پیری؛ وجه مشترک نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا / هنوز نمی‌توان ترامپ را پیروز انتخابات دانست

کوری شاکه در خصوص احتمال کناره‌گیری بایدن گفت: تا زمانی که رئیس جمهور بایدن متقاعد نشود که در انتخابات شکست خواهد خورد، بعید است کناره‌گیری کند؛ زیرا افرادی که در جایگاه‌های عالی هستند معمولا تمایل دارند به قضاوت خود اعتماد کنند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، ناتوانی جسمی بایدن این روزها نقل زبان آمریکایی‌هاست و بسیاری از طرفداران حزب دموکرات و تحلیلگران سیاسی بر این باورند که او باید از عرصه انتخابات کناره‌گیری کند. علیرغم همه فشارهای موجود، رئیس جمهور فعلی تا کنون این مسئله را نپذیرفته و همچنان قصد دارد در رقابت باقی بماند. این در حالی است که شرایط برای رقیب او یعنی دونالد ترامپ روز به روز بهتر می‌شود و بر اساس نظرسنجی‌های اخیر محبوبیت ترامپ به ویژه بعد از ترور نافرجام افزایش یافته است.

گذشته از اتفاقات اخیر، مسئله بالا بودن سن اکثر سیاستمداران آمریکایی به چالشی جدی در این کشور تبدیل شده و اکثر ناظران بین المللی و داخلی به این مسئله انتقاد دارند. اخیرا نیز نیکی هیلی -نماینده پیشین ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل و عضو حزب جمهوری خواه- در یک مصاحبه اعلام کرده که فضای سیاسی دو حزبی آمریکا به یک خانه سالمندان تبدیل شده و اکثر افراد دو حزب سن بالایی دارند. به منظور بررسی بیشتر این موضوعات، گفتگویی با دکتر «کوری شاکه» -کارشناس ارشد و مدیر مطالعات سیاست خارجی و دفاعی در اندیشکده امریکن اینترپرایز- انجام شد. خانم شاکه پیش‌تر سمت‌هایی در وزارت امور خارجه، وزارت دفاع ایالات متحده و شورای امنیت ملی در کاخ سفید داشته است.

بیشتر بخوانید:

تیری که از بیخ گوش ترامپ رد شد یا تیغی که گوشش را برید!

وی در خصوص مطالبه عمومی در بین بسیاری از طرفداران دموکرات‌ها برای کناره‌گیری بایدن و تاثیر آن بر تصمیم رئیس جمهور گفت: تا زمانی که رئیس جمهور بایدن متقاعد نشود که در انتخابات شکست خواهد خورد، بعید است کناره‌گیری کند. از نظر این کارشناس آمریکایی، افرادی که در جایگاه مقامات عالی هستند معمولا تمایل دارند به قضاوت خود اعتماد کنند؛ بنابراین با وجود برخی شواهد و تلاش دیگران آنها فکر می‌کنند شاید هنوز می توانند برنده شوند.

کوری شاکه در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز در مورد گزینه‌های اصلی حزب دموکرات در صورت کناره‌گیری بایدن اظهار کرد: بسیاری از دموکرات‌های تازه نفس هستند که چشم به کرسی ریاست جمهوری دارند و از آن میان می‌توان به فرمانداران میشیگان، پنسیلوانیا، و کنتاکی، یا سناتور کلوبوچار از مینه‌سوتا اشاره کرد. کارشناس اندیشکده امریکن اینترپرایز در خصوص اظهارات اخیر نیکی هیلی در مورد بالا بودن سن اکثر افراد برجسته دو حزب هم گفت: صداهای جوان‌تر در صحنه سیاسی آمریکا هستند اما نشانی از آنها در سنا یا در صدر لیست دو حزب برای ریاست جمهوری وجود ندارد.

وی افزود: به عنوان مثال هر دو نامزد معاونت ریاست جمهوری یعنی «جیمز دیوید ونس» -گزینه جمهوری خواهان- و «کاملا هریس» -گزینه دموکرات‌ها- نسبتا جوان هستند. شاکه در خصوص نتایج احتمالی انتخابات گفت: خیلی زود است که بگوییم چه کسی برنده خواهد شد؛ زیرا چهار ماه در سیاست آمریکا یک ابدیت است!

انتهای پیام/

کد خبر: 1237245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =