شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری، میزبان زائران کربلا

استاندار چهارمحال و بختیاری در ستاد اربعین استان گفت: در زمان برگزاری راهپیمایی اربعین، شهرستان‌های شهرکرد، بروجن و لردگان، میزبان زائران کربلا در استان هستند که موکب‌ها در مسیر این زائران، سرویس دهی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری درنشست هماهنگی ستاد اربعین استان گفت: راهپیمایی اربعین یک پدیده مهم اعتقادی، سیاسی و فرهنگی است که در راستای مصون‌سازی مردم، نقش اساسی دارد.

وی افزود: دشمن می‌خواهد این راهپیمایی بزرگ، ضعیف شکل گیرد و به هرشکلی دچار آسیب گردد که با اهتمام بین مردم و مسئولان به صورت ملی، این راهپیمایی هرساله هماهنگ‌تر و بهتر از سال قبل شکل می‌گیرد.

غلامعلی حیدری با تأکید بر زمان باقی مانده و تشکیل سریع‌تر کمیته‌های ستاد اربعین و انجام وظایف و فراهم کردن شرایط، تصریح کرد: برای برنامه‌ریزی و هماهنگی بیشتر، علاوه بر تشکیل ستادهای اربعین استانی، ستادهای شهرستانی با ریاست فرمانداران نیز تشکیل شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: باید تلاش‌هایی صورت گیرد که حضور مردم در راهپیمایی اربعین با همکاری سازمان حج و زیارت و ستاد عتبات عالیات استان به صورت کاروانی، مسجدمحور و هیئتی، برقرار شود تا بیشتر مشکلات موجود برطرف شود.

این مقام استانی با اشاره به ظرفیت فرهنگی و مذهبی موکب‌ها و کاروان‌ها، افزود: همه موکب‌داران، عوامل آن‌ها و کاروان‌ها به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در این راهپیمایی، حضور دارند و مثل سال‌های قبل، باید با حفظ احترام مردم عراق به عنوان میزبان اصلی این راهپیمایی و رعایت حفظ ارزش‌ها صورت گیرد.

حیدری با اشاره به گرمای شدید در کشور عراق و ضرورت رعایت مسائل بهداشتی، گفت: انتظار می‌رود در موضوع بهداشت و درمان، امکانات و تجهیزات لازم برای انجام هرچه بهتر راهپیمایی اربعین، تأمین و همکاری‌های لازم بین سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی انجام شود.

وی در پایان، خاطرنشان کرد: در زمان برگزاری راهپیمایی اربعین، شهرستان‌های شهرکرد، بروجن و لردگان، میزبان زائران کربلا در استان هستند که موکب‌ها در مسیر این زائران و سرویس دهی می‌کنند.

خبرنگار: احمدرضا فضل‌اللهی

انتهای پیام/

کد خبر: 1237420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =