یزدانی توانست از تهدیدها فرصت بسازد

دارنده مدال برنز بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن با تحلیل کشتی‌های کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد در بوداپست گفت: فشار و استرس زیادی بر روی یزدانی بود اما او از این فشارها به خوبی خارج شد و آن را تبدیل به فرصت کرد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، رقابت‌های کشتی آزاد رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی جام امره پولیاک و وارگا یانوس روزهای ۱۷ و ۱۸ خردادماه در شهر بوداپست مجارستان برگزار شد و تیم منتخب کشتی آزاد کشورمان با ۸ نماینده به یک طلا، ۲ نقره و ۲ برنز، بعنوان نایب قهرمانی دست یافت.

بیشتر بخوانید:

دلیل اصلی دعوت نشدن یزدانی به تیم ملی

در پایان این مسابقات حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت. عباس ابراهیم‌زاده در وزن ۶۵ کیلوگرم و عادل پناهیان در وزن ۷۹ کیلوگرم به مدال نقره رسیدند و شهداد خسروی در وزن ۶۱ کیلوگرم و علی رضایی در وزن ۷۴ کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند.

سیدمراد محمدی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وقتی که یک قهرمان هشت ماه از مسابقات دور است بازگشتش به میادین سخت می‌شود اما یزدانی فراتر از یک نام است و او تجربه شرایط سخت را دارد. خوشبختانه تمام پیش‌بینی‌های ما در خصوص یزدانی درست بود و او توانست با اقتدار هر چه تمام‌تر از سد رقیبان خود عبور کند. برگشت وی به تشک فوق‌العاده بود.

دارنده طلای پیکارهای کشتی قهرمانی سال ۲۰۰۶ جهان در گوانژو با اشاره به استرس حاکم بر کشتی یزدانی گفت: یزدانی یک دوره مصدوم بود و استرسش طبیعی است. البته او پیش از اعزام به مجارستان فشار زیادی را تحمل کرد که ناشی از اخباری مربوط به برگزاری انتخابی بود، اما یزدانی قهرمان بزرگی است و توانست از فشارها به بهترین شکل ممکن استفاده کند و به فرصتی برای او تبدیل شد تا بتواند با انگیزه زیاد در بوداپست ظاهر شود.

وی در خصوص شرایط فنی یزدانی در پیکارهای رنکینگ‌دار مجارستان نیز توضیح داد: او مثل همیشه با ثبات ظاهر شد و تمام حریفان را با امتیاز عالی شکست داد. چهار برد مقتدرانه در بوداپست نشان از آن دارد که یزدانی همیشه و همه جا مدعی به شمار می‌رود.

پیشکسوت کشتی ایران در خصوص نتیجه احتمالی یزدانی در المپیک نیز گفت: او نهایت تلاش خود را برای موفقیت در المپیک به کار خواهد گرفت و مردم دعا کنند تا خوشرنگ‌ترین مدال را برای کاروان ایران ضرب کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1233902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =