محکومیت برنامه اردوی تابستانی دانشجویان کانادایی حامی فلسطین

برنامه اردوی تابستانی دانشجویان حامی فلسطین با عنوان «مقاومت» از سوی دانشگاه، یهودیان، شهردار، سیاستمداران فدرال و وزیر آموزش عالی کبکِ کانادا محکوم شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، برنامه اردوی تابستانی دانشجویان حامی فلسطین با عنوان «مقاومت» از سوی دانشگاه، یهودیان، شهردار، ساستمداران فدرال و وزیر آموزش عالی کبکِ کانادا محکوم شد. این اردو توسط بخش همبستگی حقوق بشر فلسطین (SPHR) در محوطه اصلی دانشگاه مک گیل برگزار شود. هیچ مانعی برای (SPHR) و برگزاری کمپ تابستانی وجود ندارد.

هدف از این اردو، سرپیچی از هنجارهای عادی دانشگاه و آموزش‌هایی است که مورد غفلت واقع شده‌اند. از این رو برنامه روزانه اردو شامل ورزش، آموزش زبان عربی، صنایع دستی، بحث‌های سیاسی و دروس تاریخی و انقلابی است. زیاد ابی‌صعب، یکی از اعضای SPHR در این زمینه گفت؛ هدف این اردوگاه «آموزش تاریخ برای مبارزه با استعمار است». این موضوع برخلاف برنامه درسی که توسط سازمان حقوق بشر یهودی بیش از ۱۵۰ سال پیش تاسیس شد. به همین دلیل، نگرانی گروه‌های یهودی را برانگیخت.

برنامه اردو شامل کلاس‌های «آغاز مقاومت»، «پان عربیسم»، «مقاومت اسلامی»، «محور مقاومت» و «سازمان آزادی‌بخش فلسطین از الکرامه تا اسلو» است. موضوع آخر به جنگ ۱۵ ساعته بین سازمان آزادی‌بخش فلسطین و نیروهای دفاعی اسرائیل در جنگ ۶ روزه سال ۱۹۶۷ اشاره دارد.

دیپ ساینی، رئیس و معاون صدراعظم مک‌گیل، در ۱۴ ژوئن، در نامه‌ای به جامعه مک‌گیل گفت: «باید ناگفته نماند که تصاویر خشونت‌آمیز، ابزار بیان یا تجمع مسالمت‌آمیز نیستند. ساینی همچنین به انجمن دانشجویان دانشگاه مک گیل (SSMU) هشدار داده است که باید رسما «اردوی تابستانی» را محکوم، رابطه خود را با SPHR قطع و حمایت مالی از این اردو را قطع کنند.

پاسکال دیری وزیر آموزش عالی کبک برای محکوم کردن برنامه‌های اردوی تابستانی در مک گیل در شبکه x نوشت؛ این وضعیت بسیار نگران کننده و حتی هشداردهنده است. به همین دلیل باید متوقف شود. آزادی بیان یک چیز است، اما چیزی که در اینجا وجود دارد تحریک صریح به خشونت است. تکرار می‌کنم: این اردوگاه باید برچیده شود.

یایر اسزلاک رئیس و مدیر عامل فدراسیون CJA بزرگترین سازمان یهودی در مونترال و اتا یودین، نایب رئیس (کبک) مرکز امور اسرائیل و یهودیان هم از مک گیل خواست تا بودجه SPHR را کاهش دهد. وی گفت: سازمان ما از مک گیل می‌خواهد که چشم خود را به روی نفرت و سمی که به اردوگاه غیرقانونی دامن می‌زند، نبندد و دست به اقدام بزند.

یک قاضی دادگاه عالی کبک هم ماه گذشته علیه معترضان حکم داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1234884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =