پشه آئدس به دماوند رسید؟

مدیر شبکه بهداشت و درمان دماوند گفت: در شهرستان دماوند نیز مانند تمام نقاط کشور، احتمال شیوع بیماری ویروسی تب دانگ دور از انتظار نیست، اگر چه در نقاط گرم و مرطوب، احتمال بیشتری جهت شیوع وجود دارد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، به دنبال شناسایی مواردی از ابتلا به بیماری ویروسی تب دانگ در برخی از کشورهای عربی خلیج فارس و تعدادی از شهرهای جنوبی کشور، بنداد کرمانی صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: این بیماری ویروسی در بیشتر موارد بدون علامت است و در صورت بروز، شایع‌ترین علائم این بیماری شامل تب، ضعف، بی‌حالی، گلو درد و آبریزش بینی و در موارد شدید دردهای استخوانی است، اما در مدل‌های شدید بیماری تب خونریزی دهنده با دردهای شکمی و ضایعات پوستی همراه می‌شود که می‌تواند به مرگ و میر منجر شود.

بیشتر بخوانید:

پشه آئدس در کدام استان‌های کشور بیشتر پخش شده است؟

وی افزود: مردم حتماً به بهداشت محیط خود توجه کنند و مکان‌های مستعد برای زندگی این حشره از جمله مکان‌هایی که باعث ماندگاری آب راکد می‌شود مانند لاستیک‌های مستعمل، زیرگلدان‌ها و یا کولرهای آبی را کنترل کنند و به توصیه‌های کارشناسان بهداشت و درمان از طریق رسانه‌ها توجه کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان دماوند در ادامه گفت: در شهرستان دماوند نیز مانند تمام نقاط کشور، احتمال شیوع این ویروس دور از انتظار نیست، اگر چه در نقاط گرم و مرطوب، احتمال بیشتری جهت شیوع وجود دارد.

کرمانی بیان کرد: با توجه به گزارشات نظام مراقبت سندرمیک در کشور از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون بالغ بر ۱۱۱ مورد مثبت تب دانگ تا تاریخ ۳۰ خرداد ماه تشخیص داده شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان دماوند در پایان خاطرنشان کرد: از کلیه همشهریان درخواست توجه داشته باشند، با بروز اولین علائم تب و درد استخوانی شبیه آنفلوآنزا به نزدیکترین مرکز بهداشت مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1234823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =