بانوان، ۶۰ درصد از دانشجویان دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان/ واحد چابهار راه‌اندازی هتل در شهر جدید تیس را دنبال می‌کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد چابهار گفت: در بخش‌ها و مناطق کوچک استان، خانم ها را برای ادامه تحصیل به دیگر شهرها نمی فرستند اما امروز به لطف دانشگاه آزاد اسلامی و استقرار پردیس های این دانشگاه در بخش‌های کوچک بانوان میتوانند در محل زندگی خود تحصیل کنند به طوری که در واحد چابهار و حتی در استان بالغ بر ۶۰ درصد دانشجویان دختر و ۴۰ درصد پسر هستند.

حسین وثوقی‌نسب رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد چابهار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، پیرامون طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرای این واحد دانشگاهی اظهار کرد: یکی ار پروژه های عظیمی که در این منطقه در دست اجرا داریم موضوع راه اندازی هتل در منطقه اقتصادی تیس است که در روزهای پایانی اردیبهشت ماه اتحادیه شرق در چابهار برگزار میشود و در خصوص جزئیات این طرح گردشگری بحث و بررسی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

فروش شناسنامه دانش‌آموزان فوت شده / محل هزینه‌کرد بودجه بازماندگان از تحصیل در سیستان‌وبلوچستان نامعلوم است

وی ادامه داد: سه استان خراسان شمالی، جنوبی و رضوی، کرمان و سیستان و بلوچستان اعضای اتحادیه شرق دانشگاه آزاد اسلامی هستند که هر ۶ ماه یکبار برگزار میشود و میهمانان این اتحادیه از مکان احداث هتل بازدید خواهند داشت و این پروژه به صورت مشارکتی و در شهر جدید تیس و کنار ساحل اجرایی خواهد شد که در راستای درآمدزایی غیرشهریه ای است.

وثوقی نسب خاطرنشان کرد: پروژه پالایش آبزیان و پرورش ماهی در قفس از دیگر طرح های در دست اجرا در این منطقه است به این صورت که قفس های بزرگی که طول آنها به ۵۰ متر هم میرسد در دریا میگذارند و اطراف آن را نیز با تور می پوشانند و سپس اقدامات کارشناسی انجام می‌شود.

پروژه پرورش میگو در بندر گواتر اجرایی می‌شود/ پیش‌بینی فروش ۶ میلیاردتومانی

وی افزود: پروژه پرورش میگو در واحد چابهار و طرح ویژه گردشگری نیز برای این واحد دیده شده است. پروژه پرورش میگو در بندر گواتر دشتیاری در ۱۴ بند و با آب شور دریا اجرایی خواهد شد و شاید در یک سال به طور خالص یک و نیم میلیارد تومان درآمدزایی داشته باشیم چرا که ۶ میلیارد پیش بینی فروش داشته ایم که چهار میلیارد و نیم هم هزینه است.

آزمایشگاه مرکزی در واحد چابهار راه‌اندازی می‌شود

وثوقی نسب به پروژه راه اندازی آزمایشگاه مرکزی در واحد چابهار نیز اشاره و اظهار کرد: با توجه به اینکه چابهار یک شهر بندری است و در این شهر چندین کارخانه تن ماهی مستقر هستند وجود چنین آزمایشگاهی ضرورت دارد چرا که محصولات به اطراف ارسال میشوند و مقرر شده بخشی از تجهیزات آزمایشگاه زاهدان به آزمایشگاه مرکزی واحد چابهار منتقل شود.

وی اضافه کرد: قرارداد پروژه پرورش میگو به زودی منعقد میشود و برای پروژه پرورش ماهی در قفس نیز دو قفس به واحد اهدا شده است که قفسه ها ۴۰۰ متر است و بنا داریم این طرح را امسال به صورت پایلوت اجرا کنیم اما راه اندازی هتل پروژه عظیمی است که مربوط به کل دانشگاه آزاد اسلامی میشود که البته جانمایی انجام شده است و در نهایت باید ببینیم در اتحادیه شرق مورد تایید قرار میگیرد یا خیر. در حوزه گردشگری به جز برنامه راه اندازی هتل تا کنون چندین صورت جلسه برای ثبت شرکت تنظیم شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد چابهار در بخش دیگری از این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد در عرصه آموزشی بسیار موفق عمل کرده است چرا که در این منطقه و سایر بخش ها و مناطق کوچک استان، خانم ها را برای ادامه تحصیل به دیگر شهرها نمی فرستند اما امروز به لطف دانشگاه آزاد و استقرار پردیس های این دانشگاه در بخش‌های کوچک بانوان میتوانند در محل زندگی خود تحصیل کنند به طوری که در واحد چابهار و حتی در استان ۶۰ درصد دانشجویان دختر و ۴۰ درصد از پسران هستند و به طور کلی به بلوچستان کمک بزرگی شده است چرا که باعث شده خانواده ها فرزندان خود را به دانشگاه بفرستند کما اینکه اگر دانشگاه در این مناطق نبود هرگز این کار را نمی‌کردند.

طرح تولید و توزیع ترشی میوه‌های گرمسیری در مرکز نیکشهر آغاز می‌شود/ پیش‌بینی درآمدزایی ۳۰۰ میلیون تومانی

امید یوسفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز آموزشی نیکشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: مرکز آموزشی نیکشهر دارای ۴ پردیس(فنوج، بنت، قصرقند، لاشار) است که ۲۵۰۰ دانشجو در مرکز و بالغ بر هزار و هشتصد دانشجو نیز در پردیس ها مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: مأموریت‌های مختلفی در حوزه های فرهنگی و اقتصادی به این مرکز سپرده شده است به طور مثال در بخش اقتصادی، مأموریت اقتصادی توزیع و بسته بندی «میوه های گرمسیری» به مرکز نیکشهر واگذار شده است تا بتوانیم به سمت درآمدهای غیرشهریه ای حرکت کنیم.

یوسفی تصریح کرد: نیکشهر این پتانسیل را دارد که به قطب میوه های گرمسیری همچون گواوا، انبه و... تبدیل شود و برای تحقق این مهم هم برنامه ریزی های لازم انجام شده است ضمن اینکه در مرحله اول برنامه تولید ترشی میوه های گرمسیری را در دستور کار داریم که با موافقت ریاست استان مقرر شده کار را آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه مجوزهای لازم برای شروع طرح اخذ شده است، خاطرنشان کرد: یکی از پردیس های ما(قصرقند) منبع انبه است و برنامه از این قرار است که ما انبه را تهیه میکنیم و با توجه به دستگاه های مکانیزه ای که مقرر شده خریداری شود ترشی انبه را تولید و توزیع کنیم.

یوسفی خاطرنشان کرد: محاسبات اولیه ما نشان می‌دهد یک انبه در ظرف ۳۰۰ گرمی بالغ بر ۱۴۰ هزار تومن به فروش میرسد و ما اگر صرفا ترشی را تهیه و کار بسته بندی را انجام دهیم یک کیلو انبه را در این منطقه میتوان به قیمت ۱۷۰ هزار تومان تهیه کرد بنابراین دو برابر این عدد را میتوان سودآوری کرد و طبق محاسبات ما برای هر ۲۰۰ میلیون تومان هزینه میتوان حداقل ۳۰۰ میلیون تومان درآمد غیرشهریه ای داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز آموزشی نیکشهر اضافه کرد: دو پروژه دیگر نیز با استان شریک هستیم از جمله طرح پرورش ماهی در قفس چراکه نزدیک ترین واحد به چابهار هستیم و بنابراین یکی از مجری های طرح نیز ما هستیم. طرح دیگر هم در حوزه گردشگری است که با مشارکت زاهدان و چابهار تعریف شده تا به چابهار در حوزه توریستی کمک کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =