المپیک ۲۰۲۴ پاریس تحت تأثیر قطعی جهانی فناوری اطلاعات

به گفته مقامات برگزارکننده المپیک پاریس، قطعی جهانی سیستم‌های فناوری اطلاعات، می‌تواند بر ورود ورزشکاران و روند اعتباربخشی مراسم افتتاحیه هفته آینده تأثیر بگذارد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، برگزارکنندگان المپیک پاریس تایید کردند یک هفته قبل از برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌ها، با مشکلات مرتبط با قطعی بزرگ سیستم‌های کامپیوتری در سراسر جهان مواجه شده‌اند.

لوموند فرانسه نوشت: این مشکلات زمانی رخ داد که امروز یک قطعی بزرگ، سیستم‌های رایانه‌ای را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داد و با مشکل روبرو کرد. این قطعی پرواز هواپیماها در ایالات متحده را با اخلال روبرو و زمین‌گیر کرد، پخش‌های تلویزیونی در بریتانیا را از ریل خارج کرد و ارتباطات راه دور استرالیا را تحت تأثیر قرار داد.

با توجه به این اتفاق، هزاران کاربر مایکروسافت از جمله شرکت‌های رسانه‌ای، بانک‌ها و خطوط هوایی به دلیلی اختلال با قطعی سرویس روبرو شده‌اند. مایکروسافت دربیانیه‌ای، نقص در به روزرسانی محتوا برای کامپیوترهایی با میزبانی ویندوز، را عامل اختلال جهانی عنوان کرد.

مقامات المپیک پاریس در این باره اعلام کردند که از مسائل فنی جهانی که بر نرم افزار مایکروسافت تأثیر می‌گذارد آگاه هستند و این مسائل برعملیات فناوری اطلاعات پاریس ۲۰۲۴ تأثیر می‌گذارد.

بر اساس اعلام کمیته برگزاری مسابقات، تیم‌های فنی پاریس ۲۰۲۴ به طور کامل برای کاهش اثرات این مسائل بسیج شده‌اند و برنامه‌های اضطراری برای ادامه عملیات فعال شده است.

یک منبع در کمیته سازماندهی بازی‌های المپیک پاریس گفت: این مشکل بر سیستم اعتباربخشی مسابقات تأثیر می‌گذارد زیرا برخی از افراد نمی‌توانند قبل از مراسم جمعه آینده در رودخانه سن، مقدمات کار را فراهم کنند.

این منبع افزود: پس از استقبال از اولین مهمانان دهکده المپیک ورزشکاران در روز پنجشنبه، قطعی سیستم‌های فناوری اطلاعات می‌تواند بر ورود ورزشکارانی که پروازهایشان لغو شده است نیز تأثیر بگذارد.

گفتنی است که بورس لندن (LSE)، فرودگاه‌های اسپانیا، هلند و هنگ کنگ و همچنین تولید در کارخانه خودروساز آمریکایی تسلا در خارج از برلین نیز بر اساس این اتفاق، مختل شده است.

مایکروسافت در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پاسخ به مشکلات خدماتی «اقدامات کاهشی» انجام می‌دهد. مشخص نیست که آیا این موارد به قطع برق جهانی مرتبط است یا خیر.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

کد خبر: 1237156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =