اولین سیاستمداری که در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد، کیست؟ + سوابق 

نماینده بافق در مجلس شورای اسلامی اولین سیاستمداری بود که در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، محمدرضا صباغیان بافقی نماینده دوره‍‌های دهم، یازدهم و دوازدهم مجلس شورای اسلامی در اولین ساعات روز پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ با حضور در وزارت کشور، نام خود را در در لیست دواطلبان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ثبت رساند.

بیشتر بخوانید؛

متن و حاشیه اولین روز ثبت‌نام چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

صباغیان در سخنان کوتاهی در جمع خبرنگاران گفت: محمد رضا صباقیان در جمع خبرنگاران در وزارت کشور اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم که یکی از قوای سه گانه کشور است، طبیعتاً ما یکسری مشکلات را امروز داریم علی رغم موفقیت هایی که داشتیم، علی رغم دستاوردهای خوبی که در برخی از حوزه ها داشتیم ولی متأسفانه دولت هایی که تاکنون آمدند نتوانستند مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند.

صباقیان بیان کرد:نتوانستند مشکلات نظارتی کشور را حل کنند. و تقریباً همه دولت ها علی رغم شعارهای متفاوت در یک ایستگاه توقف کردند و آن ایستگاهی بد که باز شکاف طبقاتی افزایش پیدا کرده بود و مردم نسبت به معیشت و وضعیت اقتصادی خود ناراضی بودند. این یک دلیلی دارد که ما ببینیم دولت ها می آیند و شعارهایی را می دهند ولی مشکل مردم حل نمی شود و مردم ناراضی هستند.

وی افزود: به نظرم ریشه این مشکلات چیز دیگری است که کمتر دولت ها به آن پرداختند. بنده ریشه مشکلات رادر ساختار سیاسی و اداری کشور می بینم و تا زمانی که این ساختار سیاسی و اداری اصلاح نشود، طبعیتاً هر کسی بیاید روی همان ریل حرکت خواهد کرد و خیلی تفاوتی نخواهد داشت.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: مجموعه های قانونگذاری متفاوتی داریم و دستگاه های اجرایی ما متفاوت است، اینها هر کدام یک کارهای اجرایی متفاوت و به شکل جزیره ای انجام میدهند. باید امروز یک کسی چاقوی جراحی را بردارد و این مساله را اصلاح کند و هر کسی هم که این حرف را می زند شاید با نظام مشکل دارد اتفاقاً باعث استحکام نظام است و معتقدم باید این چرخ دنده را جای خودش قرار دهیم بنابراین هدف اصلی من حتماً اولویت اول من اصلاح ساختار سیاسی و اقتصادی است.

وی افزود: یکی مدیریت واحد شهری است اگر امروز مدیریت واحد شهری را در کشور دنبال کنیم که تجربه دنیاست، بسیاری از دستگاه های خدمات رسان به شکل جزیره ای کار می کنند و همه اینها باید زیر نظر یک واحد مدیریت شهری قرار بگیرد و در این صورت دولت را کوچک خواهیم کرد ودولت را کوچک خوایم کرد.

صباغیان تاکید کرد: فرمانداران و استانداران باید نمایندگان سیاسی دولت باشند نه اجرایی. امروز بسیار قدرت به فرمانداران و استانداران دادند و خیلی پاسخگوی مردم نیستند و این امر کار را فشل کرده و به نظرم باید سیاسی و اداری کشور را با دو هدف اصلاح کرد، تقویت جمهوریت نظام و تقویت اسلامیت نظام. اگر با این هدف کار کنیم خیلی از مشکلاتی که امروز داریم از جمله ب حث های اقتصادی ما حل خواهد شد.

سوابق:

• مدیر کل پدافند غیر عامل استان یزد

• شهردار بافق

• عضو شورای اسلامی شهر بافق

• دبیر و مدرس سیاسی آموزش و پرورش

• وکیل کشاورزان مزرعه فاضلیه بافق

• نماینده کارگران شرکت سنگ آهن بافق جهت پیگیری مطالبات شهرستان

• رئیس خانه خیرین استان یزد

انتهای پیام/

کد خبر: 1232405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =