محمد حسن قدیری ابیانه کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شد

غدیری ابیانه با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ محمدحسن قدیری ابیانه پس از ثبت نام در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: معتقدم که اقتصاد ایران از ریل خارج شده و خیلی‌ها سعی می‌کنند که این قطار را هول دهند تا به مقصد برسانند، در حالی که باید آن را به ریل خودش انداخت وگرنه به نتیجه دلخواه نخواهیم رسید.

وی تاکید کرد: مشکلات زیادی داریم و تا زمانی که نرخ‌های یارانه‌ای داریم، اینجا محل ارتزاق مافیا، فساد، رانت، اختلاس و رشوه است. باید قیمت‌ها را واقعی کنیم؛ نمی‌توان جلوی قاچاق سوخت را گرفت مگر اینکه قیمت‌ها را واقعی کنیم‌؛ گفته می‌شود حدود ۱۰۰ میلیارد دلار یارانه پنهان سوخت ما است و معادل ساخت ۵ میلیون خانه صد متری با هزینه ساخت یک میلیارد در باک ماشین‌های‌مان می‌ریزیم.

این داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: در کشورهای دیگر دنیا هر کسی ثروتمندتر باشد، مالیات بیشتری می‌دهند اما در کشور ما هرکسی ثروتمندتر باشد، از یارانه استفاده بیشتری می‌کند که این غلط است. هیچ کسی جرات نمیکند که در این زمینه کار جدی‌ای انجام دهد؛ آقای رئیسی یکسری کارهای بزرگی را در زمینه‌های مختلف شروع کرد که ناتمام ماند.

قدیری ابیانه عنوان کرد: در این مدتی که آقای رئیسی رئیس جمهور بودند هر ۹ روز یک کارخانه احیا شده است که نشان می‌دهد می‌شود کار کرد منتهی کسی‌که میخواهد در راس دولت قرار بگیرد باید از باندبازی دست بکشد و صورت مسأله را بشناسد و راهکارهای آن هم بداند. معتقدم در بسیاری از موارد ممکن است رئیس دولت و دولت ممکن است ناچار شود تصمیمی را به نفع مردم بگیرد اما محبوبیت خود را به خاطر این تصمیم درست از دست دهد؛ ما رئیس جمهوری می‌خواهیم که محبوبیت خود را به منافع مردم ترجیح ندهد و انتصاباتش حزبی و جناحی نباشد.

وی با تاکید بر اینکه باید شفافیت را در کشور دایر کنیم، گفت: یکی از مراتب این شفافیت، شفافیت درباره حقوق است؛ حقوق همه به استثنای نظامیان و امنیتی ها باید برای مردم به عنوان صاحبان اموال روشن باشد.

این داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: حمایت از تولید و مقابله با فساد از اولویت‌های من است و معتقدم که مقابله با مفسد مهم است، ولی مقابله با فساد مهم‌ترین است و باید ریشه آن خشکانده شود.

به گزارش ایسکانیوز؛ محمد حسن غدیری ابیانه، سفیر ایران در مکزیک و ایتالیا بود. وی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲ ثبت نام کرد و رد صلاحیت شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1232764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =