امسال ۵۲ میلیون یورو سفارش کالا در چهارمحال و بختیاری ثبت شده است

رئیس اداره بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: امسال تاکنون ۱۲۳ درخواست ثبت سفارش کالا به ارزش ۵۲ میلیون یورو بررسی که از این تعداد ۱۰۳ مورد، تایید و ۲۰ مورد، رد شده است.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از چهارمحال و بختیاری، مهراب جمالپور رئیس اداره بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: امسال تاکنون ۱۲۳ درخواست ثبت سفارش کالا به ارزش ۵۲ میلیون یورو بررسی و از این تعداد ۱۰۳ مورد، تایید و ۲۰ مورد رد شده است.

وی افزود: ارزش کل ثبت سفارشات تایید شده ۳۷ میلیون یورو و ثبت سفارشات رد شده، ۱۵ میلیون یورو است.

مهراب جمالپور تاکید کرد: بیش از ۸۰ درصد ماشین‌آلات ثبت سفارش شده، قطعات و مواد اولیه مورد نیاز شرکت‌های تولیدی هستند.

رئیس اداره بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری همچنین تصریح کرد: بر اساس مصوبات جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت، امکان ثبت سفارش جدید تنها برای واحدهای تولیدی وزارت صمت که برنامه تولید سال 1403 خود را در سامانه جامع تجارت ایران، ثبت کرده‌اند و این برنامه به تأیید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و دفتر تخصصی مربوطه رسیده است، امکان‌پذیر است.

وی گفت: امکان ثبت سفارش جدید برای واحدهای بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، همچون گذشته برقرار است ولی اولویت اول با 750 کد تعرفه‌ای است که در تأمین کالاهای مورد نیاز کشور از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

خبرنگار: پریسا کنارنگ

انتهای پیام/

کد خبر: 1232916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =