پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن سرعت داده شود

استاندار خراسان شمالی خواستار شد: پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیان از سوی بانک‌های عامل سرعت عمل داده شود که در حال حاضر با نارضایتی مستاجران استان مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، در جلسه شورای مسکن استان با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان و استاندار، برگزار و وضعیت اجرای طرح جهش تولید مسکن و وضعیت اجاره بها در استان مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

در این جلسه، علی میرکریمی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی درباره وضعیت اجرای طرح جهش تولید مسکن در استان اظهار کرد: در استان، در راستای اجرای طرح جهش تولید مسکن، تا ۲۰ روز قبل ساخت ۲۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی (در قالب های انبوه سازی، گروه ساخت، خودمالک، بافت فرسوده و مسکن روستایی و شهری بنیاد مسکن) در حال اجرا بودند.

وی افزود: در حال حاضر در سطح استان تعداد واحدهای مسکونی در دست ساخت به ۲۸ هزار و ۲۲۵ واحد رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در ادامه با انتقاد از همکاری نکردن بانک‌های استان در زمینه پرداخت تسهیلات بانکی به طرح جهش تولید مسکن در استان تصریح کرد: این رویه موجب خواهد شد که اجرای این طرح در استان متوقف و تعطیل شود.

میرکریمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پرداخت تسهیلات به طرح مسکن برکت در شهر بجنورد متوقف شده است که در صورت پرداخت نشدن به موقع تسهیلات به این طرح قطعا در تکمیل آن و پاسخگویی به ثبت نام کنندگان در این طرح دچار مشکل خواهیم شد.

در این جلسه، عیسی رحیم زاده کارشناس مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز به تشکیل کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات در استان در تیرماه سال ۱۴۰۲ نیز اشاره و اظهار کرد: در این راستا، تعداد مشاوران املاک فعال در استان شناسایی شدند.

وی گفت: در استان یک هزار و ۸۸۹ مشاور املاک در استان شناسایی شدند که طی سال گذشته ۷۳۳ مورد بازدید از عملکرد آنها انجام شد.

کارشناس مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: در استان، طی سال گذشته ۳۳ مشاور املاک فاقد مجوز شناسایی شدند همچنین ۱۴ مشاور املاک متخلف نیز پلمپ و به پرداخت ۷۰۰ میلیون تومان جریمه محکوم شدند.

رحیم زاده خاطرنشان کرد: تیم گشت نظارت بر ساماندهی بنگاه های مشاور املاک مسکن در استان باید تقویت شدند که در این زمینه باید نهادهای تعزیرات حکومتی، صمت، بسیج اصناف و اتاق اصناف استان همکاری کنند.

در این جلسه، محمدرضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان نرخ کارشناسی اجاره بهای مسکن در استان برای سال جاری را ارزیابی و ضریب پیشنهادی برای افزایش نرخ اجاره بهای مسکن در استان را مشخص کند تا به پایتخت، ارائه و تصمیم نهایی به استان ابلاغ شود.

علاوه بر این، حسین نژاد تصریح کرد: پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیان از سوی بانک‌های عامل سرعت عمل داده شود که در حال حاضر با نارضایتی مستاجران استان مواجه هستیم.

خبرنگار:سمانه قهرمانی

انتهای خبر/

کد خبر: 1232398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =