خسارت ۹۰ درصدی کارخانه ریسندگی درپی آتش‌سوزی

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: تقریباً واحد ریسندگی به صورت کامل درگیر حریق شد و با توجه به شدت حادثه و نوع مواد اولیه در این کارخانه، خسارت بالای ۹۰ درصد را متحمل شد.

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز از یزد، محمدعلی ملک‌زاده، با اشاره به آتش‌سوزی یک واحد ریسندگی در منطقه ویژه اقتصادی استان یزد گفت: اولین تماس در خصوص این آتش‌سوزی در ۳۴ دقیقه بامداد چهارشنبه با آتش‌نشانی شهرداری یزد مبنی بر وقوع حریق در واحد ریسندگی قیام نخ واقع در منطقه ویژه اقتصادی مجاور شهرک صنعتی یزد برقرار شده است.

وی ادامه داد: نیروهای آتش‌نشانی یزد در کوتاهترین زمان در محل مستقر شدند، حجم آتش به حدی زیاد بود که با مدیریت بحران برای پشتیبانی ارتباط گرفتند، هماهنگی‌های لازم با شهرداری‌های میبد، مهریز، زارچ و... انجام شد و نیروهای آتش‌نشانی این شهرها برای کمک به نیروهای آتش‌نشانی یزد اعزام شدند، همچنین آتش‌نشان‌های فرودگاه یزد نیز از دقایق ابتدایی برای اطفای حریق در محل حضور یافتند و تلاش بسیاری کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد ادامه داد: ۹ خودرو از شهرداری یزد و چهار خودرو از شهرداری‌های مجاور به محل وقوع حادثه اعزام شدند و تقریبا ۲۱ نیروی آتش‌نشانی در اطفای این آتش‌سوزی فعالیت داشتند.

ملک‌زاده ضمن تشکر از عوامل درگیر در برقراری حفاظت و امنیت، کمک‌رسانی و اطفای این حریق گفت: با توجه به سطح، نوع و گستردگی این حادثه، نیاز به استفاده از تجهیزات تخصصی بود و از طرفی شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی باید تدابیر ویژه‌تری در خصوص این حوادث داشته باشند.

وی ادامه داد: بررسی‌های لازم در خصوص این آتش‌سوزی باید انجام گیرد با این حال با توجه به گزارش اولیه از رئیس آتش‌نشانی، متأسفانه سیستم اطفای حریق واحدی که دچار آتش‌سوزی شده دچار اختلال بوده است، بنابراین واحدهای صنعتی باید به این موارد توجه ویژه‌ای داشته باشند، چرا که از نظر سرمایه‌ای، اشتغال، امنیت شغلی کارگران و... از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد عنوان کرد: از شهریورماه سال گذشته تاکنون شاهد پنج حادثه در این منطقه بودیم، بنابراین برنامه ویژه‌ای برای ایمن‌سازی این واحدها در دستور کار است و سال گذشته استاندار یزد با برگزاری جلسه در این زمینه تعیین تکلیف کردند و یک سری اقدامات تقویتی در حوزه ایمنی و پیشگیری در شهرک‌های صنعتی شکل گرفت که نیاز است واحدهای صنعتی در این زمینه همراهی بیشتری داشته باشند.

ملک‌زاده با اشاره به خسارت‌های این حریق افزود: خوشبختانه خسارت جانی نداشتیم و فقط یک نفر که برای پیشگیری از سرایت حریق به واحد مجاور اقدام کرده بود، دچار مصدومیت شد و توسط عوامل اورژانس به بیمارستان اعزام شد.

وی افزود: تقریباً واحد ریسندگی به صورت کامل درگیر حریق شد و با توجه به شدت حادثه و نوع مواد اولیه در این کارخانه خسارت بالای ۹۰ درصد را متحمل شد، البته مهم‌ترین بحث، پیشگیری و جلوگیری از سرایت حریق به واحدهای مجاور بود که به خوبی انجام گرفت.

خبرنگار: فاطمه صادقیان

انتهای خبر/

کد خبر: 1237768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =