مردمان مازندران همیشه در تاریخ آماده دفاع از دین و وطن بودند

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در دیدار مردمی استان مازندران گفت: مردمان مازندران، همواره با اهل‌بیت و ولایت زندگی کرده و همیشه برای دفاع از دین و وطن آماده بودند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران در جمع مردم استان مازندران ضمن تبریک دهه‌ کرامت و ولادت حضرت علی ابن موسی الرضا اظهار کرد: تاریخ مازندران نشان می‌دهد مردمان این منطقه همواره ارادتمند به اهل بیت عصمت و طهارت بوده و با ولایت زندگی کرده و آماده برای دفاع از دین و وطن بودند که دلیل صدق این مدعا، شهدای عالی قدر، جانبازان و ایثارگران عزیز ما در این استان هستند و همچنین می‌بینیم در هر عرصه‌ای از عرصه‌های دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی، جوانان مازندرانی در خط مقدم دفاع از کشور، انقلاب، قرآن و ولایت هستند.

دکتر رئیسی به برخورداری ایران از ذخایر معنوی و مادی فراوان، اشاره و بیان کرد: مازندران قطب کشاورزی، صنعت، گردشگری و اقتصاد دریامحور است که با تلاش نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان در این موارد جزو استان‌های پیشتاز است.

رئیسی، ضمن یادآوری به بخشی از دستاوردهای دور اول سفر، اضافه کرد: از همه مدیران، کارگران، کارمندان و همه‌ کسانی که برای رفع نیازهای استان نقش‌آفرینی کردند، تشکر می کنم.

وی ادامه داد: در این دور از سفر، نگاهی به دستاوردها بیاندازیم که در وحله نخست، احیای ۳۹۵ کارخانه و کارگاه تولیدی و صنعتی که موجب افزایش اشتغال برای جوانان استان شده است، همچنین نسبت به مسئله‌ آزادسازی سواحل گام خوبی برداشته شد، اما مسئله‌ مهم بعد از آزادسازی، رهاسازی نیست بلکه آبادسازی است.

رئیسی با تاکید بر اهمیت توجه به تولید گفت: اصل، توجه به تولید داخلی و توجه به تولید کننده داخلی است که برنج و مرکبات تولید می‌کند.

وی افزود: در کارخانه‌ چوب و کاغذ مازندران، تاکید کردم ما خوشحال هستیم که تولید ما در کاغذ، توانسته کشور را از واردات بی‌نیاز کند.

رئیس دولت با یادآوری وضعیت بد برخی از کارخانجات مازندران در گذشته، اضافه کرد: زمانی که در کسوت خدمتگزاری در دستگاه قضایی بودم،در سفری که به قائمشهر و کارخانه نساجی داشتم، وضعیت تولید در این کارخانه نامناسب بود و اکنون با تلاش مدیران و کارگران، تولیدات این کارخانه رونق گرفته است.

وی ضمن یادآوری به شعار سال، بیان کرد: وظیفه مدیران دولت در سال ۱۴۰۳ که مزین است به شعار جهش تولید با مشارکت مردم، باید زمینه مشارکت مردم در همه‌ بخش‌ها را آماده کنند.

رئیس جمهور درباره ساخت مسکن، اینگونه گفت: طبق آخرین گزارشی که وزیر راه و شهرسازی ارائه داده، ۸ هزار و ۳۰۰ مسکن در استان مازندران در دست اقدام است اما مشکل اصلی ما در استان به دلیل توسعه فضای سبز و کشاورزی، کمبود زمین در مرکز استان و برخی از شهرها است.

مقام عالی دولت با دغدغه دانستن موضوع محیط زیست و حفظ اراضی جنگلی و منابع ملی در دولت، اظهار کرد: باید با قاطعیت جلوی افرادی که می‌خواهند به منابع ملی، ذخایر ملی و جنگل‌ها، دست‌درازی کنند، ایستاد و همچنان که اجازه نخواهیم داد در کشور کوچکترین تعدی صورت بگیرد و نباید اجازه بدهیم زمین خواران، زیاده خواهان و متجاوزان به ثروت‌های کشور دست اندازی کنند.

رئیس دولت مردمی خاطرنشان کرد: بخش‌های اجرایی، انتظامی و قضایی در این قضیه اجماع دارند و مصمم هستند که اجازه ندهند کسی تحت هیچ عنوانی به حقوق عمومی تعدی کند.

خبرنگار: مجتبی نجاتی

انتهای پیام/

کد خبر: 1230861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =