الزام به سرد نگه داشتن گوشت به مدت ۲۴ ساعت

مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: یزدی‌ها در صورت تهیه گوشت بدون مهر و برچسب حتما به مدت ۲۴ ساعت آن را در یخچال نگهداری کنند، چرا که سرد کردن می‌تواند برخی از بیماری‌های مرتبط با دام را برطرف کند.

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، علی فاتحی‌نیا با اشاره به اهمیت پیشگیری از بروز تب کریمه کنگو اظهار کرد: در راستای پیشگیری از تب کریمه کنگو گوشت خارج شده از کشتارگاه الزاما سرد شده است.

وی افزود: دو کشتارگاه صنعتی و هفت کشتارگاه سنتی در سطح استان فعالیت دارند و کشتار دام و استحصال را انجام می‌دهند و پس از کشتار دام گوشت به مدت ۲۴ ساعت در سردخانه کشتارگاه باقی می‌ماند و پس از آن به صورت سرد به مراکز فروش وارد می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد ضمن توصیه اکید به مردم استان یزد در راستای پیشگیری از شیوع تب کریمه کنگو عنوان کرد: با توجه به قرارگیری در ایام محرم هیأت‌های مذهبی از هرگونه کشتار دام در اماکن عمومی خودداری کنند تا از بروز و انتشار بیماری‌های مرتبط با دام جلوگیری شود.

وی افزود: یزدی‌ها در صورت تهیه گوشت بدون مهر و برچسب حتما به مدت ۲۴ ساعت آن را در یخچال نگهداری کنند، چرا که سرد کردن می‌تواند برخی از بیماری‌های مرتبط با دام را برطرف کند.

فاتحی‌نیا تاکید کرد: توصیه اکید ما به مردم این است که گوشت را از مراکز عرضه مجاز و همراه با مهر و برچسب دامپزشکی تهیه کنند.

وی با اشاره به نظارت بر کشتار دام در ایام محرم عنوان کرد: ناظران بهداشتی و شرعی در کشتارگاه‌ها سطح استان فعالیت دارند و مدیران شهرستان‌ها نیز با هیأت‌های مذهبی در راستای عدم کشتار در اماکن عمومی و تهیه گوشت بهداشتی از کشتارگاه‌ها جهت استفاده در غذای نذری نامه‌نگاری کردند.

خبرنگار: علیرضا شفیعی

انتهای خبر/

کد خبر: 1236695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =