اشتغال ۵۰ دانشجو در راستای برگزاری رویداد صدرا

دکتر سمیعی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود: در راستای برگزاری رویداد صدرا ۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در واحد صنعتی مستقر در دانشگاه، شاغل می شوند.

دکتر حسینعلی سمیعی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز در رابطه با رویداد دانشگاهی صدرا اینطور گفت: صدرا همانطور که از اسمش مشخص است مخفف صنعت، دانشگاه، راه و ارتباط، رویدادی است که می‌خواهد به ارتباط دانشگاه و صنعت منتج بشود. اما به صورت کاربردی‌تر و متفاوت‌تر از آن صورتی که در گذشته بین صنعت و دانشگاه ارتباط وجود داشت.

سمیعی در رابطه با هدف این رویداد افزود: هدف این است که در رویداد صدرا، دانشگاه از کارخانجات موفق و فعال در سطح شهرستان دعوت کند که در قالب رویداد یک یا چند روزه، محصولات تولیدی خودشان را در دانشگاه عرضه بکنند تا دانشجو محصولات را مشاهده کند و کارشناس تولیدی همزمان ارائه به توضیح چگونگی تولید این محصولات داشته باشد و در کل هدف، ارتباط دانشجو با صنعت به صورت مستمر و کاربردی‌تر می‌باشد. که دانشجو از نزدیک نوع محصول تولیدی را ببیند و متناسب با رشته تحصیلی خودش با آن فعالیت صنعتی مرتبط، ارتباط داشته باشد. و در آینده جهت کارورزی و کارآموزی و بعد از این جهت کسب ایده شغلی در فضای صنعتی برای آینده خودش استفاده کند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در ادامه گفت: در واحد شاهرود ارتباط با صنعت یا صدرا به شکل واقعی خودش و نه صرف اینکه فقط در قالب یک رویداد یک روزه اجرا شده باشد، اتفاق افتاده است و به جرات می‌توان گفت که واحد شاهرود تنها واحدی است که صدرا را به صورت واقعی و دائمی در دانشگاه اجرا کرده است و در محل دانشگاه به صورت تعامل با یک واحد صنعتی موفق، خط تولید راه‌اندازی کرده است.

وی افزود: یکی از تعهدات این کارخانه به دانشگاه در مرحله اول اشتغال ۵۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه است و دانشجویان می‌توانند در یک محیط امن کارآموزی و کارورزی خودشان را بگذرانند. و حضور این واحد صنعتی موفق، شرایط لمس از نزدیک فرایند تولید را برای دانشجویان و اساتید ما به وجود آورده است.

دکتر سمیعی اهداف راه‌اندازی خط تولید در دانشگاه را اینگونه بیان کرد: که در کنار محقق شدن کسب ایده و انتقال تجربه در رویداد صدرا هدف دیگر این است که در نهایت خود دانشگاه وارد فاز تولید بشود و آداب صنعت را از کارخانه مستقر در دانشگاه کسب کند و در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود اقدام به ارائه سه طرح تولیدی در قالب تولید مصنوعات فلزی مثل قاشق و چنگال به صورت یکبارمصرف، تولید انواع لیوان یکبارمصرف و تولید سفره یکبارمصرف کرده است که هدف از انتخاب این محصولات جهت تولید این است که بخش اعظمی از مصرف آن برای خود دانشگاه است. به طور مثال وقتی صحبت از تولید انواع محصولات یکبار مصرف می‌شود، بخش بزرگی از بازار فروش آن در سطح واحدهای دانشگاه آزاد در کشور موجود است. که دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود این محصولات را ارائه می‌کند، هم نیاز دیگر واحدها رفع می‌شود و هم ما بازار فروش آماده‌تری نسبت به بقیه رقبا در دست داریم.

سمیعی به خبرنگار ایسکانیوز این خبر را داد که برای اولین بار در راستای رویداد صدرا در کل کشور، فعالیت هنرستان سما با رشته‌های تحصیلی مرتبط با موضوع فعالیت صنعتی دانشگاه، در ماه‌های آینده اتفاق می‌افتد و سرفصل‌های آموزشی مورد تایید آموزش و پرورش تهیه و ارائه شده است.

خبرنگار: محمد عباسی نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1234657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =