ابراز رضایت فیفا از روند ورود زنان به ورزشگاه‌ها در ایران

فیفا در پاسخ به یک رسانه آمریکایی از پیشرفت روند ورود زنان به ورزشگاه‌های ایران ابراز رضایت کرد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز؛ فیفا در بیانیه‌ای که در اختیار سایت آمریکایی اتلتیک قرار داده است درباره موضوعات مطرح‌ شده درباره ورود بانوان به ورزشگاه‌ها در ایران پاسخ داد که متن آن به شرح زیر است:‌

بیشتر بخوانید:

ورود AFC به پرونده فساد فوتبال ایران

فیفا به تعامل و گفت‌وگو اعتقاد دارد و این رویکرد پیشرفت آشکار را در این زمینه از سال ۲۰۱۸ نشان داده است. این پیشرفت تدریجی بوده است و در ابتدا در مسابقات بین‌المللی شاهد ورود بانوان بودیم و در ادامه در مسابقات لیگ در تهران و در نهایت در سراسر ایران اکنون شاهد حضور بانوان هستیم. طبق آخرین گزارش‌ها، در فصل گذشته در نزدیک به نیمی از مسابقات لیگ برتر ایران و ورزشگاه‌ها شاهد حضور بانوان بودیم. پس از یک دوره ۴۰ ساله ممنوعیت کامل حضور زنان در ورزشگاه‌ها، این پیشرفت تلقی می‌شود.

در ادامه بیانیه فیفا آمده است:

این پایان راه نیست. فیفا به صراحت بیان کرده است که به آینده‌ای می‌نگرد که در آن همه دختران و زنانی که مایل به حضور در مسابقات فوتبال در ایران هستند، آزاد باشند. به همین دلیل گفت‌وگو با فدراسیون فوتبال ایران و مقامات ادامه دارد. این موضوع به طور مرتب در گفت‌وگوهای فیفا با فدراسیون فوتبال ایران در همه سطوح مطرح می‌شود. گفت‌وگوی ما با فدراسیون فوتبال ایران در سال‌های گذشته سازنده بوده است و فدراسیون بسیاری از تعهدات خود را انجام داده و به تدریج دسترسی زنان به ورزشگاه‌های سراسر کشور را بهبود بخشیده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1238291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =