دانشگاه‌های هزاره سوم احیا کننده صنایع ملی هستند/ ارتباط صنعت و دانشگاه باید دوسویه باشد

همایش نخستین رویداد ملی صدرا و افتتاحیه سرای نوآوری منطقه آزاد اروند در دانشگاه آزاد اسلامی آبادان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از آبادان؛ نخستین رویداد صدرا با برگزاری آیین افتتاحیه و شعار (پیوند صنعت، دانشگاه، راه اشتغال) در روزهای ۲۵ و ۲۶ اردیبهشت با حضور احسان عباسپور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان، عبدالحسین غبیشاوی امام جمعه این شهرستان، مدیران شهری و دانشجویان شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در دانشگاه آزاد اسلامی آبادان آغاز به کار کرد.

ادارات صنعتی و شرکت‌های کارآفرین در این رویداد، باهدف معرفی فرصت‌های شغلی به صنعت و بازار کار برای دانشجویان به همت واحد بین‌المللی اروند (آبادان_ خرمشهر) دانشگاه آزاد اسلامی، غرفه‌ای برای معرفی و عرضه توانمندی‌های خود برپا کردند.

حجت‌الاسلام غبیشاوی امام‌جمعه آبادان نیز در این آیین بر جایگاه علم در اسلام تاکید کرد و گفت: این نمایشگاه می‌تواند پیوندی مبارک باشد مشروط بر اینکه نتایج آن تا اشتغال جوانان پیگیری شود و ارائه‌دهنده الگویی موفق از ترکیب دین، صنعت، اقتصاد و تخصص در راستای اعتلای ایران اسلامی مستقل باشد.

احسان عباسپور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان نیز در این آیین، توانمندی‌های دانشگاه آزاد ازجمله اساتید مجرب و افزایش رشته‌های موردنیاز صنایع منطقه در سال‌های اخیر را یادآور شد و اظهار کرد: در دانشگاه‌های هزاره سوم باید میان کارآفرینی و ارتباط با صنعت برای دستیابی به موفقیت، ارتباطی دوسویه وجود داشته باشد.

وی افزود: این اعتقاد وجود دارد که دانشگاه احیاکننده صنعت است و می‌توان با کمک دانشگاه‌ها در صنایع، پروژه‌های کاربردی اجرایی کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آبادان با یادآور شدن پویش صدرا بزرگ‌ترین رویداد کارآفرینی و معرفی بازار کار به دانشجویان در کشور است، اظهار کرد: پویش صدرا چند سال پیش در سطح دانشگاه آزاد اسلامی برای برقراری ارتباط میان صنعت و دانشگاه با حضور دانشجویان آغاز شده و امروز شاهد این هستیم که این حرکت برای اولین بار در سطح منطقه آزاد اروند اجرایی می‌شود.

سعید عباسی نیا حرکت به سمت پاسخگویی به نیازها و عمل به منویات مقام معظم رهبری در برقراری پیوند میان دانشگاه و صنعت را یادآور شد و توسعه علم و فناوری، آموزش مهارت برای بازار صنعت و آشنا سازی صنعت با علم و ارتقای سطح بازار کار صنعت را از اهداف پویش صدرا برشمرد و از مشارکت 20 شرکت و کارخانه در نخستین نمایشگاه مشترک و برنامه‌ریزی برای برگزاری آن در فواصل زمانی 6 ماهه خبر داد.

معاون پژوهشی این دانشگاه نیز از تغییر رویکرد دانشگاه آزاد از آموزش محور به سمت کارکرد راهبردی و تشکیل اتاق فکر برای دریافت ایده‌ها در این راستا اشاره کرد و افزود: بیش از هفت پروژه تعریف‌شده که با اجرایی شدن آن در پی افزایش هم‌افزایی‌ میان دانشگاه، شتاب‌دهنده‌ها و صنایعی همچون صنایع نفتی، می‌توان 107 میلیارد تومان پروژه در گستره صنایع پیاده‌سازی کرد.


خبرنگار: محمدعلی بنی سعید
انتهای خبر/

کد خبر: 1230706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =