جان باختن بیش از ۹۰۰ زائر در حج ۱۴۰۳

رئیس جمهور تونس وزیر امور حج و زیارت این کشور را در پی انتقادات گسترده پس از فوت حجاج تونسی در عربستان به دلیل گرمای شدید هوا، برکنار کرد!

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، قیس سعید، رئیس جمهور تونس پس از انتقادات گسترده ناشی از جان باختن ده‌ها تن از حجاج تونسی در مراسم حج امسال به دلیل گرمای شدید هوا در عربستان سعودی، ابراهیم غیبی، وزیر امور حج و زیارت تونس را برکنار کرد.

بیشتر بخوانید:

فوت ۱۵ زائر ایرانی در ایام حج

در بیانیه ریاست جمهوری تونس درباره برکناری غیبی جزئیات دیگری منتشر نشده است. افزایش دمای هوا و گرمای شدید در عربستان سعودی تاکنون به مرگ دست کم ۴۹ تن از حجاج تونسی حاضر در مراسم حج امسال منجر شده است. به نوشته رویترز، خانواده‌های تونسی هم‌اکنون در جست و جوی چندین تن از مفقودشدگان هستند!

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که امکانات فراهم شده توسط مقامات عربستان برای خنک کردن زائران کافی نبوده و بسیاری از زائران کشورهای مختلف به دلیل گرمازدگی در دمای بالای ۴۸ درجه سانتیگراد جان باخته‌اند. گرچه هنوز مقامات عربستان سعودی آمار رسمی میزان فوتی‌های حج امسال را منتشر نکرده‌اند، اما با توجه به اخبار غیررسمی به نظر می‌رسد بیش از ۹۰۰ زائر جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر: 1234698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =