مکان سابق کارخانه حریر قائمشهر تبدیل به بوستان و خیابان می‌شود

شهردار قائمشهر از تعیین تکلیف زمین سابق کارخانه حریر قائمشهر و تبدیل آن به بوستان، خیابان و ساختمان اداری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از مازندران، کارخانه حریر و صنایع سلولزی قائمشهر در فضایی به مساحت ۶ هکتار با ۵۰ سال سابقه به صورت صنعتی فعالیت می‌کرد، در چند ساله گذشته به شهرک صنعتی سنگتاب انتقال یافت که زمین سابق این کارخانه‌ در بلاتکلیفی به سر می‌برد. شهرداری قائمشهر در راستای رفاه مردم ، برنامه‌های عمرانی ویژه‌ای برای زمین متروکه سابق کارخانه حریر این شهرستان که در خیابان آیت‌الله صالحی مازندرانی واقع شده است، دارد.

کاظم علیپور شهردار قائمشهر در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران با استناد به ماده سیزده برنامه سوم توسعه گفت: وزارت مسکن و شهرسازی و شهرداری‌ها مکلف هستند، کاربری اراضی تحت مالکیت واحدهای صنعتی را که در محدوده قانونی شهرها می‌باشند، جهت نوسازی به شهرک‌های صنعتی انتقال دهند و زمین ملکی آن‌را هم به کاربری‌های مسکونی، تجاری، اداری ، تفریحی و عمومی تبدیل کنند.

علیپور اضافه کرد: در راستای همین قانون و در اجرای صورت‌جلسه و تفاهم‌نامه‌ای که بین شهرداری و مدیران کارخانه حریر در تاریخ ۱۰ تیرماه ۱۳۹۱ نسبت به انتقال محل فعالیت کارخانه به یکی از شهرک‌های صنعتی، منعقد شده بود و بر اساس مجوز صادره از وزارت صنعت، معدن و تجارت به تاریخ ۱۴ اسفندماه سال ۱۳۹۰، جابجایی مکان کارخانه انجام پذیرفت و تغییر کاربری زمین مذکور توسط شهرداری پیگیری شد تا با مجوز مرجع ذیربط در آینده‌ای نزدیکی، شهروندان قائمشهری از موهبت انعقاد تفاهم‌نامه صدرالاشاره بهره‌مند خواهند شد.

وی در ادامه افزود: سهم شهرداری از کارخانه حریر ۱۵ هزار مترمربع زمین برای ایجاد فضای سبز و پارک و همچنین ۷ هزار و ۲۵۰ مترمربع برای خیابان بیست و چهار متری پیش‌بینی شده بود که محقق شد.

علیپور با بیان اینکه ایجاد فضای سبز در کمیته فنی شهرداری و شورای شهر مصوب شده است، ابراز خرسندی کرد و گفت: با تحقق این پروژه، فضای سبز موجود در شهر گسترش خواهد یافت.

شهردار قائمشهر در ادامه چنین اظهار کرد: در این طرح حدود ۱۲ هزار مترمربع برای ایجاد فضای سبز و پارک و همچنین سه هزار مترمربع برای فضای اداری و خدماتی نیز پیش‌بینی شده است.

خبرنگار: محمدرضا کوچکسرائی

انتهای پیام/

کد خبر: 1237879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =