ارسال ۱۶ هزار اثر به جشنواره نشریات قلم ۷

رئیس اداره نشریات سازمان دانشگاه آزاد اسلامی از ارسال ۱۶ هزار نشریه دانشجویی به دبیرخانه جشنواره قلم ۷ خبر داد.

ولی الله ولی پور عزیزی رئیس اداره نشریات سازمان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره زمان داوری جشنواره نشریات دانشجویی قلم 7 اظهار کرد: جشنواره قلم هنوز به مرحله داوری نرسیده است. دبیرخانه این جشنواره نیز در نیمه دوم مردادماه آغاز به کار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

شرایط حضور جشنواره قلم ۷ دانشگاه آزاد اسلامی چیست؟

وی ادامه داد: قرار بود آغاز به کار دبیرخانه جشنواره قلم ۷ در خردادماه باشد؛ اما با توجه به تمدید زمان ارسال آثار دانشجویان و زمان برگزاری امتحانات پایان ترم این تاریخ به تعویق افتاد.

عزیزی گفت: داوری اولیه و نهایی آثار شرکت کننده در جشنواره نشریات دانشجویی قلم ۷ در شهریورماه و در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار می‌شود.

رئیس اداره نشریات سازمان دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد: اختتامیه جشنواره قلم ۷ در آبان‌ماه برگزار می‌شود. البته قبل از آن؛ مراحل پایش دبیرخانه‌ای و داوری اولیه و داوری نهایی وجود دارد.

افزایش استقبال دانشجویان از جشنواره قلم ۷

وی با بیان اینکه تا کنون حدود ۱۶ هزار و ۱۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره قلم ۷ از سوی دانشجویان ارسال شده است، گفت: این در حالی است که سال گذشته تقریبا ۱۴ هزار اثر به جشنواره قلم ۶ ارسال شده بود. این مطلب نشان دهند این است که میزان استقبال دانشجویان از جشنواره بیشتر شده است.

عزیزی اضافه کرد: افزایش تعداد آثار در جشنواره قلم ۷ در حالی رخ داده که معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در ابلاغیه از شرکت نشریات تک شماره‌ای در این جشنواره جلوگیری کرده است. این محدودیت باعث ریزش تعداد شرکت کنندگان شده است. به این معنا که فقط نشریات با ۶۰ درصد انتشار در سال می‌توانند در قلم ۷ رقابت کنند.

داوری جشنواره قلم ۷ تخصصی می‌شود

رئیس اداره نشریات سازمان دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی تجربه برگزاری ۶ دوره جشنواره قلم را دارد. بررسی این تجارب می‌توانند کمک کننده مهمی برای برطرف کردن چالش‌ها باشد.

وی در پاسخ به گلایه‌های برخی از دانشجویان و مدیر مسئولان نشریات دانشجویی مبنی بر تخصصی نبودن داوری‌های جشنواره قلم بیان کرد: همیشه حرف و حدیث در موضوع داوری وجود دارد. یعنی همیشه برخی از شرکت کنندگان جشنواره ناراضی هستند. بنابراین همینکه بتوانم میزان نارضایتی‌ها را کاهش دهیم، بسیار اهمیت دارد.

عزیزی افزود: برخی از دانشجویان که در جشنواره‌های گذشته مقام کسب کرده‌اند، تصور برنده شدن در دوره‌های بعدی را نیز دارند. در چنین شرایطی اگر آنها مقام کسب نکنند، مشکل را متوجه داوری می‌دانند.

رئیس اداره نشریات سازمان دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر افزایش و ارتقای کیفیت نشریات شرکت کننده در جشنواره قلم ۷ عنوان کرد: در این خصوص تفاهم‌نامه‌ای بین مدارس عالی مهارتی (سما) و اداره نشریات دانشگاه آزاد امضا شده است. بر اساس این تفاهم نامه، دوره‌های آموزش درباره نشریات در استان‌ها برگزار شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1237715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =