سردار طلائی‌نیک: رژیم اشغالگر صهیونیستی در انتظار تاوان عملیات اخیر خودشان باشند

سردار طلائی نیک با اشاره به شهادت سردار سیدرضی موسوی گفت: به طور حتم این جنایت مستحق مجازات است و صهیونیستها باید در انتظار تاوان عملیات اخیر خودشان باشند و انتظار پرداخت تاوان این عملیات این رژیم و عناصر آن را زجرکش خواهد کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سردار رضا طلائی نیک سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نشست خبری امروز سه‌شنبه با اشاره به شهادت سردار سیدرضی موسوی اظهار کرد: شهادت مستشار ایرانی سردار سیدرضا موسوی نشان دهنده خصلت تروریستی و نقض آشکار حاکمیت کشور سوریه و همچنین ایجاد ناامنی و تلاش برای جنگ افروزی‌های این رژیم اشغالگر است و به طور حتم این جنایت مستحق مجازات است و باید در انتظار تاوان عملیات اخیر خودشان باشند و انتظار پرداخت تاوان این عملیات این رژیم و عناصر آن را زجرکش خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

سید رضی موسوی را بیشتر بشناسید

وی افزود: پاسخ این عملیات در زمان و مکانی اجرا خواهد شد که اهداف رژیم صهیونیستی از اینگونه عملیاتها را محقق نکند.

طلایی نیک ادامه داد: مکتب فکری و دفاعی حاج قاسم زنده و پویا است و شهادت سردار سلیمانی موفقیتی برای استکبار در پی نداشت و امروز پس از چهار سال از شهادت سردار سلیمانی جبهه مقاومت به صورت خودجوش بیش از پیش رشد کرده و توانمند شده است.

سخنگوی وزارت دفاع تصریح کرد: مهمترین مسئله در منطقه و جهان، جنگ غزه است. ناکامی‌ها و شکستهای هشتاد روزه اسراییلی‌ها در این جنگ برای همگان آشکار شده است و در واقع طوفان الاقصی که محصول ده‌ها سال جنایت رژیم اسراییل بود، از همان ابتدا پیروز به دنیا آمد و اسراییل قادر به جبران آن نیست.

وی افزود: رژیم با تشدید جنایت‌های خود در منطقه دوران سیاه خود را پشت سر می‌گذارد. امروز در غزه شاهد دو جبهه بشریت و مقاومت و جبهه شکست صهیونیستها هستیم. جبهه بشریت پشتیبان غزه و فلسطین شده است که در این جبهه شهادت بیش از ۲۰ هزار نفر را شاهد هستیم اما در مقابل شاهد تلفات سنگین نظامیان بدون دستیابی به اهداف اعلامی هستیم.

طلایی نیک تاکید کرد: در این جنایتها و تجاوزات اسراییل، آمریکا شریک اصلی است و این نهضت جهانی علیه صهیونیسم به سمت آمریکا هم در جریان است.

سخنگوی وزارت دفاع در ادامه سخنانش گفت: وزارت دفاع طبق تدابیر فرمانده کل قوا پشتیبانی از نیروهای مسلح را با هماهنگی سیاستهای ابلاغی ستادکل نیروهای مسلح برعهده دارد. این پشتیبانی از تحقیق و توسعه راهبردی تا دستیابی به فناوری‌ها و نوآوری محصولات دفاعی، تولید و تامین نیازمندی‌های نیروهای مسلح، صادرات محصولات دفاعی و همچنین خدمات معیشتی و ارائه خدمات مهندس دفاعی را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: در ۹ ماهه سال جاری بیش از هزار طرح تحقیقاتی در سطوح مختلف و همچنین ارتقای قابلیتهای فناوری‌های دفاعی در حال انجام است و هر ماه چندین رونمایی و خاتمه یافتگی طرح‌های تحقیقاتی را که مراحل ارزیابی عملیاتی را پشت سرگذاشته‌اند، شاهد هستیم که برخی از آنها رسانه‌ای می‌شود.

طلایی نیک اظهار داشت: ده‌ها فناوری سامانه‌ای در دستور کار وزارت دفاع است که در سال جاری شاهد برگزاری نمایشگاه صنعت دفاعی بودیم و صدها محصول و سامانه و زیرسامانه جدید به نمایش گذاشته شد و اکثر مقامات کشوری و لشکری و نخبگان و در بخشی رسانه از این نمایشگاه بازدید داشتند.

سخنگوی وزارت دفاع گفت: همچنین بهره‌برداری از هواپیمای یاسین، هواپیمای ترابری سیمرغ، ناوشکن دیلمان، سامانه‌های پدافند هوایی در سطوح مختلف و سامانه‌های پدافندی ترکیبی مثل پهپاد کرار و موشک مجید که در ارتش عملیاتی شد، موشکهای کروز دریایی و آزمون‌های گوناگون تحقیقاتی و عملیاتی بخشی از اقدامات وزارت دفاع در ۹ ماهه سال جاری بوده است.

وی با بیان اینکه وزارت دفاع سال گذشته روند جهشی را در تولید محصولات دفاعی و دو منظوره رقم زد و در ۹ ماه سال جاری ۳۱ درصد رشد تولید محصولات دفاعی را داشتیم، گفت: در این مدت زمان همچنین ۵۰ درصد صادرات محصولات دفاعی رشد داشته است که از این درآمدها برای نوسازی زیرساختها و پیشبرد تحقیقات و بینه دفاعی استفاده می‌کنیم.

طلایی نیک تاکید کرد: در حال حاضر فناوری‌های وزارت دفاع در بیش از ۲ هزار محصول غیرنظامی هم کاربرد دارد. از جمله این همکاری‌ها در حوزه فضایی است که اخیرا هم ماهواره‌بر سلمان و کپسول زیستی را به فضا پرتاب کردیم و این همکاری استمرار خواهد داشت و در ماهواره برها از سوخت مایع و هم سوخت ترکیبی استفاده می‌کنیم.

سخنگوی وزارت دفاع گفت: ماهواره‌برهای وزارت دفاع در آینده ماهواره‌های جدید به فضا پرتاب خواهند کرد. در ۹ ماهه امسال بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان از پروژه‌ها را از طریق هشت هزار شرکت بخش خصوص انجام دادیم.

کد خبر: 1212649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =