جزئیات دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمانشاه

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه جزییات دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمانشاه را به صورت رسمی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، علی شعبانی رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه روز یکشنبه(۱۷ تیر) در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در استانداری کرمانشاه برگزار شد، گفت: از مجموع یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۴۲۳ نفر واجد شرایط رأی در استان، ۶۸۸ هزار و ۴۹۶ نفر در انتخابات شرکت کردند که از مجموع آرای ماخوذه ۶۷۱ هزار و ۶۳۲ رای صحیح و ۱۶ هزار و ۹۰۲ رای آن باطله بوده است.

شعبانی میزان مشارکت در انتخابات دور دوم ریاست جمهوری در استان کرمانشاه را ۴۲.۱ درصد اعلام کرد و افزود: در دور دوم تعداد مشارکت کنندگان در استان ۱۷۳ هزار و ۱۱۴ نفر بیشتر از دور اول بوده است.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه تصریح کرد: از مجموع آرای مأخوذه در استان، مسعود پزشکیان موفق به کسب ۴۷۷ هزار و ۷۶۲ رای و سعید جلیلی ۱۹۳ هزار و ۸۷۰ رای شدند.

شعبانی افزود: بنابراین مسعود پزشکیان ۷۱.۱۳ درصد و سعید جلیلی ۲۸.۸۶ درصد از کل آرا استان کرمانشاه را به خود اختصاص دادند.

وی در خصوص آمار تعداد شرکت‌کنندگان و آرای تفکیکی هریک از نامزدها در شهرستان‌های تابعه استان نیز یادآور شد: در شهرستان "سنقر و کلیایی" از مجموع ۴۱ هزار و ۵۱۳ رأی مأخوذه، مسعود پزشکیان ۲۷ هزار و ۲۴۰ رای معادل ۶۶.۶۸ درصد و سعید جلیلی ۱۳ هزار و ۶۰۹ رای معادل ۳۳.۳۱درصد آرا را کسب کردن؛ بر این اساس، میزان مشارکت در این دور از انتخابات ۵۳.۶۸ درصد بود که شاهد یک رشد ۱۳ درصدی در مقایسه با دور اول بوده‌ایم.

علی شعبانی گفت: در شهرستان "کنگاور" نیز ۳۱ هزار و ۹۹۰ رای اخذ شد که مشارکت ۴۶.۳۰ درصدی واجدین شرایط کنگاور را نشان می‌دهد و این میزان مشارکت نسبت به دور اول انتخابات ۱۲ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در این شهرستان از مجموع آرای ماخوذه، مسعود پزشکیان ۱۸ هزار و ۶۱ رای معادل ۵۷.۶۴ درصد آرا و سعید جلیلی ۱۳ هزار و ۲۷۰ رای معادل ۴۲.۳۵ درصد آرا را کسب کردند.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه ادامه داد: در شهرستان "صحنه" ۲۸ هزار و ۳۳۴ رای اخذ شد که میزان مشارکت ۴۳.۷۹ درصد بود که نسبت به دور اول شاهد حدود ۱۳ درصد افزایش مشارکت بودیم.

وی افزود: از مجموع آرای ماخوذه در این شهرستان نیز مسعود پزشکیان ۱۵ هزار و ۳۵۸ رای معادل ۵۵.۲۱ درصد آرا و سعید جلیلی ۱۲ هزار و ۴۵۶ رای معادل ۴۴.۷۸ درصد آرا را از آن خود کردند.

شعبانی مجموع آرای ماخوذه در شهرستان "پاوه" را ۱۶ هزار و ۶۳۵ رای اعلام و تصریح کرد: میزان مشارکت در این شهرستان ۳۴.۴۶ درصد است که شاهد هفت درصد رشد در مقایسه با دور نخست بودیم.

این مسئول افزود: از مجموع آرای ماخوذه در این شهرستان، مسعود پزشکیان ۱۲ هزار و ۳۷۰ رای معادل ۷۹.۴۳ درصد کل آرا و سعید جلیلی ۳۲۰۳ رای معادل ۲۰.۵۶ درصد آرا را کسب کردند.

وی تصریح کرد: در شهرستان "جوانرود" ۱۶ هزار و ۲۶ نفر در انتخابات شرکت کردند که میزان مشارکت ۲۷.۹۲ درصد با رشد هفت درصد نسبت به دور اول بود که مسعود پزشکیان ۱۲ هزار و ۸۹۵ رای معادل ۸۸.۶۳ درصد و سعید جلیلی هزار و ۶۵۳ رای معادل ۱۱.۳۶ درصد آرا را کسب کرده اند.

بنابر گفته‌های رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در شهرستان "روانسر" مجموع آرای ماخوذه ۱۱ هزار و ۹۴۶ رای است که نشان دهنده مشارکت ۳۰.۸۱ درصدی روانسری‌ها بوده و نسبت به دور اول هشت درصد افزایش داشته که مسعود پزشکیان ۹ هزار و ۵۹۲ رای معادل ۸۵.۳۰ درصد و سعید جلیلی هزار و ۶۵۳ رای معادل ۱۴.۶۹ درصد از آن را کسب کرده‌اند.

شعبانی یادآور شد: در شهرستان "ثلاث باباجانی" ۱۱ هزار و ۵۰۷ نفر در انتخابات شرکت کردند که میزان مشارکت ۳۸.۶۸ درصدی مردم این شهرستان را نشان می دهد که نسبت به دور اول ۱۲ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از مجموع آرای ماخوذه در این شهرستان نیز، مسعود پزشکیان ۹هزار و ۳۵۹ رای معادل ۸۹.۹۸ درصد و سعید جلیلی هزار و ۵۲۶ رای معادل ۱۴.۱ درصد آرا را به خود اختصاص دادند.

شعبانی مجموع آرای ماخوذه در شهرستان "اسلام آبادغرب" را نیز ۵۸ هزار و ۳۵۴ رای اعلام و تصریح کرد: میزان مشارکت در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان ۴۵.۵ درصد و رشد مشارکت ۱۲ درصد بوده است.

وی افزود: از مجموع آرای ماخوذه در شهرستان اسلام‌آبادغرب، مسعود پزشکیان ۴۳ هزار و ۷۱۱ رای معادل ۷۶.۴۱ درصد و سعید جلیلی ۱۳ هزار و ۴۷۱ رای معادل ۳۳.۵۵ درصد آرا را کسب کردند.

علی شعبانی بیان کرد: در شهرستان "دالاهو" ۱۴ هزار و ۲۰۷ نفر در انتخابات شرکت کردند که میزان مشارکت ۴۲.۴۹ درصد و میزان رشد مشارکت در مقایسه با دور نخست ۱۵ درصد بوده است.
وی ادامه داد: در این شهرستان نیز مسعود پزشکیان ۱۲ هزار و ۳۲۷ رای معادل ۸۷.۹۹ درصد آرا و سعید جلیلی ۱۶۸۱ رای معادل ۱۲ درصد مجموع آرا را به خود اختصاص دادند.

شعبانی مجموع آرای ماخوذه در شهرستان "قصرشیرین" را هم ۹هزار ۳۳۴ رای اعلام و تصریح کرد: این میزان نشان دهنده مشارکت ۴۲.۵۳ درصدی مردم این شهرستان بوده که نسبت به مرحله نخست یازده درصد رشد داشته است.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه افزود: از مجموع آرای ماخوذه در شهرستان قصرشیرین، مسعود پزشکیان ۷هزار و ۳۱ رای معادل ۷۷.۰۱ درصد آرا و سعید جلیلی ۲هزار و ۹۸ رای معادل ۲۲.۹۲ درصد آرا را کسب کردند.

وی گفت: در شهرستان "سرپل ذهاب" ۳۵ هزار و ۳۰۸ نفر در انتخابات شرکت کردند که میزان مشارکت ۴۹.۷۲ درصد و رشد مشارکت ۱۲ درصد بود که از مجموع آرای ماخوذه در این شهرستان مسعود پزشکیان ۲۷ هزار و ۸۰۰ رای معادل ۸۰.۲۶ درصد و سعید جلیلی ۶۸۳۶ رای معادل ۱۹.۷۳ درصد آرا را به خود اختصاص دادند.

علی شعبانی افزود: در شهرستان "گیلانغرب" نیز ۳۴ هزار و ۴۳۳ رای اخذ شد که میزان مشارکت ۶۴.۸ درصد و میزان رشد مشارکت نسبت به دور اول ۱۴ درصد بود که از مجموع آرای ماخوذه در این شهرستان مسعود پزشکیان ۲۷ هزار و ۱۱۴ رای معادل ۷۹.۷۰ درصد آرا و سعید جلیلی ۶۹۰۳ رای معادل ۲۰.۲۹ درصد آرا را کسب کردند.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه مجموع آرای اخذ شده در شهرستان "هرسین" را نیز ۳۳ هزار و ۷۷۱ رای اعلام و تصریح کرد: مشارکت هرسینی‌ها در این دور ۴۷.۶۵ درصد بود که نشان از رشد ۱۲ درصدی نسبت نسبت به دور نخست این انتخابات دارد.

وی افزود: از مجموع آرای ماخوذه در این شهرستان نیز مسعود پزشکیان ۲۰ هزار و ۸۰۶ رای معادل ۶۲.۸۷ درصد آرا و سعید جلیلی ۱۲ هزار و ۲۸۷ رای معادل ۳۷.۱۲ درصد آرا را به خود اختصاص دادند.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه مجموع آرای ماخوذه در شهرستان "کرمانشاه" را نیز ۳۴۵ هزار و ۱۳۸ رای اعلام و تصریح کرد: مشارکت ۳۹.۴۸ درصدی مردم این شهرستان در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نشان می دهد که نسبت به دور نخست ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: از مجموع آرای ماخوذه در این شهرستان، مسعود پزشکیان ۲۳۴ هزار و ۹۸ رای معادل ۶۹.۳۹ درصد آرا و سعید جلیلی ۱۰۳ هزار و ۲۲۴ رای معادل ۳۰.۶۰ درصد آرا را کسب کرده‌اند.

خبرنگار: سید محمد مهدی حسینی

انتهای خبر/

کد خبر: 1236090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =