نظام ارزشیابی در دانشکده های تعلیم و تربیت اسلامی تغییر می‌کند

عاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نظام ارزشیابی در دانشکده های تعلیم و تربیت اسلامی، ارزیابی عملکرد استاد و دانشجو است، یعنی ارزیابی مشترک اتفاق می افتد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست تبیینی و مشورتی پیرامون بررسی مسائل و مشکلات نظام آموزشی حوزه تعلیم و تربیت اسلامی و حوزه مهارتی با حضور محمد علی نادی خوراسگانی معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد کرج برگزار شد.

نادی در این نشست با محکوم کردن حملات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی، گفت: نگاه ما در ارتباط با دانشکده های تعلیم و تربیت اسلامی، جامع است و از کار جزیره ای و ناگهانی به شدت فاصله گرفته ایم. باید مشخص کنیم که به چه دلیلی داریم مدرسه داری می کنیم، برای چه می خواهیم دانشکده داشته باشیم و چرا می خواهیم مدل های مبتنی بر صنعت را داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: مهمترین مشکل در نظام تعلیم و تربیت ایرانی اسلامی، نبود طرح و الگوی دقیق و جامع در جامعه برای مدارس است و ضرورت دارد متناسب با نیازهای موجود در جامعه حرکتی انجام شود و از شکل سنتی و قدیمی خارج شویم.

نادی با بیان اینکه در معاونت علوم تربیتی و مهارتی به دنبال ایجاد دانشکده های تعلیم و تربیت اسلامی و دانشکده های موضوعی و دانشکده های مساله محور هستیم تا این دانشکده ها بتوانند نیاز جامعه را پاسخگو باشند، افزود: در هر استان با توجه به ویژگی های آمایشی، امکانات و ظرفیت های منابع انسانی رشته های دانشگاهی تأسیس می شود. بنا داریم در این دانشکده ها، دانشجو را تربیت کنیم. دانشگاه های علم محور دیگر جوابگو نیستند، باید به سراغ دانشکده های موضوعی رفت. دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی به خاطر رشته هایی که دارد، تولید الگو می کند و برای سایر دانشکده ها نیز به صورت الگو عمل می کند.

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: نظام ارزشیابی در دانشکده های تعلیم و تربیت اسلامی، ارزیابی عملکرد استاد و دانشجو است، یعنی ارزیابی مشترک اتفاق می افتد، این دانشکده ها قرار است، الگوی جریان تعلیم و تربیت در جامعه شوند. به نحوی که زنجیره تعلیم و تربیت اصلاح شود.

وی در پایان تأکید کرد: هدف ما از مدرسه داری کسب سود نیست، بلکه اولویت اول در این موضوع طراحی و استخراج الگوهای تعلیم و تربیت اسلامی و سند تحول بنیادین جهت برآورده سازی نیازهای شرایط زمان و مکان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1205640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =