به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمدباقر عباسی؛ معاون امور هویتی و حقوقی سازمان ثبت احوال کشور اظهار کرد: در برخی از دفاتر پیشخوان گزارشاتی مبنی بر ضرورت استفاده شهروندان از برچسبهای آنییاب بر روی مدارک هویتی آنان نظیر کارت ملی به سازمان ثبت احوال کشور اعلام شده که نهتنها نیازی به این امر نیست بلکه باعث مخدوش شدن این مدارک شده و این یک نوع تخلف است.
بیشتر بخوانید:
جایگزینی کارت ملی با کارت بانکی تا ۳ ماه آینده + جزئیات
وی با تاکید بر اینکه حفظ مدارک هویتی بسیار مهم بوده و شهروندان باید در حفظ این اسناد کوشا باشند، افزود: این فرآیند هیچ ارتباطی با فعالیتهای این سازمان ندارد و در چرخه امور این سازمان نبوده و شهروندان نسبت به سوءاستفاده این شرکتها هوشیار باشند.
معاون امور هویتی و حقوقی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به ادعای این شرکتها مبنی بر کاهش هزینهها، صرفهجویی در وقت و یا اطلاع به شهروند در صورت پیدا شدن مدارک، افزود: روند تحویل مدارک و اسناد هویتی پیدا شده توسط فرد مشخص است و ضمن اینکه مردم در زمان پیدا کردن مدرکی میتوانند آن را تحویل مراجع ذیصلاح بدهند.
وی با تاکید بر اینکه شهروندان در صورت پیدا کردن مدارک هویتی باید آن را به نزدیکترین اداره ثبت احوال تحویل دهند، ادامه داد: شناسنامهها و کارتهای هوشمند ملی پیدا شده تحویلی به ادارات ثبتاحوال در سامانهای متمرکز به ثبت میرسد و افرادی که مدارک آنان مفقود شده است میتوانند با مراجعه به سامانه سهیم به آدرس sahim.sabteahval.ir با استفاده از گزینه مدارک پیدا شده و وارد کردن اطلاعات خود نسبت به جستجوی مدارک اقدام کنند.
معاون امور هویتی و حقوقی سازمان ثبت احوال کشور ضمن تاکید بر حفظ مدارک هویتی گفت: شهروندان برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی، از در اختیار قرار دادن اطلاعات هویتی خود به دیگران جدا پرهیز کنند.
انتهای پیام/
نظر شما