برگزاری اولین دوره مسابقات داناکاپ در دانشگاه آزاد نجف آباد

جمعه ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۳ اولین دوره مسابقات برنامه نویسی و نرم‌افزارهای تخصصی "داناکاپ" به همت دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد برگزار شد.

فرید نعیمی، ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد مستقل نجف آباد، در حاشیه برگزاری مسابقات "داناکاپ" درباره‌ی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در روند اجرای آن عنوان کرد: این مسابقه برای اولین بار در دانش شهر ایران، به همت همکاران ما در دانشکده‌های موضوعی متفاوت طراحی شد. امروز میزبان ۷۲ تیم تخصصی از رشته‌های کامپیوتر، مهندسی مواد، مهندسی مکانیک، عمران، مهندسی برق و مهندسی صنایع هستیم.

وی ادامه داد: این مسابقه با رویکرد اهمیت آموزش و یادگیری مهارت دانشجویان طراحی و اجرا شد. حدود ۱۰ ماه آموزش‌های تخصصی در اختیار تیم‌های مختلف قرار داده شد و در بعضی موارد تیم‌سازی اتفاق افتاد، برای آنکه بتوانیم برای دانشجویان در عرصه‌ی یک مسابقه‌ی علمی انگیزه ایجاد کنیم که در یک روز مشترک به رقابت با یکدیگر بپردازند.

نعیمی ضمن ابراز امیدواری از برگزاری دور دوم این رقابت‌ها در سال‌ آینده گفت: امیدواریم در مسیر برگزاری این مسابقات دیدگاه دانشجویان را درباره‌ی آموزش مهارتی تغییر دهیم و سال آینده در دومین دوره‌ی این مسابقات با افزایش تعداد تیم‌ها، رویداد را در بعد ملی و بین المللی برگزار کنیم.

وی افزود: بدون شک هرکدام از دانشجویان توانایی‌ها و استعدادهایی دارند که ما به عنوان دانشگاه وظیفه داریم عرصه‌ای را مهیا کنیم که بتوانند در آن توانایی‌های‌شان را به منصه ظهور برسانند.

ایمان صادق خانی، معاون پژوهشی فناوری دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد نیز با اشاره به استقبال صورت گرفته از این رقابت‌ها بیان کرد: در این مسابقات بیش از ۳۲۰ دانشجو در قالب ۷۳ تیم، در ۶ حوزه تخصصی در حال رقابت هستند. این ترکیب ایجاد شده نوآوری این مسابقه است، زیرا به طور معمول در مسابقات برنامه نویسی دانشجویان مهندسی کامپیوتر دخیل هستند اما ما به دلیل طیف وسیع دانشجویان مهندسی که در دانشگاه در خدمت‌شان هستیم، تصمیم گرفتیم حوزه‌های مهندسی برق، مهندسی مواد، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک و مهندسی معماری نیز در کنار دانشجویان کامپیوتر در این مسابقات دخیل شوند و در حوزه‌های تخصصی خودشان به رقابت بپردازند.

صادق خانی با بیان این نکته که برگزاری این مسابقات دارای دو هدف عمده است، گفت: ایجاد محیط پر شور و نشاط دانشجویی در دانشگاه، کشف استعداد و به چالش کشیدن دانشجویان در زمینه نرم‌ افزارهای تخصصی و افزایش مهارت‌های آن‌ها جهت ایجاد زمینه‌های لازم برای استخدام دانشجویان چه در قالب طرح پویش و چه در قالب استخدام از مهم‌ترین اهداف این مسابقات می‌باشد.

وی افزود: خوشبختانه شرکت‌های بزرگی از این مسابقه حمایت کردند و نمایندگانشان در محل حضور دارند و دانشجویان مصاحبه می‌کنند و استعدادهای برتر را در شرکت‌هایشان استخدام خواهند کرد.

شهره آجودانیان، از مسئولین برگزاری این مسابقات در اختتامیه‌ این مراسم خاطر نشان کرد: خوشحالیم که زحمات چند ماهه همکاران به ثمر نشست. در راستای برگزاری این مسابقه کمیته تخصصی و اجرایی برگزاری، با حضور اعضای هیات علمی گروه‌های تخصصی مرتبط و همکاران معاونت پژوهشی و حوزه‌ی ریاست تشکیل شد.

وی ادامه داد: طی جلسات متعدد کلیات برگزاری مسابقه تدوین شد. مرحله ثبت‌نام مسابقه در اسفند ماه سال گذشته و فروردین ۱۴۰۳ انجام شد و تعداد ۳۲۳ دانشجو در قالب ۷۳ تیم ثبت نام کردند. طبق دستورالعمل مسابقه هر تیم دارای حداقل ۳ و حداکثر ۵ عضو هستند.

آجودانیان در پایان گفت: سوالات مسابقه به وسیله اعضای هیات علمی و متخصصان این حوزه تعیین شد و با تلاش‌های همکاران شرایط برگزاری مهیا شد. در مرحله داوری مقرر شد در هر حوزه موضوعی یک تیم و در حوزه‌های مهندسی کامپیوتر و مهندسی مکانیک، با توجه به تعداد بالای شرکت‌ کنندگان، ۲ تیم به عنوان برگزیده انتخاب شوند.

خبرنگار: فاطمه لشنی زند

انتهای خبر/

کد خبر: 1236084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =