دولت چهاردهم کارگروهی برای اجرای قانون حمایت از معلولان ایجاد کند

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران دیستروفی گفت: دولت آینده باید در قدم اول کارگروهی تشکیل دهد. حوزه معلولان مسائل و مشکلات متعددی دارد که به اجرا نشدن قانون حمایت از معلولان این مشکلات روی هم انباشته شده‌اند.

رامک حیدری مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران دیستروفی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درخصوص اینکه دولت چهاردهم باید چه اولویت‌هایی در حوزه معلولان داشته باشد، گفت: اولین انتقاد ما به نامزدهای ریاست جمهوری این است که چرا تاکنون در بیان برنامه‌های خود از معلولان صحبت نکرده‌اند. بزرگترین اقلیت ایران معلولان هستند که 10 درصد جامعه را تشکیل می‌دهند و دولت آینده نباید این قشر را نادیده بگیرد.

بیشتر بخوانید

دولت چهاردهم بودجه سلامت را در اولویت قرار دهد / لزوم رسیدگی به وضعیت بحرانی داروی بیماران خاص

وی با اشاره به اینکه دولت چهاردهم باد به طور ویژه به حوزه معلولان رسیدگی کند، عنوان کرد: دولت آینده باید در قدم اول کارگروهی تشکیل دهد چراکه بدون تشکیل این کارگروه، رسیدگی به امور معلولان غیرممکن است. حوزه معلولان مسائل و مشکلات متعددی دارد که به اجرا نشدن قانون حمایت از معلولان این مشکلات روی هم انباشته شده‌اند.

حیدری عنوان کرد: اگر قانون اجرا می‌شد، امروزمی‌توانستیم حول محور آن صحبت کنیم اما امروز با قانون ناقصی که متناسب با شرایط جامعه بروزرسانی نشده و همان تکالیف سابق هم به اجرا نرسیده است، طرف هستیم.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران دیستروفی توضیح داد: امروز معلولان مشکلات متعددی مانند مناسب‌سازی نشدن معابر، بیکاری، مشکلات تحصیلی و غیره رو به رو هستند که ناشی از اجرا نشدن قانون است. در کارگروهی که دولت آینده تشکیل می‌دهد باید هر کدام از این مسائل به صورت تخصصی بررسی شوند.

وی ادامه داد: در قدم اول باید پیشهاد پیش‌نویس اصلاح قانون از سوی دولت، به مجلس ارائه شود. قانون فعلی به دلیل نواقصی که دارد، ضمانت اجرایی ندارد. پس از تصویب قانون باید آئین‌نامه‌های اجرایی توسط کمیسیون‌های تخصصی نوشته و به سازمان‌ها و وزارت‌خانه‌ها ابلاغ شود. نظارت خوبی هم باید بر اجرای این قانون وجود داشته باشد تا مشکلات پیشین تکرار نشود.

حیدری با تاکید بر اهمیت نظارت بر عملکرد ارگان‌های مسئول بیان کرد: نظارت‌ها باید طوری باشد که اگر هر ارگانی تخطی کرد، جریمه شود و قوه قضائیه آئین دادرسی کاملی برای رسیدگی به تخلفات سازمان‌ها در حوزه معلولان داشته باشد.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران دیستروفی توضیح داد: اجرای هر قانونی نیازمند بودجه است و سازمان برنامه و بودجه در دولت چهاردهم باید به این امر توجه کند تا قوانین به درستی اجرا شوند. ما سال‌ها برای اجرای قانون حمایت از معلولان تلاش کردیم اما در سال‌های اخیر ردیف بودجه آن حذف و با بودجه بهزیستی ادغام شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1234231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =