هست که مولدسازی را انجام دهیم. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در پایان تاکید کرد: ستاد ثبت نام استانی تشکیل شده و همه روسا و معاونین آموزشی موظف به همکاری کامل با این ستاد ثبت نام هستند که یک ثبت نام خوب را رقم زنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1190522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =