راه‌اندازی مجمتع آزمایشگاهی سازه- زلزله در دانشگاه آزاد نجف آباد

مجمتع آزمایشگاهی سازه- زلزله و مصالح پیشرفته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از نجف آباد، فرید نعیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در حاشیه افتتاح مجمتع آزمایشگاهی سازه- زلزله با حضور محمدمهدی طهرانچی بیان کرد: این مجتمع آزمایشگاهی برای تحقق اهداف پژوهشی و پاسخگویی به نیازهای صنعتی طراحی، و در راستای سند تحول و تعالی و پیشرفت دانشگاه آزاد اسلامی و متناسب با امکانات و ظرفیت‌های موجود داخل کشور ساخته شده است.

رئیس دانشگاه آزاد نجف آباد در توصیف امکانات و تجهیزات این آزمایشگاه گفت: در این آزمایشگاه تجهیزات پیشرفته برای انجام آزمایش‌های تمام مقیاس و مقیاس شده‌ی انواع المان‌های سازه‌ای تحت اثر بارهای دینامیکی ناشی از زلزله و همچنین انجام آزمایش‌های تعیین خواص دوامی و مکانیکی مصالح ساختمانی نظیر بتن و فولاد تهیه شده است.

وی افزود: این آزمایشگاه با داشتن کف قوی به مساحت ۱۰۵ متر مربع و دو قاب عکس العمل ثابت و دو قاب عکس العمل پرتال و جک‌های دینامیکی و استاتیکی و پیشرفته‌ترین تجهیزات اندازه‌گیری مجهز شده است. این مجتمع آزمایشگاهی از نظر زیر ساخت‌های توسعه یافته، تجهیزات فراهم شده و همچنین مراحل قابل توسعه، در زمره بهترین و مجهزترین مجموعه‌های آزمایشگاهی در سطح کشور و به ویژه در مرکز ایران قرار دارد.

خبرنگار: فاطمه لشنی زند

انتهای خبر/

کد خبر: 1230530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =