قیمت گوشت گوساله ارزان شد

افزایش نرخ بهره بین‌بانکی، کاهش قیمت گوشت قرمز، تغییر در نحوه پرداخت مطالبات گندم کاران، اجرای فاز دوم بارنامه الکترونیک و ابلاغ وظایف دستگاه‌ها برای بهبود محیط کسب‌وکار ازجمله خبرهای اقتصاد ایران در روز شنبه بود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بانک مرکزی در جدیدترین گزارش خود در هفته منتهی به ۱۶ خردادماه، نرخ بهره بین‌بانکی را ۲۳.۶۴ درصد اعلام کرد که در قیاس با نرخ بهره بین‌بانکی در هفته گذشته، افزایش سه‌صدم درصدی (۰.۰۳) را تجربه کرده است.

بیشتر بخوانید:

قیمت جدید گوشت قرمز شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳

بررسی جداول بانک مرکزی حاکی از این است که نرخ بهره بین‌بانکی در هفته گذشته، بالاترین نرخ بهره در سال جاری بوده است.

تداوم کاهش قیمت گوشت

احمد مقدسی، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران با اشاره به کاهش ۳۰ هزار تومانی قیمت دام سنگین، گفت: آن‌قدر گوشت وارد شده که بازار را اشباع کرده و دام روی دست دامداران مانده است.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران تصریح کرد: کارخانه‌های تولید فرآورده‌های گوشتی نیز از گوشت‌های وارداتی استفاده می‌کنند و کسی گوشت ماده‌گاو را نمی‌برد.

مقدسی با اشاره به اینکه باید واردات گوشت با ارز ترجیحی منطقی باشد، گفت: متأسفانه این گوشت‌ها با ارز ترجیحی وارد می‌شوند و تبدیل به سوسیس و کالباس شده و از آن‌طرف صادر می‌شوند که در حقیقت سود اصلی را دیگران می‌برند.

تغییر در نحوه پرداخت مطالبات گندم کاران

سهراب سهرابی، مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال نحوه پرداخت مطالبات گندم کاران تغییر کرده و بعد از ورود اطلاعات کشاورزان در سامانه بهره‌وری و تحویل گندم، یارانه آنها مستقیم از سازمان هدفمندی پرداخت خواهد شد.

سهرابی درباره میزان خرید تضمینی گندم اظهار کرد: بر اساس گزارش‌ها و جمع‌بندی‌هایی که داشتیم سطح زیر کشت گندم ایران شامل ۲ میلیون هکتار گندم آبی و ۴ میلیون هکتار گندم دیم مجموعاً ۶ میلیون هکتار است و تا به امروز آخرین گزارشی که در سامانه سیفا یا سامانه شرکت بازرگانی دولتی ایران ثبت شده ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری شده است.

اجرای فاز دوم بارنامه الکترونیک

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از اجرای بخش دوم بارنامه الکترونیک، اعتبارسنجی از طریق ارسال رمز پیامکی یک‌بارمصرف برای رانندگان خبر داد و گفت: این طرح باهدف ارائه خدمات بهتر به رانندگان، صاحبان کالا، شرکت‌های حمل‌ونقل و نهادهای کنترلی و نظارتی در چارچوب ایفای نقش تنظیم گری سازمان راهداری در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای و اعتبارسنجی راننده پیش از صدور سند حمل انجام می‌شود.

حمیدرضا شهرکی افزود: پس از ایجاد پیش‌نویس بارنامه الکترونیکی توسط شرکت حمل‌ونقل، رمز یک‌بارمصرف برای راننده ارسال شده و در صورت ثبت درست آن در نرم‌افزار صدور بارنامه، امکان صدور بارنامه الکترونیک و دریافت کد رهگیری از سامانه بارنامه برخط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهیا می‌شود.

ابلاغ ۷ تکلیف دستگاه‌ها برای بهبود محیط کسب‌وکار

بخشنامه موضوع تکالیف مسئولان بهبود محیط کسب‌وکار از سوی محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری ابلاغ شد. در این بخشنامه خطاب به تمام وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی و قضائی نهادهای عمومی غیردولتی مرتبط با محیط کسب‌وکار، بانک‌ها، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اتاق اصناف ایران و اتاق تعاون ایران آمده است که در راستای اجرای مواد ۱۴ و ۱۵ قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار مصوب ۱۳۹۰ تکالیف مسئولان بهبود محیط کسب‌وکار در همه دستگاه‌ها باید نسبت به اجرای ۷ وظیفه پیوست شده اهتمام داشته باشند.

سرفصل این تکالیف عبارت‌اند است از: شناسایی، قوانین مقررات و رویه‌های مخل تولید و سرمایه‌گذاری، نظارت بر اجرای دقیق قانون تسهیل صدور مجوزها، دیدار مستمر با کارآفرینان و دریافت سؤالات، مطالبات و شکایت‌های فعالان اقتصادی، همکاری با وزارت امور اقتصادی و دارایی برای ارتقای جایگاه ایران در شاخص‌های بین‌المللی بهبود محیط کسب‌وکار، همکاری مؤثر با شورای گفت‌وگو در جهت تحقق سهولت ایجاد و ادامه فعالیت کسب‌وکارها، آموزش حقوق و تکالیف فعالان اقتصادی به آنها و پیشگیری از صدور یا تغییر ناگهانی مقررات.

منبع: روزنامه همشهری

انتهای پیام/

کد خبر: 1233368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =