روند پایان چالش زباله در قائمشهر آغاز شد

با اجرای طرح خط پردازش زباله در جوار سایت انباشت زباله قائمشهر، روند پایان چالش زباله در قائمشهر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، بیش از ۵۰ سال، چشم رهگذران مسیر جاده قائمشهر به کیاکلا، نظاره‌گر کوهی از زباله است که به نظر می‌رسید برای همیشه در این مکان، جا خوش کرده باشد؛ اما با ایجاد خط پردازش پسماند در این سایت زباله، حذف این کوه زباله آغاز شد.

کاظم علیپور، شهردار قائمشهر در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: مقوله زباله به عنوان یک ابرچالش زیست محیطی در شمال کشور از دغدغه‌های جدی مدیریت شهری و شهرداری‌ها است و در این راستا شهرداری قائمشهر برای مدیریت و ساماندهی پسماند، طرح خط پردازش زباله را در جوار سایت انباشت زباله این شهر اجرایی کرده است.

علیپور افزود: ساماندهی پسماند با اجرای خط پردازش زباله، مطالبه جدی مردم این شهر از شهرداری بوده که پس از۷۰ سال این خواسته شهروندان با همکاری شورای شهر و شهرداری قائمشهر در حال تحقق است.

شهردار یادآور شد: تفکیک و جداسازی زباله و تبدیل آن به کود آلی و هدایت به کارخانه کمپوست آثار ارزشمند خط پردازش زباله خواهد بود که با اجرای آن ۶۰ درصد زباله این شهر بازیافت و ۴۰ درصد زباله غیر قابل بازیافت، به صورت بهداشتی در لندفیل کنار خط پردازش دفن خواهند شد.

وی، ظرفیت پذیرش خط پردازش زباله با دو خط ۲۵۰ تنی را روزانه ۵۰۰ تن اعلام کرد که برای طراحی و نصب تجهیزات و راه‌اندازی آن ۳هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

شهردار قائمشهر با قدردانی از کمک اعتباری دولت در حوزه پسماند، تکمیل طرح تصفیه شیرآبه و ایجاد کارخانه کمپوست در آینده را از الزامات اساسی در تکمیل چرخه و زنجیره مدیریت ساماندهی پسماند در قائمشهر نام برد که با تحقق آن مشکل زباله این شهر به طور کامل برطرف خواهد شد.

خبرنگار: محمدرضا کوچکسرائی

انتهای پیام/

کد خبر: 1230575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =