اظهارات عجیب رضا هلالی در یک برنامه تلویزیونی / میثم مطیعی پاسخ داد

اظهارات اخیر رضا هلالی یکی از مداحان اهل بیت علیهم السلام در برنامه از سرگذشت شبکه نسیم واکنش های زیادی در برداشته و میثم مطیعی به این اظهارات پاسخ داده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، برنامه از سرگذشت به تهیه کنندگی محسن نجفی سولاری و کارگردانی محمد پیوندی با اجرای علی اکبر قلیچ هر شب در ایام سوگواری سالار شهیدان ساعت۲۱:۳۰ از شبکه نسیم به روی آنتن می‌رود.

رضا هلالی را بیشتر بشناسید

این برنامه روایت  ٢۵ قصه از سوی آدم ھای معمولی جامعه است که ھر قصه پیامی دارد و در دو شب پیگیری می‌شود. در شب نخست ، آدمی از متن جامعه، قصه اش را روایت می‌کند؛ قصه ای که در پایان برنامه به یک دو راھی مھم و سرنوشت ساز می‌رسد و  در شب دوم از ھر قصه، مھمانی چھره از حوزه ھای مختلف موسیقی، سینما، سیاست، ورزش، مداحی و ... ، روی صندلی مھمان می‌نشیند تا در گام نخست، گزیده ای از قصه دیشب را ببیند اما چالش این برنامه جایی است که آدم‌ها در موقعیتی به اسم دوراهی قرار می‌گیرند.

یکی از مهمانان برنامه از سرگذشت در چند شب گذشته رضا هلالی از مداحان اهل بیت (ع) بود که صحبت‌هایش در این برنامه منجر به واکنش‌های زیادی شد.

رضا هلالی در این برنامه ضمن بیان خاطراتی عنوان کرد: امام حسین را نمی‌توان برای خود نگه داشت و گفت که این امام بزرگوار فقط متعلق به حزب‌اللهی‌هاست؛ نه امام حسین برای همه است.

وی در ادامه شروع به خواندن یک بیت شعر انحرافی کرد که در آن آمده بود: مرا به لاک سیاه همان زنی که پشت دسته‌های عزای تو می‌رود ببخش.

هلالی همچنین در این برنامه عنوان کرد: در هیئت من فرد مشروب خوار هم می‌آید که سایر اعضای هیئت می‌گویند با این چه کنیم، اما من می گویم نباید با او کاری داشت آن فردی که از این شخص دعوت کرده تا وارد هیئت شود همان ابتدا می‌توانست کاری کند تا پایش قلم شده نتواند پا به هیئت امام حسین (ع) بگذارد.

اما شعر رضا هلالی و صحبت‌هایش در این برنامه با واکنش‌های بسیاری روبرو شد تا جایی که در یکی از این واکنش‌ها میثم مطیعی دیگر مداح اهل بیت (ع) در برنامه معلی عنوان  کرد: اگر مبنا و استدلال این است که ما می‌خواهیم جذب داشته باشیم باید به این نکته توجه کنیم که به چه قیمتی؟

وی افزود: این مباحث بسیار مودبانه و متواضعانه مطرح می‌شود و در نهایت پذیرش و سعه صدر صورت می‌گیرد اما باید توجه کنیم که به چه قیمتی قصد جذب مردم را داریم و آیا این جذب ماندگاری دارد؟

مطیعی: باید مراقب اثر تربیتی هیئت باشیم

مطیعی ادامه داد: ما باید یک چارچوب مشخص داشته باشیم و توجه کنیم که هیئت باید هیئت بماند و ابتکارات و خلاقیت‌ها باید تا جایی باشد که هیئت تغییر ماهیت ندهد و از ابزارهای خارج از قالب مداحی مطلقا استفاده نشود و ما توجه کنیم که اثر تربیتی هیئت قطعا بر اثر رسانه‌ای مقدم است، اما این بدان معنا نیست که ما نیاز به اثر رسانه‌ای هیئت نداریم، ولی باید بدانیم که اثر تربیتی و مخاطب حاضر، بر هرچیزی مقدم است چرا که مخاطب به هیئت می‌آید تا موحد بشود نه چیز دیگری.

حجت الاسلام امامی‌نژاد: امام حسین آمده ما را شبیه خودش کند نه اینکه ما او را شبیه خود کنیم

همچنین در واکنش دیگری، حجت الاسلام حامد امامی‌نژاد هم در کانال خود در پیام‌رسان ایتا خطاب به هلالی نوشت؛ آقا رضا امام حسین برای همه نیست ما همه برای امام حسین هستیم.

امام حسین آمده ما را برا خودش کند نه اینکه ما او را برای خود کنیم امام حسین آمده ما را شبیه خودش کند نه اینکه ما او را شبیه خود کنیم.

بنده کسی نیستم و عددی نیستم ولی اینطوری که بنده دارم می‌بینم کم کم باید مهد سگ خوشگله و پاپی‌های همون لاک سیاه‌هایی که شما عزیزانم می‌گویید را توی همین هیات‌ها آماده کنیم تا سگ‌های نازشون هم ازاین جلسات و روضه‌ها بی بهره نشوند، خب آخرش هم می‌گوییم اگر امام حسین نمی‌خواست خب سگ‌ها رو راه نمی‌داد.

واقعا برای خودم متاسفم‌ کم کم میمون های یزید دارد می‌آید پای کار.

آقا این چه استدلالی هست که می‌گویید امام حسین اگر می‌خواست می‌توانست جلوی شهادت طفل شش ماهه خودش را هم بگیرد پس چرا نگرفت ؟؟؟؟ آقا امام در طبیعت دست نمی‌برد تا امتحانات الهی به نحو احسن انجام شود و قدرت اختیار انسان سلب نشود، معجزه‌ها در طول تاریخ بشریت الطاف خداوندی بود نه وظیفه که همیشه انتظار داسته باشیم خدا معجزه کند و همه چیز را به ما نشان دهد پس تعقل و تفکر و تدبر و تفقه و ...کجاست؟؟؟

آقا نکنیم اینطوری این ادبیات کوچه بازاری را به دین نچسبانیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1191156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 124
    • نظرات در صف انتشار: 3
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حمید IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      سلام. جواب آقای امامی نژاد قشنگ بود.
      • حمید از قم IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
        44 58
        همیشه حرف از نهایت خوب بودن هست و همش ادای جلوی مردم شده کار این هیئتی ها همین بچه هیئتی ها کم نعشه میان تو مجلس امام حسین کم چاقو کش و قمه کش میشن علم کش عاشورا تاسوعا ولی چون قیافشون رو هیئتی میکنن عیب نداره؟ اگه قرار باشه همه تیپ حزب اللهی بزنن بیان مجلس آقا پس این مجالس کی میخواد آدمای منحرف رو نجات بده بزرگی امام حسین اونجا نمود میکنه که ابرو برداشته و گوشواره به گوش و عرق خور بلند میشن میان هیئتش و بعد که شرکت میکنن یواش یواش اصلاح میشن امثال میثم مطیعی ها کاری کردن که الان اعتقادات اسلامی انقد کم شده و مخالفت ها باهاش شدید شده والا بابای من میگه عاشق واقعی حسین قبل انقلاب بیشتر بود و همین عاشق ها انقلاب کردن و جلوی ظلم وایسادن
      • شیعی IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
        8 6
        اشتباه منفی را زدم و گرنه کلام آقای امامی نژاد صحیح است.
    • علی IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      اصلا مداح چکاره است که برای آمدن یا نیامدن عزاداران حسین تصمیم بگیرد. عزادارامام چه شکلی وارد مجلس بشه من نمی انم چرامداحهای ماازداستان رسول ترکها وعلی گندابی ها عبرت نمی گیریم
      • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
        72 11
        رسول ترک مست نبود اومد توی هیئت
      • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
        رسول ترک و علی گندابی و ... فعل حرام مثل نوشیدن مشروب رو بیرون هیئت انجام می دادن نه درون هیئت. زنی که کشف حجاب می کنه و میاد توی هیئت و دسته جات عزاداری در واقع حرمت شکنی کرده است. مهم ترین هدف امام حسین از قیام امر به معروف و نهی از منکر می باشد. وظیفه هر مسلمانی اینه که به این فریضه عمل کنه #التماس_تفکر
      • سین IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
        96 10
        کسی نگفت مداح تصمیم بگیرد آداب و احترام مجلس با تذکر مودبانه باید حفظ بشود در ضمن رسول ترکها و علی گندابیها بطری مشروبشان را نمی آوردند که در هیئت فسق کنند و در مجلس امام حسین علیه السلام گناه علنی کنند که ایشان را مثال میزنید
      • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
        138 7
        همین علی گندابی ها و امثالهم وقتی میومدن مجلس امام حسین)ع( حرمت نگه میداشتن. حتی حرمت کل ماه محرم رو. کسی نمیگه گناهکار و مشکل دار نیاد مجلس امام حسین(ع)... وقتی میخوای بیای باید حداقل حرمت ها رو رعایت کنی
      • جعفر IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
        103 7
        سلام علی جان عزیزرسول ترک وعلی گندابی وغیره اگرخلافکاربودندوتوبه کردند داخل هیئت مست نمی آمدند ووقتی توبه کردندکثافتکاری روگذاشتندکنار قرارنیست طرف اشکارا چیزی که گناه کبیره است بیاره هیئت بیرون انجام میده خودش میدونه اما داخل هیئت حرمت امام حسین ع حرمت داره
      • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
        77 8
        علی گندابی گناه نمیکرد وقتی میومد هیئت نه این که بدون حجاب یا با ظاهر نامناسب برا مردها میان یا مردها میان برای چشم چرانی و تیکه پراکنی بگیم بیاید جا براتون هست
      • احمد IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
        64 8
        علی آقا مداح کاره ای نیست .اما واما .مجلس روضه امام حسین رفتن جهت درک و فهم قیام عاشوراست .باید بفهمیم که اصولاً چرا در طی چند سال از رحلت پیامبر جامعه اسلامی به انحراف کشیده شد .چرا وصی پیامبر .علی ابن ابطالب خانه نشین شد .چرا حکومت اسلامی بدست هوس رانان ورنا زاده ها افتاد .چرا وچرا .مگر قیام سید و سالار شهیدان برای امر به معروف و نهی از منکر نبود که فرمود .ان کان دین محمدا لا یسطقم الا به قتلی فیا سیوف خضینی (خذینی ) خوب اگر قرار باشد زنان عریان و برهنه که از صبح تا شب در خیابان تن نازی میکنند .شب را برای گذران وقت وارد مجلس عزای امام حسین بشوند وفردا روز از نو وروزی نو چه نتیجه ای جز مسخره کردن مجلس عزا مترتب است .تازه اگر فیلم و عکس نگیرند وبا فتو شاپ عملا دسته های سینه زنی را به خود زنی واسلام هراسی به دنیا ارسال نکنند .برادر عزیز. متوجه باش دشمن در کنار خانه ات لانه کرده
      • اشکان IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
        85 11
        برادر عزیزم؛ رسول ترک به احترام امام حسین نجاست و خیلی کار ها رو کنار گذاشت نه اینکه با سگ و بدون حجاب وارد حریم امام حسین که هیئت هست بشه، حتی مسیحی ها هم بدون حجاب سر وارد کلیسا نمیشن
      • مهدی قمی IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
        41 3
        ضمن عرض سلام به همه دوستداران اهل بیت علیهم السلام و همچنین تسلیت ایام عزای اشرف مخلوقات امام حسین علیه السلام راجع به رسول ترک و علی گندابی که اسمشون برده شد این دونفر و همه کسانی که مثل ایشان گذشته خوبی نداشتند و به یکباره عوض شدند باید عرض کنم این افراد بعداز اینکه از گناهشون توبه واقعی کردند و دیگه اون گناه رو انجام ندادن اسمشون توی تاریخ مراسم اهل بیت ماندگار شد والا اگر علی گندابی و رسول ترک همون کارها رو انجام میدادن که الان اسمی ازشون نبود پس اگه خلط مبحث نشه بهتره بنده حقیر با ورود هیچ کسی با هر تیپ و قیافه ای به مجلس عزای ابی عبدالله مخالف نیستم که موافق هم هستم به شرطی که حضور این افراد باعث تغییرشون بشه و بشن زینبی انشاءالله
      • نفس IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
        55 3
        اشکال نداره بیان تو هیات امام حسین علیه السلام ولی به شرطی که آداب هیات ونگه دارند نه اینکه بی حجاب با سگ پاشه بیاد هیات بیا ولی به حرمت سیدالشهدا حجابت وتو محیط هیات رعایت کنن طرف مشروب میخوره بخوره ولی مست نکنه بیاد تک هیات وقتی میخواد بیاد حداقل حرمت مکان ونگه داره همون علی گندابی واونهایی که نام بریدید از اول محرم به خاطر حرمت ماه اباعبدالله لب به مشروب نمی‌زدند اینهام بیان همه بیان ولی با شرایط حفظ حرمت هیات اباعبدلله
      • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
        43 3
        درسته مداح نباید نظر بده اما کسی که داره وارد هیت میشه باید بدونه که کجا داره میره و برای چه کسی داره می‌ره ،هئیت برای درس گرفتن هست نه اینکه با بد حجابی هئیت و زیر سوال برد،اگه من خودم میتونستم کسایی که بدون روسری وارد هئیت میشن و عذرشونو‌میخواستم فقط گریه کافی نیست باید ادامه دهنده راه سیدالشهدا و‌حضرت زینب باشیم.
      • فاطمه IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
        43 4
        جناب هر کسی هر جوری هست میاد ولی با ابزار گناهشون وارد نمیشن، مثلا مشروب خور با مشروبش نمیاد ک بی حجابم همینه هر جا ام ک برهنه باشه یا حجاب نداشته باشه اینجا میاد باید حرمت نگه داره و در حال گناه وارد نشه
      • رضا IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
        43 3
        اونا شرم وحیا داشتن اگه گناهی می‌گردن باشرمندگی بود درایام محرم هرگز گناه و درملاء عام نمیکردن مشروب حتی تا پایان محرم وصفر نمی‌خوردن نه الان یه مشت بی‌بندوبارکه باندهستن و دستوردارن بیان تا بی‌حجابی وگناه درچشم مردم عادی بشه وذره ای اعتقاد به دین ندارن
      • مهدی IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
        25 1
        اتفاقا رسول ترکها و علی گندابی هم به خاطر احترام به هیات و امام حسین علیه السلام شخیتشون والا شد،برادر جوابها کاملا عقلانی و شرعی بود ،ما نمیگیم اگ طرف ارمنی بود هیات نیاد بلکه میگیم مثل همون ارمنی‌ها که به احترام امام رعایت ظاهر می‌کنند ما هم رعایت هیات را داشته باشیم...
      • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
        20 0
        مداح تصمیم گیرنده نیست هرچیزی آدابی داره حتی نماز خواندن طبق سفارش و اموزه اهل بیت
      • mahmoud.hidden IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
        28 0
        معلومه درست در جریان داستان نیستی اون رسول ترک ها و اون گندابی ها بخاطر محرم دست از شراب خواری بر میداشتن و میومدن سمت هیئت نه اینکه شرابتو بخوری بعد بیای بشینی تو هیئت
      • نسیم IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
        24 0
        یادمون نره از همون امام حسینی که عاشقشیم موقع عاشورا فریاد زد برای برپایی نماز و امر به معروف و نهی از منکر قیام کردم برای دین و احکام فراموش شده ی دین جدم و امروز همون ایام تکرار شده جای میمون یزید روی منبر سرسجاده روحانی نمازجماعت گربه رو شونش و بغلشه واقعا سخته هر لباس و رفتاری باید با امام حسین و منش اون مقایسه بشه؟ امام حسین را با همه ی ارزش هاش دوست دارم نه فقط واسه گریه کردن
      • ادریس IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
        19 2
        عزیز دقت کن بحث این نیست که کی بیاد می نیاد، میثم مطیعی ها هم نمی گویند افراد خاصی بیان بقیه رو جلوشون رو بگیرید، با پیش قضاوت و پیش فرض خودتون نظر دیگران رو تفسیر نکنید، بحث اینه قاعده رو بهم نزنید قاعده رو تغییر ندید، اگر یه خانم کم حجاب یه آقای مثلاً عرق خور و فلان میاد هیات باشه خوش اومدی قدمش روی چشم ولی دیگه رفتار اشتباهش رو که اومده توبهدکنه اصلاح کنه رو مقدسش نکنید. و تبلیغی نکن، دیگه به لاک سیاه اون توسل نکن بپوشون
      • بهلول IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
        1 0
        پدر شما اگر زنده هست خدا سلامتشان بدارد، اگر هم متوفایند،خدا رحمتشان کند، اما حرف پدر من و شما ۱۰۰٪ حجت نیست.
      • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
        1 1
        هرکدوم از ما به شکلی گناه داریم و به قول بنده خدا علی گندابی و امثالهم زیادن. ولی همون علی گندابی توی مجلس و به احترام امام حسین بدون مشروب اومد. الانم بگذریم از اینکه خیلیها بدون حجاب میان توی عزای حسینی. ولی لاک زدن و آرایش کردن در اسلام و در مکتب حسین علیه السلام حرامه.‌مگه میشه امام حسین و خدارو رو به اون کار حرام قسم داد که مارو ببخشه؟ اینهمه کار خوب وجود داره. نمیتونست به اونا قسم بده؟ انحراف توی مداحی و دین که میگن همینه
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      69 18
      افرین برحاج میثم مطیعی
    • فرهنگی IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      33 65
      زنده و پایدار آقای هلالی! حرف بسیار است ولی گاه سکوت بهتر است. اگر کار دستم بود به دانش آموزانم می گفتن فقط و فقط مدیحه سرایی های آقای هلالی و مناجات های حاج مهدی منصوری را گوش کنند اما حیف!!!
      • شهروند ۱۳ IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
        3 2
        تربیت نسلی با شماست فرهنگیان عزیز... توروخدا دقت کنین همیشه و همجا ادب و احترام رو ترویج کنین... جناب حر رو ادب حر کرد... ادب فرد به از دولت اوست
      • خداروشکر کار دستت نیست.... IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
        5 3
        خداروشکر کار دستت نیست
    • لرم IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      73 23
      کاملا حق با آقای میثم مطیعی می باشد
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      22 34
      یا خوابید یا خودتون رو بخواب زدید وقتی بزرگ نباشه کوچیک هرچیزی میگه از کی تاحالا برا آمدن یا نیامدن مجالس امام حسین باید مردم از شما اجازه بگیرن علمای دین وبزرگان دین کجان ؟!!!
    • ناشناس IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      45 15
      آفرین به آقای امامی نژاد کاملا منطقی جواب دادن
    • کرمانی IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      23 4
      در شهر من در روز تاسوعا و عاشورا زرتشتی ها هم برای اطعام عزاداران امام حسین گوسفند اهدا می کنند به قدیمی ترین محل عزاداری شهر ، امام حسین (ع)متعلق به تمام آنهایی است که یک لحظه قلبشان دلتنگ خوبی به دیگران است و سعی میکنند به احترام آن حضرت در ایام سوگواری زلالترین خودشون باشن ، پس کسی نمیتونه بگه کی لایق و کی نالایقه است
      • سلطون خان IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
        3 2
        خدا خیرتون دهد، بله باید زلال اومد تو مجلس امام حسین علیه السّلام، نه آغشته به رنگ های شیطانی و با اومدن خود باعث هتک حرمت مجلس امام حسین ع باشیم. هرکسی مرتکب گناهی هست و شده و کسیکه میره هیئات پاک و طاهر نیست ، اما به احترام صاحب مجلس باید رنگ و بوی میزبان گرفت نه شیطان! سایر ادیان هم برا اومدن به مجلس امام حسین ع حداقل ظاهر خود را متناسب با مجلس حسینی ع کرده و احترام نگه می‌دارند. اما امان از فریب خوردگان به خواب رفته.
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      9 13
      این آقا نبود که چند سال پیش حرف و حدیث زیادی دنبالش بود ؟ یک مدتی هم خبری ازش نبود ؟ چی شد دوباره شد گل سر سبد برنامه های سیما ؟ !
    • خادم حیدری IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      39 12
      جواب و توضیح آقای امامی نژاد در عین اختصار، درست و امام حسینیست...
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      33 28
      آقای مطیعی بهتره در مورد بندگان خدا ما نه قضاوت کنیم ونه اینکه تصمیم بگیربم که کی بیاید کی نیاید تا حدودی با حرفتون موافقم شئونات مجالس اهل بیت باید حفظ بشه اما اینکه کی بیاد کی نیاد دست منو تو نیست یهتره داستان رسول ترک رو مرور کنید
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      20 2
      امام حسین در قلب همه انسانهایی که عاشقش هستند جا داره؛ ولو اینکه ظاهر اون افراد هم نشون نده و غلط‌انداز باشه. ولی خب، بهتره به احترام امام حسین، یک سری موارد رعایت بشه. و البته این موضوع به این معنی نیست اگر کسی ظاهرش حزب‌اللهی نیست، حق نداره عاشق امام حسین باشه! کسی که به عشق امام حسین به هیات ایشون پا میذاره، میزبانش امام حسین هست و ما حتی اگر برگزار کننده اون هیات باشیم، خادم امام حسینیم و نه بیشتر.
    • علی نعیمی IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      14 23
      حرفهای امثال آقای مطیعی خودخواهانه است . هیئت امام حسین (ع) گاهی باعث هدایت می‌شود. حرف آقای هلالی هم درست نیست که از بین همه مقدسات ، حواسمان به لاک سیاه آن زن بدحجاب باشد و آن را مقدس بدانیم و واسطه طلب شفاعت کنیم. امام حسین (ع ) و در کل اهلبیت علیهم‌السلام مال همه اند . برخورد آیت الله بروجردی با عزاداران حضرت سیدالشهدا (ع) می تواند برای همه ما درس و الگو باشد .
    • جاوید IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      23 6
      باسلام.یک مدعی حسینی بایدرنگ ولعاب حسینی داشته باشد،این تعارفات لاتی ومشتی گری فقط برای جمع کردن طرفدارهاست نه شعورحسینی.بعضی ازاین مادحین بی سوادخودشون رازیرپرچم انقلابیگری پنهان کرده ولی مسیرانحراف راطی می کنن
    • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      30 6
      احسنت به آقای مطیعی ولی نباید هم از حضور این افراد جلوگیری بشه باید بیان این که تاثیر بگیرن یا نگیرن هنر سخنران مجلسه وحتما گفته بشه که به حرمت هیات امام حسین کسی بدون حجاب یا با وضع نامناسب وارد نشه با مهربانی و درست
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      24 8
      سلام علیکم، تو دوره زمونه ای که داریم زندگی می کنیم بایستی خیلی مراقب حرف زدنمون و اظهار و نظراتی که می کنیم باشیم، اونم در قامت و جایگاه ویژه یک مداح که الگو هست و بالطبع تأثیر گذار. ضمن اینکه پاسخ حاج آقا امامی نژاد جامع و کامل بود و مداح عزیز و با اخلاصمون حاج میثم مطیعی. یا علی مدد
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      17 11
      آقای هلالی دلی صحبت کرده و اشتباه هم نیست ولی ممکن است در تداوم باعث سوء‌استفاده شود یا ارحم الراحمین ارحمنا
    • علی IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      11 1
      ای کاش یک عالم دینی یک پیام بده که عزاداری وعشق واردات ومنش وازادمردی امام حسین فقط تو این ودوسه شب و۱۰ روزنیست درطول سال هرشب ۵ دقیقه الحسین ورنج های اوسخن بگویند
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      14 6
      سلام ... یک وظیفه و ماموریت مهم کسانی که به کسوت روحانیت و خادمان دینی مفتخر می شوند این است که بروند و گمراهان و غافلان را از کوچه و خیابان و حتی در کوره دهات جذب و بعد آگاه و هدایت کنند ... این کار را که نمی کنید که هیچ طرف با پای خودش می آید مجلس اقا بیرونش می کنید!
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      18 0
      نه از این طرف بوم بیافتیم نه اونطرف یک خانوم و آقایی که از نظر عقیدتی معمولی هستن میدونن مجلس امام حرمت داره وحداقل تو ای شب و روزها خیلیها حرمت نگه میدارن.
      • مریم IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
        14 3
        سلام به عزیزان.من تا حالا ندیدم تو مراسم مذهبی از ورود افراد به خاطر ظاهر معمولی یا داستن دینی غیر اسلام ممانعت بشه.ولی طبق گفته بعضی بزرگوارن قرار نیست اگه طرف برای بی حرمتی به دستگاه امام‌حسین با ظاهری غیر عرف مجالس بیاد چیزی نگیم.اگه کسی آرایشگاه بره بزک‌کنه لباس لختی بپوشه بیاد ترحیم پدر ما برخورد دیگران چطور میشه؟؟حرف روی نگه داشتن حرمت هاست والا همه میدونن صاحب مجلس اونقدر کرامت داره که هیچ کس رو از درش برنمیگردونه.ولی کرامتش توجیه بی ادبی نمیشه.شما به دیدار یه رئیس شرکت میری و خواسته پاری با لباس خواب میری؟معلومه که نه.حرمت اون مکان و اون شخص رو نگه میداری.امام که ال الله هستند و حفظ حرمتشون اولی تره.
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      14 9
      جدیدا محمود کریمی نقل کردن عدهای نیگفتن بدحجابها را تو هیئت راه ندید. حاج قایم هم اون شب تو مجلس بود و گفتن حاجی شما یچیزی بگو هیئت جای بدحجاب نیستش. ولی در کمال ناباوری حاج یایم گفت اگه خونه طما اوندن راه نده لگو بدحجابی . اینجا برای امام حسینه و بما ربطی نداره ظاهر افراد چیه و بگیم نیا. **این نقل قول دقیقا مصداق صحبت رضا هلالی هست پس الکی جو ندید که جرا این حرفو زده** رهبری همواره فرمودن جذب حداکثری داشته باشید از ظاهر قضاوت نکنید** حالا یه خانم لا زده مقایسه بشه با یززد میمون باز استغفرالله این چه استدالی هست چطور میخوان پاسخ این تهمت ها را بدن الله اکبر
      • مختاری IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
        8 5
        آقای مطیعی هم نگفتن که کسی را راه ندیم. منظور این هست که به هر روش و حربه ای متوسل نشان که بگین دیگه به زور تمام اقشار را جذب کنیم. عشق به امام حسین را خدا و ائمه در قلب آدم میگذارند و دست ما نیست. ولی این هم که شخص هتاک به ارزشهامون رو به حال خود بگذاریم و امر به معروف و نهی از منکر نکنیم کار درستی نیست.
    • م ح IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      7 5
      امام صادق علیه السلام از قول جد بزرگوارشان آقا رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم می‌فرمایند حب امام حسین علیه اسلام قذف فی قلوب المومنین و المنافقین والکافرین بعد چگونه بعضی افراد امام حسین علیه السلام رو محصور میکنن به خودشان در حالی که مشیت و خواست باریتعالی بر چیزی غیر از ادعای این آقایون قرار گرفته و جاری و ساری هست التماس و دعای تفکر
    • محبوبه IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      13 4
      آقای هلالی بدون منظور خاست بگه امام حسین علیه السلام خیلی مهربونه ولی یه عده می‌تونه براخودشون اجازه بدن که هر طور بخان رفتارکنن واین حرف آقای هلالی به دین نسبت بدن . اما امام حسین شهید احیای دین اسلام محمدی بودن
    • ناشناس GB ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      2 0
      سلام شاید بنده ی خدا می خواسته جاذبه ودافعه ی امام حسین را توضیح دهد البته باطن افراد مثل ظاهرشان نیست که نمایان باشد جاسوسان سیا وجاسوسان ک گ ب و جاسوسان اسراییلی هم ممکن است برای کسب اطلاعات خود را طرف دار دو اتشه ی امام حسین ع نشان دهند همانطور که الان نمی توان به صراحت گفت که دولتمردان ما همشون انقلابی وطرف داران دو اتشه ی امام حسژن ع هستند حتی اگر انقلاب اسلامی پیروز نشده بود معلوم نبود چند نفر از همین دولتمردان در دولت طاغوت سمت بالایی نداشتند
    • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      11 23
      این هلالی نمی‌فهمه چی میگه یا عمدا این کارو می‌کنه خدانبخشه امثال اینارو که ازکافر بدترن
    • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      14 6
      وقتی این جور شبهات مطرح میشه فقط علما هستند که با عنایت امام زمان عج به این سوالات میتونن پاسخ صحیح بدهند خداخیرشون بده حاج آقا رو خیلی قشنگ جواب دادند
    • خرد IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      14 0
      آقا این بنده ی خدا که گفت شراب خوار منظورش اینه که امام حسین علیه السلام اینقدر جاذبه داره که اون شراب خوار رو هم در این ماه ممکنه بکشونه به هیأت و سینه بزنه اصلا هیات و مذهب برای همین درست شده که باعث بشه همون کج رفتار رو بکشونه و کم کم دلشو ببره و تغییرش بدهد هیات باید کار خودشو بکنه خلافکار و شراب خوار شاید اصلا نیاد تو هیات ولی ممکنه هیات فیلمش از تلویزیون پخش بشه و یک انسان گناهکار و خلافکار ممکنه تو خونه باشه و منقلب بشه هدف این هست که دلهای گمراهان بلرزه و تغییر کنه و گرنه دلهای صالحین که هدایت شده متاسفانه بعضی اگر می‌توانستند جلو سگ اصحاب کهف رو هم می‌گرفتند که وارد غار نشه!!!!؟؟؟؟
    • مهاجر... IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      16 14
      ... آقای هلالی، حرف زدن که بلد نیستی، حرف نزدن بلد باش... اینگونه تفاسیر یزیدیان در ساحت مقدس ائمه اطهار جایگاهی ندارد... دوروز دیگه هم بگویید به خط چشم و ماتیک قرمز فلان خانم ..... !!!
    • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      10 6
      والا ما نمی دونیم چی شد یکی میگه راه بدین حاج قاسم اینجوری گفته یکی میگه راه ندین حرمت شکسته نشه
    • خرد IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      10 0
      امام حسین علیه السلام نه رسانه داشت نه روزنامه داشت بود و نه اینترنت و از دنیا هم رفته ولی هنوز می‌تواند شراب خوار رو به داخل هیات بکشد ولی بعضی ها قدرت دارند، رسانه دارند، روزنامه دارند ولی نمی‌توانند دین رو گسترش بدهند بلکه با عملکرد ناکارآمد به نام دین دارند دین زدایی می‌کنند و جوانان رو از دین دور می‌کنند خیلی ها خواهند مرد ولی حسین بن علی علیه السلام همچنان هدایت خواهد کرد
    • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      4 1
      شصت و شاهد هر دو دعوای بزرگی می کنند پس چرا انگشت کوچک لایق انگشتر است
    • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      4 9
      داداش تو مداحیتو بکن چکار به لاک داری مگه چشمت هرزه میگرده که لاک اونو دیدی حواست به مداحیت باشه ثوابش بیشتره
    • مجید IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      12 0
      قطعا از صحبتهای آقای هلالی برداشت ناصواب شده . بعد از این همه شرکت در مجلس امام حسین به این یقین رسیدیم که هر شخصی وارد محفل و روضه امام حسین میشه هرچقدر هم بد باشه واقعا دگرگون میشه. ظاهراً آقایون به این موضوع اعتقادی ندارند . این صحبتی است که حاج محمود کریمی هم میگه . به نظرم این اشخاص بهتر میتونن نظر بدن و فرد را مورد سنجش قرار بدن تا کسانی که خارج از گود هستند .
    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      6 0
      خداوندپیامبران واعمه رابرای هدایت مردم فرستاده،بنده شناس هم خودخداونداست.شماحق نداریدگزینشی عمل کنید،هرچند خیلی بهتراست آداب هرمراسمی به خوبی رعایت شود.
    • مهدی IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      17 0
      کسی رو چه عرق خور یا هر جور دیگه حق نداریم از آمدنش به هیئت جلوگیری کنیم، اونچه که واضح است این مطلب هست که حق نداریم یه منکری رو چون انجام دهنده ی اون منکر به هیئت اومده پس منکرش رو تطهیر کنیم .یعنی عرق خور حق آمدنش به هیئت محفوظه ولی حق تطهیر کردن عرق خوری ممنوعه.شاید روضه ارباب باعث شد کسی منکرش رو کنار بذاره و وارد سلوک ابا عبدالله هم بشه. همه باید توی هیئت خودمون رو شبیه به ابا عبدالله الحسین علیه السلام کنیم چه اون کسی که منکرش مثل تابلو اعلانات به خودش وصله چه منی که خدای نکرده فقط خدا از گناهم خبر داره چه شمایی که الحمدلله پاکی و گناهی نداری. اللّهُمَّ اجعَل مَحیایَ مَحیا محمد و آل محمد(علیهم السلام) و مَماتی مَماتَ محمد و آل محمد (علیهم السلام)
    • مریم IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      9 15
      این آقای عبدالرضا هلالی از قدیم مشکل داشت قبلا هم‌ این مشکلات رو داشت آقای مطیعی واقعا چه زیبا صحبت کرد
    • فاطمه IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      11 16
      میثم مطیعی حرفش حقه به حرف هلالی باشه پس داعشم اومد تو هیئت باید بگیم ببین سیاه پوشیده امام حسین دعوتش کرده وگرن پاهاش قلم میشد
    • عبدالحسین IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      11 3
      از بس گفتیم ما حزب الهی هستیم و اونا حزب شیطان و خودمون رو صاحب اهل بیت و حتی نعوذ بالله خدا میدونیم که حال و روز جامعمون شده این . حالا یکی هم میاد جذب کنه و مثل بقیه دافعه نداشته باشه بیایید با حرف الکی و بیخود اثر دافعه خودمون رو بیشتر کنیم
    • فاطمه IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      6 7
      واقعا اینهمه امام حسین برای هدایت ما همه زندگیشو قربانی کرد بعدش ما میایم قسم میدیم ب چی چیک اون خانومه مرا ببخش یکم تعقل لطفا باز جای شکرش باقیه ک عذر خاهی کرده
    • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      9 1
      مداح ها ی خوب ومخلص خیلی وقته جاشون رادادن به پاچه خوارهای یزید میمون باز چرا یه کم خودتون را توی اینه نگاه نمیکتید ای صف اول نشینها
    • علیرضا حسینی IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      6 9
      اقایان حسین و عاشورا بار عام اهل بیته و هیچکس کاره ای نیست مگه در بیست سال گذشته اقا میثم و رفقا همه امکانات در قبضه شون نیست ایا چیزی اضافه شده،چه کسی گفته حسین میخواسته دیگران مثل خودش کنه ،ایشان مصباح و سفینه ی نجات هستن ،حسین فقط حسینه کسی در ادامه شون نیست پیروانند همه کسی جلوتر نیست وکسی بهتر از دیگری که اصلن نیست پس عمو میثم یه نوکر مثل بقیه ست کجا به نوکر میرسه قیمت تعیین کنه ،این برتری جویی در پی داره که فقط گروهی نوکرن وباقی هچ عمرن نشده و نمیشه که بشه
    • روح الله IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      6 3
      اینکه مداحی سلبریتی میشه دلیل این نیست که هرچی گفت درسته ... هر نظری باید با مطالعه ی زیاد و کارشناسی صورت پذیرد .. چه بسا یک نظر ناپخته و سطحی اعتقاد بعضی هارو کم رنگ کند و شکل و احترام به اهل بیت (ع) را تغییر بدهد ... اینکه یک جاسوس و تروریست و .. هم درمجالس بیاید بعد مابگوییم اگر امام میخواست پایش را قلم میکرد درست است ؟؟؟ چه بسا ذر هیئت های سینه زنی بمب گذاشته اند و عده ای شهید شدند !!! پس فکر نکنیم که با دوتا نوحه و مشهور شدن هر نظری دادیم درست است !!!!
    • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      7 6
      اصلا این اقا یه چیزیش میشه هر دفعه یه داستان درست میکنه اخه توسل به لاک سیاه ناخن ؟؟؟؟!!!!!!! پس امام حسین ع چرا شهید شدند؟ مگه نگفتن هدفشون امر به معروفه حالا بعضی حرمت جلسه نگه میدارن تو هیات همه قشر میان از بچه کم سن و‌سال تا جوان کلا نمیدونم چرا ادم چرا باید درباره مواردی که تخصص ندارند نظر بدند اون از خواننده پاپ‌ که مداحی میکنه میاد نظر فقهی میده اینم از مثلا مداح مذهبی اونم از گزارشگر که ... یا ملب القلوب ثبت قلوبنا علی دینک
    • داریوش IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      6 4
      زمان پیامبر هم خیلی ها ارادت به پیامبر داشتند ولی کدام مسلمان ماند . آن ۷۲ نفر که امام حسین علیه السلام را یاری کردند چرا خاص بودند؟ حالا برای کاسبی همه را میخواهید تو یه ظرف بیندازید؟ بعد بگید میهمان امام حسین علیه السلامه حالا هر غلطی میخواد بکنه؟! اگر اینجور بود که امام حسین علیه السلام شهید نمی شد و با هر شرایطی کوتاه می آمد. چرا قاطی کردید.. میخواهید خود شیرینی کنید؟
    • دکتر حقیقی IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      4 1
      من قصد جسارت ندارم . ولی جایگاه هر فرد مشخصه و البته کارکرد هر کس هم در سامانه امام حسین مشخص هست . من فکر نمی کنم طرح موضوعات اینچنینی در حد و قواره مداحان باشه . طرح چنین موضوعات و پاسخگویی ان به نظرم توسط استخوان خورد کرده های حوزه و علامه ها باید باشه و مداحان در این زمینه چیزی برای عرضه ندارن . از قبل هم یادمه مداحان پای منبر می نشستن و بعد از فرمایشات سخنران که قاعدتا روحانی موجهی بود .مجلس را می گرداندند و البته که زیر نظر همان سخنران .. منتهی چند سالی هست که تریبون و امکانات دست مداحان هست و البته که جتوان ان را هم ندارند . ننیجه اش هم همین نوع نظرات و نوحه های بدعت گذار و .... می شود که در نهایت دودش به چشم همه می رود
    • امین IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      4 3
      امام حسین کشتی نجات برای همه بشریت است ، مسیخی ها وهندوها هم در مراسم امام حسین شرکت می کنند پس هر کس بخواهد امام حسین را اختصاصی کند در اشتباه و انحصار طلب است ، هلالی نگفته کسی با سگش بیاید پس صحبت ایشان را تحریف نشود ، اینقدر سعی در محدود نمودن دایره دین اسلام نکنیم
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      4 2
      اقای امامی نژاد گفتند ما همه برای امام حسینیم. درست . خب اون همه چه کسانی هستند؟ طبیعی است که از هر قشر و گروه و طبقه ای هستند.
    • حلما محسنی IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      7 3
      اشکال اینجاست که یک مداح .میاد کارشناس دین میشه برا ما
    • علی IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      3 3
      واقعا امام حسین علیه السلام مال همه هست از ظاهر کسی نمیشه قضاوت کرد چه بسا کسانیکه حجابشون کامل نیست ولی اعمالو عقاید شون از خیلی باحجابها بهتره پس الکی مردم رو قضاوت نکنیم
    • سیدمحمدرضامرتضوی IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      2 2
      هلالی درکل آدم مسئله داریه، نبایدتااین حدبهش میدون وامکانات بدن. این میدون دادنای الکی وبی حساب کتاب باعث میشه غلط گُنده ترازدهنشون بکنن!
    • زیبا IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      6 0
      مردم ما چقدر زیبا به جون هم افتادند تو هر بحثی مسئله حجاب و بی حجاب مطرح هست و خیلی شیک و راحت به هم فحاشی می کنن . ینی اگر اون همه سال اونایی که دلشون می خواست که کشور تجزیه شه رو این مسئله تمرکز کرده بودند زودتر به نتیجه می رسید اما بجای اتحاد و همبستگی خوب داریم به دو نیمه مشخص تقسیم میشیم که تهش نه تنها آبادانی نیست که چه بد آینده ای برای سرزمینمون رقم میزنیم
    • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      1 5
      من شخصا ازرضاهلالی خوشم نمیاد والسلام
    • ع IR ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      5 0
      حسینی باشیم نه هیتی.
    • IR ۰۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      6 0
      کسی که در خونه اهل بیت می‌ره حداقلش اینکه که ادب کنه و حرمت نگه داره.اون افرادی هم که برای مثال اسم افرادی رو میبرم که مست بودن و وارد مجالس روضه میشدن.از اینکه ادب میکردن به جایی رسیدن و آدم شدن
    • رها IR ۰۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      4 0
      بنده خدا آقای هلالی هم شاید منظورشون اینه که بیان تو هیات تاثیر بگیرن ولی طرز بیانشون درست نبود ولی آقای هلالی ان شاءلله ک هیات تاثیرشو بذاره و سبب هدایت بشه
    • IR ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      2 5
      سلام خوب فکرمیکنن آقای رضا هلالی اشتباه کردن، امیدوارم خودشون متوجه باشن
    • IR ۰۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      3 1
      امام خمینی فرمودند محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است. من برداشتم اینه که ما پای این منبرهاست که با آداب اسلام و معارف اسلام آشنا می‌شویم و تلاش می‌کنیم عمل کنیم و مسلمان واقعی باشیم.
    • جمیله خاتون عسکری IR ۰۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      4 14
      فرمایشات حجت الاسلا م امامی نژادمتین وبجاست.برای اینکه مطرح شویم گویا رضایت لاک سیاه ها برایمان مهم هست،ووای از آخر کار.از مداحان هرسال باید امتحان عقیدتی سیاسی گرفته شود.
    • عبوس IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      7 4
      عزیزان لُپ کلام اینه آدمای گناهکار در طول تاریخ عزاداری ها ، همیشه به هیات اومدن و تعدادی از اونا هم تحت تاثیر قرار گرفتن و توبه کردن و اصلاح شدن. اما این قضیه زنان بی حجابی که اخیرا به هیاتها و سایر مکانهای مقدس مثل مساجد تشریف میبرند ، نقشه ایه که دشمن طراحی کرده و در ادامه انقلابِ منحوسِ زن زندگی آزادیه(بقول خودشون). برادر هلالی عزیر ، این فهمیدنش زیاد سخت نیست آ. وگرنه ما همیشه خانم های با پوشش ضعیف داشتیم که در مراسمات مذهبی حضور داشتند و کسی هم متعرض اونها نمیشد که هیچ ، بلکه بیشتر هم تحویل گرفته میشدند . الان فرق بین برادر هلالی و مطیعی ، فهم و بصیرت اونا نسبت به دشمن و نقشه های اوناست و اینکه در زمین صهیونیست ها بازی نکنن. وگرنه ما هر دو تا عزیز رو دوست داریم. 💗 عده ای زن بدکاره ، حقوق میگیرن که با موهای باز و لباسهای کوتاه و بدن نما در بین عموم مردم رفت و آمد کنن تا قبح بی حجابی از بین بره و سایر دختران جوان و نوجوان هم اینارو الگو و دلیل قرار بدن و همچنین با استدلال اینکه امام حسین ما رو دعوت کرده،به هیاتها و مساجد و مزار شهداء میرن تا کسی بهشون نتونه چیزی بِگه. #بصیرت
    • شریف IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      4 0
      سلام جناب آقای امامی نژاد یک سند مهم در وقایع کربلا است و کمتر بهش توجه شده این است طومار بنی امیه را آقا علی اصغر پیچید حال متوجه میشوید که نقش آقا علی اصغر چقدر مهم است تا جایی می‌رسد آن مورخ نویس انگلیسی در کتاب خود ( امام حسین در ایران ترجمه ذبیح‌الله منصوری ) برای ماست مالی کردن حرمله می گوید حرمله قصد زدن علی اصغر را نداشت !!!!!!
    • اسماعیل IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      5 0
      اولا واقعا دین و امام حسین داره شش دانگ میشه بنام یه عده خاص . دوما سگ هم بیارن تو هئیت اونش که خدا داند(سگ اصحاب کهف جز خوشانس ترین موجودات کره خاکی بود) لطفا شما اگ خودتون واقعا حرف از دین میزنید برای روزه هاتون اینقد مبالغ بالا نگیرید. پس بزارید مردم یه محرم و اهل بیت علیهم السلام موند براشون، همونم ازشون نگیرید فردای قیامت بدهکارید
    • رمضون IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      4 1
      سلام امام حسین ،امام حسین است ،از آنهای که در مدینه و مکه قصد ترور امام حسین را داشتند آنهای که در کوفه صف آرایی کردن ویکی یکی عزیزانش را از او گرفتن نتوانستن امام حسین را تغییر دهند من وما چکاره ایم این امام حسین است که مار ا تغییر می دهد برای مثال وقتی اون عرق خور میاد و چای ریز خیمه امام حسین می شود وقتی اون زن قصد دارد گناه دارد با دیدن پرچم آقا حسین بر می گردد وووو پس ما قادر نخواهیم بود امام را تغییر دهیم نگران نباش ،نگران باش آقا بخواد من .مارا تغییر دهد وستیز کنیم
      • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
        1 0
        اگه سگ بیاد تو مجلس اون مجلس دیگه، مجلس امام حسین نیست بیشتر شبیه مجلس یزیده...از طرفی سگ نجسه ، حد اقل اگه میخواین مثلا روشن فکر باشید دین رو تحریف نکنید..اگه کسی واقعا امام حسین رو دوست داشته باشه خودش رو شبیه ایشون میکنه نه شبیه یزید که سگ باز و میمون باز بوده..همین رسول و ترک و علی گندابی هم که میگید کاری کردند که باعث هدایتشون شد لطفا مطالعه بفرمایید بعد اظهار نظر پس بعضی از افراد به بند و بار رو با اونها مقایسه نکنید...جناب حر هم بخاطر ادبی که در مقابل سیدالشهدا داشت و... نجات پیدا کرد...ولی در هر صورت راه توبه برای همه بازه ...الهی که همه بحق امام حسین از اشتباه خودشون برگردن و دل امام زمان را شاد کنند و تسلی قلبشون باشند. التماس دعا در این ایام.
    • آزاده خواجه نصیری IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      3 2
      به اسم امام حسین عقده های خودتون رو هوار نزنید و از هم انتقاد نکنین.. همه حق دارن عاشق حضرت باشن چرا درگیری ایجاد میکنین و با انتشارش به جامعه هم تسری میدین
    • مرتضی IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      3 1
      این متن حاوی الفاظ رکیک و خارج از شئون نمی باشد و بیان نظر شخصی بنده است. سلام، من با احترام بیان مداح خوب کشور آقای مطیعی رو نقد میکنم از اینجا که برادر بزرگوار مگر قرار است در ایام سوگواری حضرت ما (اساساً منظور شما از ما کیست،نظام،مداحان اهل بیت )، اصلا مگر شما جز نوکری امام حق و ادای دین به پیشگاه اهل بیت قصد دیگری دارید، این شور امام حسین است که هر کسی را که روزنه کوچکی از نور در وجودش هست،بوده و یا بعد ایجاد خواهد شد را جذب می کند، این حماسه مظلومیت حسین(ع) است که ما را جذب کرده نه صدای خوش مداحی. و اما نقد دوم به تیتر دوم بیان آقای امامی نژاد،استاد عزیز عزدارای امام مظلوم در طول تاریخ از سوی حاکمانی توصیه شده و یا ممنوع شده چه زمانی که توصیه، شده در کوچه و خیابان بوده و چه در دوره حاکمان بی دین در کوچه و خیابان و پستوی خانه های اهل کرم. امام حسین قطعا ما را شبیه خود خواهد کرد کسی را همه عمر، دیگری را هم برای حتی چند ثانیه، اگر بگذارید در پایان کوچه و بازار جایگاه عامه اجتماعی دارد که متاسفانه خواص را در بر نمی گیرد. اطاله کلام شد، من الله توفیق
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      3 5
      متشکر از توضیح آقای مطیعی و حاج آقا امامی . بنده هم با چهل سال سن درس یاد میگیرم و هر سال و هر دهه عاشورا یک درس هم برای ما بس است و مفید است . ممنون خیلی قشنگ توضیح دادین حاج آقا خدا حفظ تون کنه. ما همه برای امام حسینیم نه امام حسین برای همه ما. و امام حسین آمده تا ما را شبیه خودش کند نه اینکه نعوذبالله ما امام حسین را شبیه خودمان کنیم. باید قداست دین حفظ شود و ما و نسل کودک و جوان ما تربیت شود وقتی تربیت شود حتما ماندگاری هم دارد و شهید حججی ها پای کار می آیند. التماس دعا و متشکر از بیان مطالب ارزشمندتان.
    • ناشناس IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      1 0
      آقای مطیعی درسته که هیئت باید چارچوب داشته باشه ولی آیا در تمام هیئتها همه چارچوبهای دین رعایت میشود ؟ اصلا میزان ماندگاری این اثر را چه کسی میتواند تعیین بکند آیا من انسان میتوانم میزان ماندگاری یک رفتار مذهبی را حتی برای خودم تعیین کنم ؟ تا چه رسد به دیگران . ما ضامن وظیفه خودمان هستیم نتیجه در دست خدا و اراده هر فرد بر ماندگاری ست
    • مطهره IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      1 1
      با حرف میثم مطیعی کاملا موافقم
    • محمد صالح دادخواه BG ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      0 3
      من با نظر حاج رضا هلالی کاملا موافقم، از دل همین هیئات و در همین شبها، چهره های ماندگاری چون رسول ترک ظهور میکنند، از رفعت و مهربانی امام حسین بوده که حضرت حر در تاریخ اسلام جلوه گر میشه، و آقای امامی نژاد، متاسفم که برای بیان نظرات خودتون از چه تشبیه زشت و ناپسند و از واژگانی چنین سخیف استفاده کردید، مقایسه دختران سرزمینم با هم پوشش و عقیده ای با..... گناهی است نابخشودنی، امثال شما با ایجاد دودستگی باعث رویگردانی جوانان از هیئات عزاداری شدند و باید در محضر ائمه و مردم پاسخگوی اعمال خود باشید
    • الی IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      0 0
      با سلام خدمت بزرگواران ما وقتی بزرگی رو دوست داشته باشیم و اظهار عشق و محبت نسبت به ایشان داشته باشیم، تلاش می کنیم تا اندکی خودمان را به الگو عزیزمون نزدیک کنیم . حالا اینکه کسی عریان بیاد تو مراسم ،با سگش بیاد،با آرایش چنین و چنان بیاد که این قضایا رو عادی جلوه بده کمی باید در موردش تامل و تعقل داشت. (قبول دارم ائمه فقط برای افراد با حجاب و...نیستند ولی حرمت نگه داشتن چیز دیگریست)
    • فرهاد IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      0 0
      اقای امامی نژاد...بنظرتون امام حسین زمان خدش اگه یه نفر مشروب خورده بود او باهاش هم‌کلام نمیشد مسلمن که میشد ‌‌و‌زیادش ارشادشمی کرد حالا که امام حسین نیس اگه یه فرد مشروب خوار باشه بنظرتون اومد توی روضه امام حسین مگه چه اتفاقی میفته..شاید اومد و به برکت روضه امام حسین اصلاح شد چرا اختلاس گران و دزدان بیت المال در صف روضه شما اخوندها میان ‌و ‌‌شماجرات اعتراض ندارید فقط‌ دوس دارید نظر خدتون را به مردم بقبولانید..وگرنه یه ذره سواد ندارید
    • سجاد IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      1 4
      نظر جناب امامی نژاد کاملا دقیق و بجا مطرح شد احسنت
    • علی IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      1 2
      بدعت از همین جا ها شروع میشه امام ع خواسته یا نخواسته ؟هیت امام حسینه هر که دوست داره بیاد.واز این دست جملات ،بابا هرجایی بر برای خودش قوانینی داره نوشته یا نانوشته .امام حسین ع شب عاشورا گفت کسی که حق الناس گردنش بره یعنی فردا که عاشوراس روز تو وجای تو نیست.یادتون نره بحث حجاب هم از ماشین حریم خصوصیه شروع شد والان وضع رامی بینید.
    • جهانشاه IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      1 7
      آقای هلالی به چه قیمتی میخواین مردم رو جذب خودتون کنید به قیمت موجه دانستن لاک خانم های بد حجاب از کوزه همان تراود که در اوست خدا رو شکر قبل از ظهور آقا امام زمان دست امثال شما رو میشه پناه میبرم بخدا از شر شیطان رانده شده
    • محمد IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      0 0
      خدا آخر و عاقبت دین را بخیر کند که هر کسی دین را برای خودش تعریف می‌کند و سر آخر کلا شکل دین تغییر می‌کند!
    • لاهرودی IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      0 0
      سلام و درود راه نه آن است نه این معمولا ما در افراط و تفریط هستیم. نه حرف آقای هلالی درسته که میگه مرا به لاک ببخش، خب مداح حسابی اینهمه محجبه و نماز خون و عزادار سینه سوخته ، حالا چرا لاک ؟؟!!؟؟؟ این خودش نوعی تبلیغ برای هر نوع عزاداری است. نه این درسته که ما مانع افراد از حضور درمراسم باشیم اگر خود مداحین و عزاداران آدم درستی باشند به احتمال زیاد همچین افرادی جذب خواهند شد. اگرهم جذب نشدند شما مسیر خود را ادامه بده.
    • فربد IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      0 0
      چرا بعضی فکر میکنن. اجازه دارن جواب همه را بدهند .فکر کنند که درست هم میگویند .استفاده ایشان از لاک سیاه آن خانم ..نه منظور آن خانم یا خانمی مشخص هست بلکه همان مثال هست که میگوید در مثال مناقشه نیست. ببین آن خانم چقدر اهمیت دارد و چقدر محترم میدانندش که حاضرند به لاک سیاهش قسم بدهد .لاک سیاه او بشود محلی برای توسل و بخشش. .چرا ماجرا را از این طرف نگاه نمیکنید ..اصلا هرکس که به هیت امام وارد میشود ..میشود مجسمه احترام چون آمده احترام به امام بگذارد و به جهانیان بگوید حسین ما با احترام ترین در عالم است وقتی آهن معمولی را به آهن ربا میکشیم و میمالیم آن آهن معمولی هم آهن ربا میشود ..آهن ربای حسین همه را مغناطیس میکند ..
    • حسین IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      0 0
      تو که از هلالی انتقاد می کنی امام حسین تونسته تو را مثل خودش بکنه با این فرمانی که شما می روید بیشتر مردم نسبت به قبل انقلاب دینشان ضعیف شده .واین کشف حجاب ها یک نمونه ای از آن .تو چکاره هستی که برای ورود به هیعت امام حسین بین مردم خط کشی کنی .تو مثل ما باش با امام حسین چرا ما مثل شما باشیم .همال لاک مشکی به ولاه از روی اعتقاد به امام حسین لاک مشکی می زند و تو از روی ریا داری بچه‌ای هیعت را صف بندی می کنی .شما را به فرمان خداوند که به حضرت موسی در باره آن چوپان که خدا را به روش خودش ستایش می کرد .دعوت می کنم .
    • صادق IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      1 0
      آقا شما از یک طرف داستان علی گندابی تعریف میکنید که یک شبه تغییر کرد و به مدارجی رسید !! مرحوم شیخ رضا سراج را تعریف میکنید که یک هیئتی یک عرق خور را راه نداد چون دهنش رو میداد شیخ رضا به هیاتی پرخاش کرد که تو چکاره بودی راهش ندادی ؟ خونه امام حسین نیاد کجا بره ؟؟ وووو باز اینجا میگید چرا فلانی گفته خانمه با لاک سیاه اومده ؟؟ آقا اینقدر معرفت داشته به حرمت حسین لاک ناخنش رو سیاه کنه ؟ اون عرق خور یه کوچولو معرفتی داشته بیاد داخل شاید متحول شد ؟ بهش بگیم اینجا نیا برو عرقتو بخور ؟؟ به خانمه چی بگیم ؟ چرا راه ها رو می بندید به اسم دین ؟
    • حیدر IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      0 0
      تفاوت برداشت ها از شخصیت و حرکت امام حسین از کجا تا به کجا؟ خدا کنه همه ی کسانی که فکر می کنند مرید امام حسین هستند همیشه و در همه حال مواظب باشند که احساسی و تعصبی خشک رفتار نکنند!!!
    • علی IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      2 0
      مداح ها مخصوصا دراین ایام باید مراقب گفته هیشان باشتد گرچه نطرات و اظهارات ایشان حجت نیست ولی بلایی که افراط وتفریط سر دین می آورد هیچ چیز نمی آورد
    • ندا IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      0 0
      سلام دوست عزیز شاید اون زنی که لاک زده یا اون زنی که به قول شما با سگ خوشگلش اومده هیئت، همون اومدنش باعث بشه سر به راه بشه، شاید همون اومدنش باعث بشه حسینی بشه. چرا باید جلوشو بگیریم. مگر اومده تو عزاداری رقصیده که جلوشو بگیریم. اون فقط دوست داره لاک بزنه. دوست داره به خودش برسه. علایقش هستن. نمیشه که به خاطر علایقش از حسین دورش کنید. حسین اگر خودش بود، میگذاشت اون زن که لاک داره بیاد تو هیئتش. چرا اینقدر افراط میکنید و باعث میشید از دین زده بشیم. من وقتی میرم حرم، دوست دارم تمام هواسم و فکر و ذکرم به حرم باشه، ولی اینقدر این خواهرای حرم گیر میدن به چادر و روسری، که دیگه اصلا اون معنویت از درونم خارج میشه و همه هواسم میره سمت روسریم که یه وقت نیفته از سرم. نکنید این کارا رو. بزارید هر کس با هر دین و مذهبی که داره حسینی بشه. فاطمی بشه. جعفری بشه. خدایی بشه‌. کاری نکنید دور بشه. سختش نکنید. نمیگم شُل بگیرید، ولی واقعاً سختش هم نکنید. ما عاشق حسین هستیم. عاشق رقیه هستیم. من خودم تا حالا لاک نزدم.
    • حمید اتحادی IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      0 0
      زمانه امروز ایمان حکم آب دارد می خواهم کمی ایمان بیاورم
    • خ د ب IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      3 3
      بابا تفکر هم خوب چیزیه اصلا این شعر مسخره که آقا مرا به لاک سیاه.. یعنی چه؟ مثل شعر بی معنی رقصم رقصم رقاصه... هر چیزی به دهنشون رسید که برا جمع کردن طرفدار نمی خونند امام حسین آقا ابوالفضل حرمت دارند
    • سیما زمانی IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
      0 0
      خیلی عجیبه زمانی که داشت انقلاب میشد از انواع و اقسام تعابیر درست و غلط برای کشاندن پای مردم به انقلاب, استفاده میشد هیچکدام هم تعبیر به بی قانونی نمیشد.حالا مخالفت با قانونی که عده ای رو در نظر گرفته و عده ای رو نادیده,شده بی قانونی.اگر دین ندارید ,لااقل آزاده باشید.اینو دیگه خدا بخاد امام حسین(ع)فرمودند.
    • سعیده IR ۰۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
      0 1
      من خودم جز همین دخترای بی حجاب بودم که لطف آقا زندگیمو تغییر داد البته نه بلافاصله تعجب آوره یه عده لاک یه دخترو برابر میمون بازی یزید و چیزای از این دست میبینن اگه به حاج قاسم معتقدین ایشون گفتن خط کشی نکنین اصلا از شهدای کربلا مثل حر و وهب و ... درس بگیرید تا یه ماه قبل بقیه که هیچی خودشونم فکر نمیکردن در رکاب امام باشن نشین مصداق مدعیان صف اول
    • ش۶لا IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
      0 0
      هنوز ملت نفهمیدن مکتب املم حسین مطرح معرفت واخلاق وشخصیت امام حسین مطرح عزا داری ما برای نگهداشتن مکتب امام حسینه حالا یکی با لاک بیاد یکی مست بیاد این عزاداری ها برای زنده نگهداشتن اصول اخلاقی امام حسین هست انقدر مته بخشخاش نزلرید شما دارین دین مردم ازشون میگیرید ول کنید ملت
    • ابوالفضل IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
      0 0
      امام حسین ع برای همه انسان ها هست. در روز عاشورا وهب مسیحی که هم خودش و هم خانوادش مسیحی بودند ، زهیر که به نقلی عثمانی بود اومد امام حسین ع را یاری کردند، نباید به کسی که به قول معروف لات هست بهشون خورده گرفت ، همه قابل احترام هستند و صاحب مجلس هیئت امام حسین ع هستند
    • ابوالفضل IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
      0 0
      اونی که میاد به مجلس امام حسین ع باید به امام حسین ع احترام بگذارد و حداقل کاری نکند باعث ناراحتی امام حسین ع بشود، قطعا امام حسین ع و حضرت زهرا س در آن مجلس هستند و فکر کنند به دیدار امام حسین ع رفتند پس باید خیلی مراقبت کنند
    • هادی IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
      0 0
      نتیجه دیدگاه هلالی چی میشه؟ این میشه که شاید همون دختر و پسری که یکی از احکام رو رعایت نکرده، بیاد تو مراسم و نمک گیر امام حسین بشه. فکر نکنم تو این جمع کسی باشه که ادعا کنه همه ی احکام دینی رو رعایت میکنه. اگه پای حرمت نگه داشتن برای امام حسین هم باشه، که در طول زندگیمون باید پیروش باشیم و مقابل ظلم بایستیم و هزینه بدیم. کدوممون این کارو صددرصد رعایت میکنیم؟ که حالا به خودمون اجازه میدیم دیگری رو قضاوت کنیم و بگیم فلانی حرمت شکنی کرده. هر کس به خودش نگاه کنه میبینه که اینقدر حرف و عملمون با هم تناقض داره که اصلا در جایگاهی نیستیم دیگری رو قضاوت کنیم. نتیجه دیدگاه مطیعی چیه؟ دور شدن بیش از پیش مردم از جلسات مذهبی. بیشتر شدن دو قطبی تو جامعه. ناامید شدن بیش از پیش مردم از بخشش خدا و ائمه؛ پیامد ناامیدی هم که واویلاست. انسانی که ناامید شه، دیگه چیزی واسه از دست دادن نداره، چون میگه دیگه راه برگشتی ندارم.
    • حق جو IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
      0 1
      یعنی باید به آن ها گفت بیرون بمانید چون وجودتان موجب بی احترامی به هیاته؟ بیرون این دایره هستی حسینی باشه خوبه؟ به راستی اگه امام حسین بود همه را زیر چترش نگاه نمیداشت؟ صاحب مجالس خود امام حسینه نمیدانم خدا خود امام زمان رو برسونه که افراط و تفریط شده بلای خانمان سوز.
    • IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
      0 0
      اگه طرف شراب خوار یا هر خلافکاری هست،باید به احترام امام حسین تمیز وپاک و عزادار وارد هیات بشه،
    • فلاح IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
      1 0
      خدا به آقای مطیعی عمر با عزت عنایت کنه ؛ اصل مطلب رو گفته.
    • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
      1 0
      احسنت آقای امامی نژاد بسیار جواب معقول و صحیح بود ما باید مثل امام حسین بشیم یا امام حسین مثل ما آقایون حیا کنید از شش ماهه امام حسین خجالت بکشید آقای هلالی به اشکهایی که در برنامه معلی ریختی بسیار شک کردم که خدای ناکرده ریا بوده باشد اندکی فکر کنید
    • مریم احمدی IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      0 0
      سلام خدا توفیق روزافزون بده به اقا میثم ماشاالله خیلی باسواد وقشنگ جواب دادن
    • علی IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      0 0
      در مورد توابین اومدند خدمت حضرت صادق ع و گفتند ایا توابین اهل بهشت هستن یا دوزخ. حضرت در جواب فرمودند. امر توابین را بر ما اهلبیت برگردانید چرا که در روز قیامت ما اهلبیت در موردشون تصمیم خواهیم گرفت . مجلس عزا هم همینطور هستش خود صاحب عزا که امام عصر عج هستن خودشون میدونن با اون بنده عرق خور و فلان وفلان به ما هیچ ربطی نداره که دخالت کنیم که چه کسی بیاد چه کسب نیاد. تمام کسایی که ادعا میکنن که ای نباید عرق خور بباد یا ازاینجور حرفها بخدا اگه پرده از چه شون برداشته بشه انقد خطاهایی دارن که اون آدم عرق خور نداره. چراکه اون عرق خور جاهل هستش به دین اما اون آدم حزب اللهی عاقل وعالم به دین هستش و گناه چنین شخصی در یک غیبت کردن بیش از گناه غیبت کننده جاهل عرق خور هستش. ی نمونه عرض کردم. مجلس عزای امام حسین ع واسه همه هستش همه میتونن بیان ی عده اگه واقعا درک کنن میرن یواش یواش آدم میشن ودر راه اهلبیت در میان . ی عده هم اگه درک نکردن میرن پی جاهلیت قبولشون. ولی باید این فرصت رو بهشون داد که بیان شرکت کنن ن اینکه طرف فقط بخاطر اینکه عرق خور هستش راه ندیم .به ما چه ربطی داره ن صاحب مجلس ن عزا هس
    • پریسا IR ۰۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
      0 0
      با احترام به نظر دوستان. فقط تصور کنید نتیجه این طرز فکر چی میشه؟ هرکسی هرشکلی هر عقیده ای داره بیاد هیعت؟!؟ صد سال دیگه هیعتی میمونه اصلا؟ ازامام حسین چی میخان بسازند خدا می‌دونه!!! یعنی اون خانم محجبه و پوشیده و اون خانم بدون پوشش یا بد حجاب واقعا در نظر خدا و امام حسین یکی هستند؟! این دیگه چه سبک از دینداری هست؟! هرکسی یه خدای خیالی واسه خودش ساخته مهربون و بی خیال اهل حال که هیچ چهارچوب وپایبندی اخلاقی برای بنده جونش نزاشته ... میگه فقط عشق و حال کن بنده جان. بخدا قسم که اون جماعت تعریفشون از خدا همینه . توی فیلم رضا مارمولک گفت خدا اونقدراهم که میگن سختگیر نیست ... . کلا یه عده میخان راحت بگیرند با چراغ قرمز سر راهشون مشکل دارند. ایکاش نمیچسبوندید اینا رو به امام حسین. یعنی واقعا امام حسین میگن عرق خور هم بیاد قدمش به چشم ؟؟؟؟؟؟