توانمند سازی بنیه علمی و تجربی معلمان باید در اولویت قرار گیرد 

فضل الله صمیمی: این کارگاه‌ها با هدف توانمندسازی بنیه علمی و تجربی آموزگاران و معلمان در راستای ارتقا کیفیت آموزشی با رویکرد تحول آفرینی در مدارس انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از هرمزگان، کارگاه ارزشیابی توصیفی دوره ابتدایی ویژه تربیت معلم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برگزار شد.

این کارگاه با حضور منیژه چشم براه از مدرسان مجرب دانشگاهی به مدت یک روز با حضور جمعی از معلمان داوطلب در سالن پروفسور حسابی برگزار شد و بعد از اتمام دوره آموزشی و کسب امتیازات لازم توسط شرکت کنندگان به آنان گواهی معتبر صادر شد.

فضل الله صمیمی، معاون دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس در امور مدارس سما گفت: این کارگاه‌ها با هدف توانمندسازی بنیه علمی و تجربی آموزگاران و معلمان در راستای ارتقا کیفیت آموزشی با رویکرد تحول آفرینی در مدارس انجام می شود و امید می رود تا این مسیر خطیر با جدیت و مستمر پیگیری و استمرار داشته باشد.

فضل الله صمیمی، تقویت فضائل اخلاقی و التزام مسئولیت های اجتماعی، خرد ورزی و روحیه خدمت محوری، در کنار تقویت بنیه علمی و دادن آموزش‌های لازم و برگزاری کارگاه‌های مختلف را راه کنشی مناسب برای ارتقا توانمندی در معلمان برشمرد و یادآور شد: حضور فعال و موثر معلمان در کلاس درس، تقویت ارتباط اثر بخش و تعامل با کودکان و نوجوانان و خانواده آنان می‌تواند در تقویت پایه‌های بنیادی و کیفیت افزایی نقش مهم و اثرگذاری ایفا نماید.

صمیمی تصریح کرد: امیدوارم این کارگاه بتواند نقش مهمی در توسعه توانمند سازی معلمان و تقویت هم‌افزایی آنان در راستای تحقق اهداف سازمانی و برنامه‌های راهبردی سند تحول و تعالی دانشگاه داشته باشد و ما را به سمت توسعه همه جانبه در حوزه فناوری، فرهنگی، علمی و... نایل آورد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد بندرعباس و معاون هماهنگی عرصه‌های تربیتی دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی نیز گفت: این کارگاه به همت دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی و معاون دانشگاه در امور مدارس سما در راستای بهینه سازی عملکرد و ساختار نظام آموزشی برگزار شد.

کلثوم نامی افزود: اهتمام به نظام تعلیم و تربیت و اصل پرورش ارتقا سلامت با حفظ ارزش‌های اجتماعی و مهارت آموزی در اجرا و دادن خدمات بهینه و به روز از برنامه‌های مهم این دانشکده در راستای تقویت و گسترش گفتمان سازنده با هدف بالا بردن ظرفیت‌های علمی مدرسان و معلمان در مدارس است و این مهم به طور مستمر و منظم با برگزاری دوره‌های مختلف و مشابه ادامه خواهد داشت.

خبرنگار: نسیم اسپید

انتهای خبر/

کد خبر: 1237057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =