پیشروی دانشگاه آزاد خوزستان در تشکیل دبیرخانه تخصصی وحدت حوزه و دانشگاه 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، گفت: در موضوعات دفاع مقدس و مدارس مهارتی، نظام موضوعات تدوین شده است و در مدارس مهارتی آموزش قرآن به زبان انگلیسی شروع شده و به دنبال تاسیس مدارس سعادت و قرآنی در دانشگاه هستیم.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از اهواز؛ جلسه‌ی تفاهم‌نامه وحدت حوزه و دانشگاه در واحد اهواز با حضور علی افروس، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین بلادیان، مدیر حوزه‌های علمیه استان خوزستان، و جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه برگزار گردید.

علی افروس، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با گرامیداشت ایام رحلت امام و قیام خونین پانزدهم خرداد و خوش‌آمد گویی به حضار گفت: این جلسات باید به نشست‌های تخصصی بیشتری با محوریت وحدت حوزه و دانشگاه به شکلی اجرایی و علمی دیده شود.

رییس دانشگاه آزاد خوزستان بیان کرد: دین و آیین ما می‌طلبد این نشست‌ها و همفکری‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان بیشتر دیده شود.

وی افزود: در باب فقهی‌سازی علوم انسانی و اسلامی نیز تلاش‌های خوبی صورت گرفته، خصوصا با رویکرد مثبت ریاست عالیه دانشگاه، جناب آقای دکتر طهرانچی و تزریق محتوا از طریق استاد حوزه و دانشگاه، جناب حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه، این تلاش‌ها بیش از پیش و هدفمند شده‌اند.

وی ادامه داد: جهت‌گیری الهی در دروس رشته‌های فنی و مهندسی دنبال شده است؛ ۳ درصد از رساله‌های کارشناسی ارشد و دکترا نظام موضوعات در حال احصا شدن است و امیدواریم در حوزه معنوی در علوم مختلف هم نظام موضوعات تدوین شود تا بتوانیم رساله‌هایی را استخراج کنیم.

افروس اظهار کرد: در موضوعات دفاع مقدس و مدارس مهارتی نیز، نظام موضوعات تدوین شده است و در مدارس مهارتی، آموزش قرآن به زبان انگلیسی شروع شده و به دنبال تاسیس مدارس سعادت و قرآنی در دانشگاه هستیم و در همین راستا طرح طلاب امین در مدارس سمای اهواز اجرا شده است، همچنین بحث تقریب مذاهب در دانشگاه ایجاد شده است و یکی از جهت‌گیری‌های دانشگاه علاوه بر تولید علم ورود به کارهای معنوی می‌باشد.

وی در پایان با ارائه گزارش مختصری از وضعیت آماری دانشگاه آزاد خوزستان نسبت به کل دانشگاه‌های استان گفت: دانشجویان دانشگاه آزاد خوزستان ۴۶ درصد از دانشجوهای کل استان که بالغ بر ۷۰ هزار دانشجو هستند را تشکیل می‌دهند، علاوه بر آن ۷ هزار دانش آموز و اضافه شدن ۱۱ مدرسه جدید به مدارس سمای دانشگاه آزاد در استان، به معنای آمادگی کامل برای این تعامل در راستای تفاهم نامه منعقد شده خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین براتی معین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های خوزستان و ایلام و مسئول تشکیل دبیرخانه تخصصی وحدت حوزه و دانشگاه با بیان اینکه این جلسه در راستای آرمان‌های بزرگ امامین انقلاب جهت تقویت همکاری و هم افزایی توانمندی‌های حوزه و دانشگاه در راستای پیشبرد اهداف انقلاب برگزار شد و تفاهم‌نامه‌ای امضا شده و قرار بر عملیاتی کردن آن داریم.

نماینده رئیس دانشگاه در اجرای این طرح با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی در خصوص پوشاندن جامه عمل به این مطالب گفت: باید کوشید تا شخصیت‌های تاریخی علمی و دینی همچون ابوریحان بیرونی، ابوعلی سینا و زکریای رازی را به عنوان الگو معرفی نمود.

در ادامه جلسه حجت الاسلام والمسلمین بلادیان، مدیر حوزه‌های علمیه خوزستان و اهواز با تاکید بر وحدت حوزه و دانشگاه گفت: استفاده از ظرفیت‌های اساتید دانشگاه و همکاری در پژوهش‌های میدانی را باید گسترش دهیم و با این اتحاد می‌شود مسائل مهم کشور مانند اقتصاد کشور را مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: رسالت حوزه انتشار معارف دین اسلام و مکتب شیعه می‌باشد و در جهان فوج فوج به این مکتب می‌پیوندند که نشان دهنده کارهای مستمری است که صورت می‌پذیرد، تقویت مسائل علمی، کارگروه‌های تخصصی و بررسی راهکارها باید از مهم‌ترین‌ اقدامات طرفین باشد.

بلادیان ادامه داد: پیوست‌های فقهی علوم را می‌توان با اتحاد و همبستگی ایجاد کرد.

در پایان جلسه حجت اسلام والمسلمین محمود حزبه‌زاده، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان خوزستان ضمن تاکید بر تشکیل دبیرخانه تخصصی به طرح اندیشه تمدن ساز و محتوای این دوره‌ها را اشاره نمود و به اسلامی شدن محتوا و فرهنگی کردن کلاس‌ها و همچنین سوق دادن اساتید و دانشجویان به فرهنگ دینی تاکید کرد.

خبرنگار: مائده سعدی

انتهای خبر/

کد خبر: 1233062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =