بلوغ جامعه ایران در تحمل سلایق سیاسی مختلف در کشور

استاندار یزد با اشاره به تاکید ویژه رهبر معظم انقلاب بر اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات، گفت: اکنون جامعه ایران در تحمل نظرات و سلایق سیاسی مختلف در کشور به بلوغ کامل رسیده است.

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، نشست مشترک استاندار یزد با احزاب، تشکل های سیاسی و روسای ستادهای انتخابات نامزدهای ریاست جمهوری در استان به منظور هم اندیشی در خصوص راه های تحقق مشارکت حداکثری برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست با بیان اینکه برگزاری جلسات انتخاباتی با حضور سلایق سیاسی مختلف برای عموم مردم انرژی بخش و امید آفرین خواهد بود، اظهار کرد: نفس تشکیل این جلسات کمک موثری به افزایش مشارکت و ایجاد همبستگی و انسجام برای انجام یک اقدام مهم ملی و دینی خواهد کرد.

مهران فاطمی با اظهار خرسندی از بلوغ جامعه نسبت به تحمل نظرات و سلایق مختلف در کشور گفت: این سلایق مختلف در کنار هم رنگین کمان زیبایی را در سپهر سیاسی و ملی ایران شکل می‌دهد که در حقیقت انتخابات همان رنگین کمان زیبای نظام اسلامی است.

استاندار یزد با اشاره به تاکید ویژه رهبر معظم انقلاب بر اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تصریح کرد: همه ما باید در راستای عمل به تکلیف و وظیفه ملی و دینی خود نسبت به تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه در این دوره تمامی سلایق سیاسی حداقل از یک نامزد در سبد انتخابات برخوردار هستند، گفت: انتخابات پیش رو به معنای واقعی رقابتی است لذا انتظار داریم تمامی احزاب و تشکل های سیاسی نسبت به دعوت مردم به انتخابات از مرکز تا آخرین روستاهای استان اقدام کنند.

فاطمی با تاکید بر اینکه مجریان برگزاری انتخابات به لحاظ قانونی و دینی مجاز به موضع‌گیری له یا علیه هیچ کدام از نامزدها نیستند، افزود: علاوه بر برنامه‌ریزی جهت تحقق مشارکت حداکثری، تبیبن دستاوردهای دولت برای هدایت مردم به سمت گزینه اصلح در دستور کار استان قرار دارد.

وی با اشاره به اقدامات متعدد انجام شده طی سه سال اخیر در دولت سیزدهم گفت: بیشترین نشست‌های هم‌اندیشی با موضوعات گوناگون با نخبگان و برگزیدگان استان، رسانه‌ها و تمامی قشرهای جامعه در ایام مختلف سال برگزار شد.

استاندار یزد در ادامه با بیان اینکه تورم امروز استان محصول عملکرد ۲۴ ماه گذشته است، یادآور شد: در پرتو برنامه‌ریزی‌های انجام شده تورم نقطه به نقطه‌ استان از ۷۲ درصد به ۲۹ درصد، تورم سالیانه از ۵۶ درصد به ۴۳ درصد و تورم ماهیانه از ۶.۸ درصد به ۲.۸ رسیده است.

وی از کاهش نرخ بیکاری استان از ۱۱.۱ به ۷ درصد و تعداد بیکاران استان از ۴۳ هزار نفر به ۲۹ هزار نفر خبر داد و گفت: طی این سه سال نرخ بیکاری مردان استان از ۶ درصد به ۳.۲ درصد و نرخ بیکاری زنان از ۲۸.۸ به ۲۱.۳ درصد رسیده است.

فاطمی با بیان اینکه نرخ رشد اقتصادی استان یزد در دهه ۹۰ نزدیک صفر بوده است، خاطرنشان کرد: طی سه سال اخیر و در دولت سیزدهم نرخ رشد اقتصادی استان همواره بالای ۶ درصد بوده و حتی در برخی مواقع به ۷.۵۵ درصد و نزدیک هدف برنامه نیز رسیده‌ایم.

وی همچنین به تشریح دستاوردهای دو سفر رئیس جمهور به استان یزد پرداخت و گفت: سفر اول از ۱۵۰ مصوبه و ۷۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار و دور دوم از ۱۰۰ مصوبه و ۴۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برخوردار بود که به ترتیب ۶۵۰۰ و ۱۷۰۰ میلیارد تومان این اعتبارات تاکنون محقق شده است.

استاندار یزد با بیان اینکه پروژه‌های آبرسانی انجام شده در دولت سیزدهم در تاریخ ایران بی‌نظیر بوده است، افزود: در حال حاضر ساخت ۵۸ هزار واحد مسکونی ویلایی و تولید ۲۰۰۰ مگاوات برق خورشیدی در دستور کار استان قرار داشته و بیش از ۱۰۰ واحد راکد در استان احیا شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: اعتبارات استان یزد از ۲۴۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ به بیش از هزار و ۲۳۲ میلیارد تومان رسیده و همچنین ۵۸۰ میلیارد تومان از محل معادن جذب شده و عوارض مالیات ارزش بر افزوده از ۳۸۸ میلیارد تومان به ۳۱۳۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

فاطمی با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص خسارت‌های سیل چند سال اخیر در استان گفت: برای اولین بار در استان خسارت‌های سیل بی‌سابقه سال ۱۴۰۱ با دوره بازگشت ۸۰۰ ساله در این سطح پرداخت و بیش از ۳۰۰ خانه احداث و یا بازسازی شد.

استاندار یزد در همین راستا ادامه داد: در پرتو برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده در مجموعه استان و شهرداری یزد سیل ناشی از بارش‌های اخیر در استان به طور کامل مدیریت شد.

وی در پایان تحقق دستاوردهای دولت سیزدهم را به واسطه اخلاص، پیگیری و مطالبه‌گری شخص رئیس جمهور شهید کشور دانست و گفت: توصیه همیشگی شهید آیت الله رئیسی رسیدگی به امور مردم بدون توجه به سلایق سیاسی آن‌ها بوده است.

خبرنگار: محمد رضا زارع

انتهای خبر/

کد خبر: 1234897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =