مدارس سما پایگاه فرهنگی ورزش‌های زورخانه‌ای می‌شود/ شروع آموزش‌ها از متوسطه اول و دوم

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بهترین گروه سنی برای شروع ورزش های باستانی، دوره متوسطه اول و دوم است، گفت: با نزدیک شدن به ایام تابستان و تعطیلی مدارس می توانیم مدارس سما را به عنوان پایگاه فرهنگی ورزش زورخانه ای در نظر بگیریم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جلسه ای با حضور محمد علی نادی معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، مهر علی باران چشمه رئیس فدراسیون ورزش زورخانه ای، حجت الاسلام والمسلمین سید وحید معتمدی معاون فرهنگی، هنری و تربیت بدنی تشکیل و تفاهم نامه همکاری میان معاونت علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی و فدراسیون ورزش های زورخانه ای و پهلوانی منعقد شد.

بیشتر بخوانید:

شبکه علمی دانشگاه آزاد در خدمت تربیت تسهیلگران توسعه روستا

در این جلسه نادی با تاکید بر اهمیت ورزش زورخانه ای و پهلوانی و ضرورت آشنایی نسل جوان با این رشته ورزشی اظهار کرد: به منظور اثر گذاری مفید و موثر در پذیرش ورزش های زورخانه ای و پهلوانی باید به گروه سنی هدف توجه ویژه کرده و با تمرکز بر گروه جامعه هدف، برنامه ریزی های لازم صورت پذیرد.

وی مهمترین اثرات تربیتی تیم های ورزش زورخانه ای را تعامل با یکدیگر و اقتدا به مولا علی (ع) بیان کرد و افزود: بهترین گروه سنی برای شروع ورزش های باستانی، دوره متوسطه اول و دوم می باشد که با بهره گیری از همکاری والدین دانش آموزان می توان آن ها را به گرایش به این رشته ورزشی ترغیب کرد.

نادی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی ورزش های زورخانه ای ادامه داد: مسئله فرهنگ سازی در این رشته ورزشی از امر آموزش آن به مراتب حائز اهمیت بیشتری است و لازم است تا در تلفیق ادبیات مدرسه با ادبیات پهلوانی بر خانواده دانش آموزان اثر پذیری بیشتری داشته باشیم تا شاهد به کارگیری منش و روش پهلوانی در بین دانش آموزان مدارس سما باشیم.

معاون علوم تربیتی و مهارتی با اشاره به آمار دانشجویان رشته های علوم تربیتی، دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی را دارای ظرفیت عظیمی جهت پیشبرد ورزش های زورخانه ای و پهلوانی در مدارس دانست و از متولیان امر خواست برای برنامه ریزی علمی جهت آموزش دانشجویان این دانشکده ها تلاش داشته باشند.

نادی ایام تابستان را فرصت مناسبی برای ارائه فعالیت های تربیتی برشمرد و گفت: با نزدیک شدن به ایام تابستان و تعطیلی مدارس می توانیم مدارس سما را به عنوان پایگاه فرهنگی ورزش زورخانه ای در نظر بگیریم.

پایان بخش این جلسه، امضا تفاهم نامه همکاری میان معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس فدراسیون ورزش زورخانه ای بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1232624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =