آمریکا به دنبال اوکراینی کردن موضوع تایوان است / بی‌اعتمادی تایوانی‌ها به ایالات متحده

استاد روابط بین‌الملل دانشگاه شانگهای با اشاره به اخبار کذب رسانه‌های غربی در خصوص نیت چین برای حمله به تایوان اظهار کرد: هدف ایالات متحده اوکراینی کردن موضوع تایوان و مهار چین است و مقامات این کشور تلاش می‌کند با بزرگنمایی این مسئله، افکار عمومی جهان را نسبت به چین منفی کند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، در روزهای اخیر اخباری در مورد حمله احتمالی چین به تایوان از سوی رسانه‌های غربی منتشر می‌شود. همچنین خبرهایی در خصوص آمادگی ورود به جنگ در صورت حمله چین به تایوان منتشر شده است. این ادعا در حالی مطرح شده که ایالات متحده علیرغم وعده‌هایی که به اوکراین برای حمایت در برابر روسیه داده بود عمل نکرد و تنها ارمغان جنگ با روسیه برای مردم اوکراین بدبختی و از دست رفتن بخش‌های زیادی از خاک کشورشان بوده است.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، ایالات متحده در مورد تایوان نیز هدف مشابهی را دنبال می‌کند و تنها هدف آنها درگیر کردن چین در یک جنگ تمام عیار و تضعیف این کشور است. با این حال، مقامات چینی با هوشمندی کامل تحولات را دنبال می‌کنند و تا کنون از افتادن به تله آمریکایی‌ها جلوگیری کرده‌اند. دکتر «جیانوی هن» -استاد روابط بین‌الملل دانشگاه شانگهای- در گفتگو با ایسکانیوز به بیان اهداف آمریکا در این خصوص پرداخت.

بیشتر بخوانید:

آیا چین و آمریکا به سوی بهبود روابط حرکت می‌کنند؟

وی در پاسخ به سوالی در مورد اخباری که در خصوص حمله احتمالی چین به تایوان منتشر می‌شود، اظهار کرد: خبر مربوط به حمله چین به تایوان در چند روز آینده صحت ندارد و رسانه‌های غربی اخبار کذب در این مورد منتشر می‌کنند. از نظر استاد دانشگاه شانگهای، مقامات چینی هم تمایلی به جنگ ندارند و اخبار منتشر شده در خصوص انگیزه چین ساختگی است.

جیانوی هن در ادامه افزود: هدف دولت چین جلوگیری از استقلال تایوان است و مقامات پکن همچنان به اتحاد مجدد با تایوان به صورت صلح آمیز متعهد هستند. استاد دانشگاه شانگهای در خصوص لفاظی‌های مقامات آمریکایی در ارتباط با حمله چین به تایوان گفت: هدف ایالات متحده اوکراینی کردن موضوع تایوان و مهار چین است. وی افزود: آمریکا تلاش می‌کند با بزرگنمایی در مورد قصد چین برای حمله به تایوان، افکار عمومی جهان را نسبت به چین منفی کند.

استاد دانشگاه شانگهای در پاسخ به سوالی ارتباط با دیدگاه مردم تایوان در خصوص حمایت احتمالی آمریکا از آنها در صورت وقوع جنگ خاطر نشان کرد: برخی از تایوانی‌ها در مورد ایالات متحده توهماتی دارند، اما همه آنها هم به این صورت نیستند. بسیاری از تایوانی‌ها بر این باورند که ایالات متحده قابل اعتماد نیست، با استقلال تایوان مخالف هستند و به اتحاد مجدد مسالمت آمیز امیدوارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1232116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =