هوای مازندران گرم‌تر می‌شود / آتش‌سوزی در کمین جنگل‌های هیرکانی

با گرم‌تر شدن هوا، آتش‌سوزی در کمین جنگل‌های هیرکانی است.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی استان مازندران، دمای هوا در این استان افزایش خواهد یافت که با شدت گرفتن گرما و بالاتر رفتن دما، احتمال آتش‌سوزی در مناطق جنگلی استان مازندران وجود دارد.

بر این اساس، اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران نیز با انتشار اطلاعیه‌ای، نسبت به احتمال وقوع آتش‌سوزی در جنگل با اشاره به افزایش دمای هوا، هشدار داد و از کشاورزان، دامداران، گردشگران و تمامی کسانی که در محیط‌های طبیعی و باز برای فعالیت یا تفریح حاضر می‌شوند، خواست تا اطلاع ثانوی از روشن کردن آتش، خودداری کنند.

اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران، توصیه‌هایی بدین شرح در اطلاعیه خود به هموطنان داشته است: از رها کردن ته سیگار یا چوب کبریت استفاده شده در طبیعت و مکان‌های مستعد آتش‌سوزی و همچنین از سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی در مزارع جداً خودداری شود.

در ادامه توصیه‌ها آمده است: از رهاسازی مواد شیشه‌ای نظیر بطری شیشه‌ای و پلاستیکی در داخل جنگل‌ها و مراتع خودداری شود؛ چرا که این اشیا همانند عدسی ذره‌بین عمل کرده و موجب اشتعال علوفه خشک در جنگل‌ها و مراتع شده و کانون‌های آتش در مناطق را ایجاد می‌کند.

در پایان اطلاعیه از شهروندان، تقاضا شده که در صورت مشاهده آتش‌سوزی، مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ها، محیط‌بانی‌ها، شورای اسلامی شهرها و روستاها و دهیاری‌ها اطلاع داده تا عملیات اطفا حریق در سریعترین زمان، انجام شود.

بدین منظور بر همه هموطنان لازم و ضروری است تا با مراقبت‌های لازم و انجام وظیفه اجتماعی در راستای جلوگیری از این اتفاق، تلاش کنند.

خبرنگار: علی حسن‌نیا

انتهای پیام/

کد خبر: 1236157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =