سرلشکر سلامی: هر رأی مردم مانند یک موشک عمل می‌کند

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: صندوق رای و شعبه رای میدان جهاد است و هر رای برابر چشمان دشمنانی که در کمین نشسته‌اند همانند یک موشک عمل می‌کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دیدار تصویری با آحاد کارکنان سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین اظهار کرد: ما انقلاب اسلامی و تداوم آن را محصول مجاهدت امام راحل عظیم الشأن در دوران‌های سخت مبارزه می‌دانیم، محصول پیروزی درخشان 22 بهمن 57 که انفجار نور بود، محصول بعثتی جدید در تاریخ اسلام، محصول مجاهدت‌های عزیزانمان در دفاع مقدس هشت ساله در فتح المبین، طریق القدس، بیت المقدس، رمضان، فجرها و کربلاها، محصول شهادت مردان بزرگی که صفحه تاریخ را از افتخارات خود سرشار کردند، محصول استقامت مردم و رهبری معظم انقلاب و نظامی که در عرصه یک تحریم اقتصادی جهانی درخشیدند.

بیشتر بخوانید:

سرلشکر سلامی: دشمنان سال‌هاست که می‌خواهند رویاهای باطل خود را به واقعیت تبدیل کنند

وی افزود: شکست ویرانگرترین و مخرّب‌ترین سیاست و راهبردی که نظام سلطه طی بیش از یک دهه اخیر بر ملت عزیز ایران تحمیل کرد، محصول مجاهدت و مقاومت مردان بزرگ و استثنایی تاریخ اسلام و تاریخ جهاد حاج قاسم سلیمانی و مردانِ همراه اوست که پدیده شوم تکفیر را تپه به تپه و دشت به دشت در سرزمین‌های دوردست در هم کوبیدند این انقلاب محصول این مجاهدت‌ها و مقاومت‌هاست.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: انقلاب اسلامی محصول مجاهدت مردان و زنان دانشمند ماست که در عرصة تحریم توانستند پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی را در عرصه علوم و فناوری‌های مدرن برای این ملت به ارمغان بیاورند و با وجود تحریم‌های علمی، صنعتی، اقتصادی و مالی، کشور ایران را در ردیف کشورهای پیشرفت‌کننده‌ای شتابدار در عرصه علوم و فناوری‌های قرار بدهند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی محصول مجاهدت‌های رهبر عزیز و عظیم الشأن انقلاب است که همانند قله‌های استوار در قلب خطر ایستاده است و همه تیرهای بلای ملامت و همه اهانت ها و جسارت‌ها را بر جان و نفس خویش می‌خرد و مسئولیت اقدامات شجاعانه بزرگ را که گاه جهان را تکان میدهد به عهده می‌گیرد و تصمیمات بزرگ می‌سازد، تصمیاتی که آمریکا را تحقیر می‌کند و اسرائیل را متزلزل می‌کند، قلب را متحیّر می‌کند، جهان را متعجّب می‌کند و به ملت ایران اعتماد می‌بخشد، امید می‌دهد و نگرانی‌ها را برطرف می‌کند.

سرلشکر سلامی در ادامه خطاب به پاسداران و بسیجیان بیان کرد: برادران و خواهران گرانقدر شما محصول این تجربه‌های تلخ و شیرین در تاریخ پر فراز و نشیب اسلام و ایران هستید و امروز در یک نقطه رفیعی از منزلت و اعتبار و اقتدار ایستاده‌ایم.

وی افزود: شما سخت‌ترین حوادث تلخ را برای مردم شیرین کرده‌اید، در کرونا درخشیدید، واقعا درخشیدید. در امدادهای مؤمنانه به مردم محروم، به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی فصل درخشانی برای عملِ سپاه ایجاد کردید. شما بارها و بارها دلِ رهبر عزیزمان و ملت بزرگمان و امت اسلام را شاد کردید.

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: شما نمادهای عزت، سربلندی، شرافت و کرامت برای همه مسلمانان هستید. شما نهضت فلسطین را حمایت کردید، شما از سقوط نظام‌های همسو با انقلابمان جلوگیری کردید، شما به یمن کمک کردید تا او که فقیرترین کشور عرب بود بر ثروتمندترین و قدرتمندترین از حیث اتکای به قدرت‌های جهانی، آن را پیروز کردید.

سرلشکر سلامی در ادامه عنوان کرد: شما با پدیدۀ تکفیر جنگیدید و آن را شکست دادید. در مقابل هر شیطنت رژیم صهیونیستی، چند برابر به او ضربه زدید، گاهی از رسانه‌ها پخش شد، گاهی مکتوم ماند، اما، بعدها گفته خواهد شد. داستان ضربات متوالی به رژیم صهیونیستی به موقع بیان خواهد شد، ولی این را بدانید که سپاه در مقابل هر عمل او ضربه‌ای یا بزرگتر یا به‌اندازه زده است و در هیچ کجا دست‌های ما بسته نبوده است و ما در عین تحریم پیشرفت کرده‌ایم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به عملیات وعده صادق عنوان کرد: ما امروز در بهترین موقعیت بین‌المللی هستیم. وقتی ما عملیات وعدۀ صادق را می‌خواستیم انجام بدهیم، وزرای خارجۀ کشورهای متعددی با وزیر خارجۀ شهید ما امیرعبداللهیان عموماً در نیمه‌های شب برای یک کارِ روانی،نیمۀ شب، تماس می‌گرفتند، هشدار می‌دادند و گاهی تمنّا می‌کردند و می‌گفتند حق با شماست، شما مشروعیتِ عمل دارید اما اگر ممکن است نزنید چون ممکن است جنگی اتفاق بیفتد.

وی افزود: ما می‌دانستیم یک آرایش جهانی قدرت در مقابل ماست و این شجاعتِ تصمیم و عظمت تصمیمی که رهبر معظم انقلاب در این شرایط گرفتند آنقدر وسیع و بزرگ بود که همۀ ابهامات ما را در مورد آیندۀ این حملات کاملاً برطرف کرد.

سرلشکر سلامی عنوان کرد: ما با توکل بر خدا چون آخرین عبارتی که رهبر عزیزمان به بندۀ حقیر در یک جلسۀ استثنائی فرمودند این بود که توکل کنید بر خداوند و به اذن خداوند عمل کنید و این قوی ترین تصمیمِ تاریخ بود، نه فقط برای کشور ما، بلکه در تاریخ چنین تصمیمی هیچ‌کس نگرفته است، حتی در انقلاب ما، این بزرگترین تصمیم بود و حکایت از یک توکلِ بالا، یک ژرف‌اندیشی عمیق و یک دشمن‌شناسی کاملاً دقیق داشت، و محصول توکل، صبر و استقامت بود، نشانگر متزلزل نشدن در لحظه های سخت بود، نشانگر شکوه امامت بود.

وی افزود: معظم له بعدها فرمودند این تصمیم البته محصول ظرفیت وسیع نیروهای مسلح بود که از این عملیات، هراسی نداشتند. وقتی امت و امام با هم و منسجم حرکت می‌کنند، دنیایی از یک قدرت عظیم به‌وجود می‌آید.

فرمانده کل سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات در جمعه آینده و اهمیت تکمیل کار مرحله اول انتخابات گفت: امروز ما در معرض یک رویداد تاریخی و تاریخ‌ساز هستیم. ارزش بعضی از لحظه‌ها ده‌ها سال برای یک ملت اهمیت دارد، اگر گاهی یک ملت در یک لحظه اشتباه کند یا سستی کند ممکن است برای مدتها دچار دردسر و مشکل شود.

وی افزود: همانگونه که حضرت علی ابن ابیطالب (علیه السلام) فرمود؛ من شما را شب و روز به جهاد دعوت کردم و: «حَتَّی شُنَّتْ عَلَیْکُمُ الْغَارَاتُ وَ مُلِکَتْ عَلَیْکُمُ الْأَوْطَانُ» اگر امر را به یکدیگر واگذار کنید و یکدیگر را یاری نکنید و دست‌هایتان در دست‌های یکدیگر نباشد و قلبهایتان به یکدیگر پیوند نخورد: «شُنَّتْ عَلَیْکُمُ الْغَارَاتُ» سرمایه‌های‌تان را دشمن به غارت می‌برد: «مُلِکَتْ عَلَیْکُمُ الْأَوْطَانُ» و سرزمین‌های‌تان را اشغال می‌کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید بر اهمیت هوشمندی و پرهیز از غفلت ها در حرکت تاریخی گفت: گاهی ما در تاریخ مسیر را خوب می‌رویم، اما یک لحظه غفلت عین ِحرکت در مسیر جاده ای طولانی است که اگر راننده یک لحظه خوابش ببرد یا چرت بزند، سقوط خواهد کرد حتی اگر هزاران کیلومتر مسیر را سالم طی کرده باشد، پس لحظه‌ها سرنوشت‌ساز هستند.

وی با بیان اینکه ما در این انتخابات در معرض یک قضاوت جهانی هستیم، خاطرنشان کرد: دنیا در مورد مشارکت مردم ما قضاوت می‌کند، این مشارکت چهل درصدی در جمعۀ گذشته دشمن را به طمع انداخت، امیر مؤمنان می‌فرماید طوری عمل نکنید که دشمن به طمع بیفتد، همان‌گونه که خداوند به بانوان پیامبر(ص) تأکید می‌کند که به‌گونه‌ای عمل نکنید که: «... فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ...» که کسی در قلبش مرض است به طمع بیفتد.

سرلشکر سلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز دشمن تصور می‌کند که این ۶۰ درصد به نظام ادبار کرده‌اند، در حالی که واقعاً اینگونه نیست، تأکید کرد: این تشییع پیکرهای آسمانی شهیدانِ خدمت نشان داد که این جماعت بی‌انتها چگونه بر سر و روی خود می‌زدند که رئیس جمهورشان در راه خدمت به آن‌ها شهید شده است. مردمی که نیامدند بخشی همین مردمی بودند که آمدند و گریستند و عزاداری کردند، اما شاید بی‌تفاوتی به خرج دادند، فکر کردند اگر نیایند اتفاقی نمی‌افتد، دیگران می‌روند و بالاخره یک کسی رئیس جمهور می‌شود.

وی افزود: البته این بیان برای کشور ما آسیب‌زاست و ممکن است برای یک کشوری که دشمن ندارد و انتخاباتش صحنۀ جهاد نیست صادق باشد، اما، در ایران صندوق رأی و شعبۀ رأی میدان جهاد است و هر رأی همانند یک موشک عمل می‌کند. ما در مقابل چشمان دشمنان‌مان که در کمین نشسته‌اند تا از اشتباهات ما فرصت بسازند، قرار داریم پس نباید اشتباه کنیم. این لحظه‌ها به‌اندازۀ سرنوشت حداقل هشت سال کشور ما اهمیت دارد و معلوم نیست بعد از هشت سال چه می‌شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه ما در حسّاس‌ترین لحظۀ تاریخ هستیم، خاطرنشان کرد: دستاوردهای باشکوه، قدرتِ مرتفع، عظمت و شکوهِ اقتدار، این اعتبار بین المللیِ نظام است که برای ادای احترام به رئیس جمهور شهیدش مقامات عالی بیش از ۶۰ هیئت بلندپایه خارجی می‌آیند، چندین کشور عزای عمومی اعلام می‌کنند که حتی نسبتی با ما ندارند، این کشور نباید اعتبارش دستخوش آسیب شود.

وی افزود: جمعه پیش رو لیلۀ قدر ملت ما است، یوم الله ماست، یک روز الهی است و باید آن را به یک حماسۀ باشکوه تبدیل کنیم، هر قدر می‌توانید، همه را دعوت کنید به مشارکت در این جهاد مقدس تا قلب امام زمان(عج) ، قلب نائب امام عصر ، قلوب همۀ مستضعفان، شاد شود،مردم لبنان و دیگر اضلاع جبهه مقاومت و حق طلبان عالم به انتخابات شما نگاه می‌کنند.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: مشعل‌های امید را در دل‌های آنان روشن کنید، یمنی‌ها، بحرینی‌ها، افغانستانی‌ها، پاکستانی‌ها، عراقی‌ها، سوریه‌ای‌ها همه انتخابات شما را تعقیب می‌کنند، از آن‌سوی تپه هم دشمنان ما در کمین هستند و آن‌ها هم نگاه می‌کنند، پس باید حماسه‌سازی کنید و این از عهدۀ شما بر می‌آید. مردم شما را دوست دارند و به دعوت شما لبیک می‌گویند، شما را صحابی صادق می‌دانند، شما را مردان و زنان وعدۀ صادق می‌دانند، به‌پای دستورات شما جوانان‌شان را وارد میدان جنگ می‌کنند، برای تحقق آرزوهای شما از جوانانشان می‌گذرند، مردم به شما احترام می‌گذارند.

سرلشکر سلامی خطاب به حاضران در این ارتباط تصویری عنوان کرد: امروز و فردا را برای مشارکت مردم متمرکز شویم ، این به مفهوم تبلیغ برای یک جریان خاصّ نیست، مشارکت تا آخرین ساعات رأی‌گیری جایز است و مفه۸ومِ مداخله ندارد، نگران نباشید ما بر اصولمان هستیم و از مصداق خاصّی نام نمی‌بریم.

وی افزود: خط‌کشی‌ها ضخیم است، نوع دیدگاه مشخص است، ما می‌خواهیم راه ناتمام شهیدِ جمهور را ادامه دهیم و انقلاب‌مان را در دستان خود بگیریم و مردممان را به ارکان انقلاب معتمد کنیم.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: بی‌تفاوتی‌ها را باید به حساسیت تبدیل و احساس مسئولیت را در مردم احیاء کنیم، شرایط را باید تبیین و تشریح کرد، ما ایران قوی می‌خواهیم چرا که با ایران قوی عزیز هستیم، با ایران قوی از تحریم می‌گذریم، با ایرانِ قوی پیشرفت می‌کنیم، با ایران قوی امنیت داریم، با ایران قوی است که مناسبات خارجی ما گشوده می‌شود، با ایران قوی ما در جهان حرف برای گفتن داریم، نفوذ ما محصول ایران قوی است، ایران قوی با اتصال مردم به نظام حاصل می‌شود.

سرلشکر سلامی خطاب به بسیجیان و سپاهیان گفت: مردم را دعوت کنید: «ادْعُ إِلَی سَبِیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ»، این مصداق عمل صالح است، مصداق کلام طیّب است و خداوند اجری بیش از آنچه شما عمل می‌کنید به شما می‌دهد، شما را احیاء می‌کند به حیات طیبه: «... فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً وَلَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ».

وی افزود: امروز و فردا بدرخشید و هرچه می‌توانید برای خداوند، برای رضای خدا، برای حمایت از دین خدا، برای نصرت دین خدا و برای حفظ میراث گران‌بهای شهیدان‌مان که چشم انتظار هستند، تصویر شهیدان را نشان مردم بدهید و بگوییم به نیابت از این شهیدان پای صندوق‌های رای بیاییم ، آن‌ها در انتظار هستند، آن‌ها هم مثل ما آرزوهای بزرگ داشتند. عاشق خانواده‌هایشان بودند، آن‌ها تارک دنیا نبودند، از زندگی بی‌زار نبودند و به زندگی عشق می‌ورزیدند ولی عشق‌شان را فدا کردند و این ارزشمند است، حال برای ما چند قدمی راه رفتن به نیت خشنودی ارواح طیبۀ آن‌ها و رأی دادن کار سادهای است.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: از خدای متعال برای همۀ عزیزان خصوصاً بسیجیان سرافراز، این گُل‌های سر سبد امّت ما، این مشعل‌های فروزان امید، این لشکریان الهی، این نشانه‌های حقّ، این بیرق‌داران آزادگی، این مردان عدالت و حریّت، این نمادهای فضیلت، این نشانه‌های ایثار و گذشت، این برادران و خواهران عزیزمان، طلب موفقیت داریم و ان‌شاءالله در این روزها بدرخشند. وی همچنین در پایان تاکید کرد: همانطور که گفتم نام هیچ کاندید خاصّی را به زبان جاری نخواهیم کرد از مردم فقط مشارکت و حضور پای صندوق‌های رای را طلب می‌کنیم،و آن‌ها خود می‌دانند به چه کسی باید رأی بدهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1235821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =