حداکثر قیمت لباس مدارس 900 هزار تومان است

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش یزد گفت: حداقل قیمت فرم مدارس برای دانش‌آموزان ۴۰۰ هزار تومان و حداکثر قیمت نیز ۹۰۰ هزار تومان است.

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز از یزد، محمدباقر ابوترابی با اشاره به اینکه کارگروه لباس مدارس در سطح استان‌ها با محوریت انجمن اولیا و مربیان تشکیل شده است، اظهار کرد: این کارگروه متشکل از اعضای مختلف از حوزه‌های متفاوت است و نماینده‌ای از اداره‌کل صمت در زمینه قیمت‌گذاری، نماینده‌ای از اتحادیه خیاطان در زمینه جنس و بهداشت پارچه، نماینده تعزیرات در زمینه گران‌فروشی و نماینده‌ای از آموزش و پرورش در این کارگروه حضور دارند و در زمینه فرم مدارس تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی افزود: در زمینه فرم مدارس مجددا انجمن اولیا و مربیان هر مدرسه نیز تصمیمات لازم را اتخاذ می‌کند و خانواده‌های دانش‌آموزان و مدیر هر مدرسه نیز در این تصمیم‌گیری دخیل هستند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش یزد با اشاره به ویژگی‌های فرم مدارس تصریح کرد: در ماده ۸۵ آیین‌نامه اجرایی مدارس مصوب شورای عالی آموزش و پرورش بیان شده است که لباس دانش‌آموز باید ساده، زیبا، متنوع، آراسته، شاد، متناسب با اقلیم و بوم منطقه زیست دانش‌آموز باشد.

وی ادامه داد: حداقل قیمت فرم مدارس برای دانش‌آموزان ۴۰۰ هزار تومان و حداکثر قیمت نیز ۹۰۰ هزار تومان است، اما هر مدرسه با توجه به جنس لباس‌ها و نوع پارچه ممکن است که قیمت متفاوتی را ارائه دهند.

ابوترابی با بیان اینکه مدیران مدارس مجاز به عقد قرارداد با هیچ تولیدکننده‌ای نیستند، گفت: تنها انجمن اولیا و مربیان مدارس مجاز به عقد قرارداد با تولیدکنندگان مورد تائید اداره‌کل آموزش و پرورش هستند.

خبرنگار: محمد رضا زارع صدر آبادی

انتهای خبر/

کد خبر: 1237372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =