جنگ ترکیبی امروز دشمن در راستای جنگ تحمیلی است

همایش پیاده روی و خاطره گویی ایثارگران با حضور ریاست، مسئولان و کارکنان در دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدرضا دهقانی اشکذری ریاست واحد یزد در همایش پیاده روی، خاطره گویی ایثارگران و غبار روبی از قبور شهدای گمنام ۸ سال دفاع مقدس واقع در حسینیه شهید صدوقی دانشگاه اعلام کرد: غبار روبی از قبور شهدا در حقیقت غبار روبی از خاطرات و رشادت‌های شهیدان و زنده نگه داشتن یاد آن‌ها است و امیدواریم این رشادت‌ها در دل ما هم تاثیر گذاشته  و منجر به صفای باطن شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد ویژگی شهدا را تاسی به اهل بیت و اخلاص و گمنامی آنها دانست و با ذکر خاطراتی از زندگی شهید حججی افزود: این شهید بزرگوار در دهه محرم از نجف آباد به اصفهان می‌آمد و با مشارکت در برگزاری مراسم ماه محرم، کاری را طلب می‌کرد که از همه سخت‌تر و درخواستش دیده نشدن در انظار مردم بود.

محمدرضا دهقانی اشکذری جنگ ترکیبی عصر حاضر را ادامه جنگ تحمیلی دانست و گفت: دشمن خواهان تسلط بر افکار و عقاید جوانان این کشور است و همه هجمه‌هایی که به حجاب می‌شود به منظور زخم کردن پوسته عفاف و حیا زنان این مرز و بوم است؛ هرچند که حجاب یک امر لازم است ولی کافی نیست.
وی کارگاه اعتلا روز جمعه را در همین راستا دانست و خواستار شرکت همکاران دانشگاهی در این جلسه بسیار ارزنده شد.

در ادامه سید حسین فرمی باف از اساتید دانشگاه و آزاده سرافراز جنگ تحمیلی اظهار کرد: واژه جنگ در قرآن ۴ بار ذکر شده که جز کینه، نفرت، ویرانی و خرابی حتی برای طرفی که در ظاهر پیروز است، چیزی به ارمغان نخواهد آورد.  

فرمی باف به توصیف شرایط اول انقلاب پرداخت و گفت: در سال ۵۹ بسیج آنچنان شکل نگرفته بود، سپاه تشکیلات منسجمی نداشت و ارتش دستخوش تغییرات فراوان بود که صدام به تحریک غرب به کشور ما حمله کرد.

آزاده سرافراز دفاع مقدس افزود: از لحاظ شرایط و محاسبات، غربی‌ها پیروزی صدام را قطعی پنداشته بودند.

این استاد دانشگاه، معادلات دشمن را محاسباتی مادی دانست و گفت: چیزی که به واسطه روحیه بالای رزمندگان با تاسی از اسلام، پیامبر (ص) واهل بیت در عمل اتفاق افتاد، خط بطلانی بر تمام پیش گویی‌های آنان بود.

وی به خاطراتی از مدت حضور در جبهه  و دوران اسارت پرداخت و سپس با حضور اعضا هیات رئیسه و مدیران دانشگاه به شرکت کنندگان در این همایش پیاده‌روی به قید قرعه جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1199899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =