تله‌کابین واحد علوم و تحقیقات آماده بهره‌برداری است/ گرم‌دره و پرند، محل اجرای طرح مسکن دانشگاه آزاد در استان تهران

رئیس مرکز عمران، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تست‌های انجام شده بر روی تله کابین واحد علوم و تحقیقات، گفت: استانداردهای ایران و آتش نشانی را کسب کردیم و به دنبال استاندارد اروپا هستیم که با اخذ آن توسط پیمانکار، می‌توانیم از همین الان استارت کار را برای استفاده بزنیم.

سعید صابونی رئیس مرکز عمران، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از نجف آباد با اشاره به پروژه تله کابین دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات عنوان کرد: سال ۹۳ بین دانشگاه آزاد و شرکت دوپل مایر قراردادی منعقد شد که به صورت خرید، اجرا و نصب تنظیم شد. مدت قرارداد ۱۸ ماه بود که تا سال ۹۴، کار به دلیل تحریم‌ها و دیوار بلند بی‌اعتمادی که بین شرکت تام ایران خودرو و دانشگاه به وجود آمده بود، متوقف شد. ما بر اساس سیاست‌های عالی دانشگاه آزاد در سال ۱۴۰۰، پی‌ال‌سی‌ها را تعویض، و از زیمنس آلمان پی‌ال‌سی‌ وارد کردیم و توانستیم پروژه را به اتمام برسانیم.

وی در خصوص جزئیات این پروژه عنوان کرد: پروژه ۴ ایستگاه دارد و طول آن نزدیک به ۱۸۰۰ متر است. از ایستگاه اول تا چهارم ۹ دقیقه فاصله است. در قراردادی که با یک شرکت روسی بستیم، یک پیمانکار بین‌المللی برای تایید راه‌اندازی، مشخص شد. یعنی در حال حاضر ما استاندارد ایران و یک شرکت اروپایی را برای راه‌اندازی تله‌کابین دارا هستیم.

صابونی افزود: با راه‌اندازی این تله‌کابین از سد تحریم‌ها عبور کردیم و یک نمونه موفق را به همت ریاست عالی دانشگاه، همکاران در مرکز عمران و دانشگاه علوم و تحقیقات خلق کردیم. ظرفیت این تله‌کابین ۲۰۰۰ نفر در ساعت است. این تله‌کابین نزدیک ۷۷ کابین دارد که ۷۴ عدد آن کابین نفر رو است، ۲ کابین وی‌ای‌پی و یک کابین مخصوص تجهیزات می‌باشد. با توجه به اقدامات صورت گرفته، استانداردهای ایران و آتش نشانی را کسب کردیم و به دنبال استاندارد اروپا هستیم که با اخذ آن توسط پیمانکار، محوطه‌سازی و تست سرد و گرمی که انجام شده، می‌توانیم از همین الان استارت کار را برای استفاده بزنیم.

رئیس مرکز عمران، املاک، مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی ضمن بیان پیشرفت در پروژه مسکن اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه گفت: در پروژه مسکن اعضای هیات علمی و کارکنان، ۱۴ استان را جمع‌بندی کردیم و در نظر داریم در هر استان یک پروژه را آغاز کنیم. این پروژه در ۱۴ استان علمیاتی و صورت جلسات امضا شده و برای تغییر کاربری زمین‌ها نیز اقداماتی صورت گرفته است. برای تغییر کاربری زمین‌ها، ابتدا باید یک شرکت مشاور بگیریم که زمین‌ها را تغییر کاربری دهند. اگر در استانی تمامی زمین‌های ما بالای ۱۰ هکتار باشد باید در استان طرح تهیه شود، به کمیته و کارگروه زیربنایی برود، مصوب شود و به شورای برنامه‌ریزی استان برود و در نهایت به شورای عالی فرستاده شود. با توجه به اینکه شورای عالی در نهضت ملی مسکن پرونده‌ها را سریع در اولویت قرار می‌دهد، فکر می‌کنم که بتوانیم استان‌ها را یکی پس از دیگری آغاز کنیم.

وی ادامه داد: همکاران و اعضای هیات علمی ما بدانند کار آغاز شده و ریاست عالی دانشگاه آزاد برای اجرای پروژه‌ها دائما پیگیر هستند. در استان تهران نیز زمین گرم‌دره و پرند را مدنظر داریم و در این استان نزدیک به ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر از اعضای هیات علمی بازنشسته کارمند و اعضای هیات علمی فوت شده داریم، که برای همه آن‌ها مسکن خواهیم ساخت و تحویل خواهیم داد. اولین ‌کلنگ‌زنی استان‌های پیشروی ما، کرمان، گلبهار مشهد و... هستند.

صابونی درباره تحولاتی که در ساخت مسکن در دانشگاه آزاد صورت گرفته است خاطر نشان کرد: در حوزه مسکن برخلاف دولت که هرکس فرم ج سبز نداشته باشد مسکن به او تعلق نمی‌گیرد، مصوب شده هر فردی با فرم ج قرمز، یعنی کسی که مسکن هم دارد، دانشگاه برای او مسکن بسازد و در اختیارش قرار دهد. حتی برای همکارانی که هم آقا و هم خانم در دانشگاه مشغول به کار هستند، برای هر دو نفر، به دلیل زحماتی که در دانشگاه کشیده‌اند مسکن ساخته می‌شود.

وی افزود: این از مصوباتی است که شخص دکتر طهرانچی از آن دفاع کردند، که به زن و شوهر کارمند، همکارانی که فوت شده‌اند و همکارانی که بازنشسته شده‌اند مسکن تعلق بگیرد. شامل شدن افرادی که با دانشگاه قرارداد دارند نیز در اولین شورای عالی مسکن برای بررسی عنوان می‌شود.

خبرنگار: فاطمه لشنی‌زند

انتهای پیام/

کد خبر: 1205899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =