کودکستان واحد ویژه مادران راه‌اندازی می‌شود

رئیس مجتمع ابوالفتوح رازی (واحد ویژه مادران) از اخذ مجوز راه‌اندازی کودکستان این مجتمع خبر داد و گفت: هدف ما این است که یک مجتمع آموزشی از کودکستان تا دکتری داشته باشیم و در آینده نیز دبیرستان را راه اندازی خواهیم کرد تا فرآیند تربیتی را به صورت یک زنجیره تکمیل کنیم.

سیده فاطمه حسینی میرصفی رئیس مجتمع ابوالفتوح رازی دانشگاه آزاد اسلامی (واحد ویژه مادران) از افتتاح «خانه کودک» واحد ویژه مادران در اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: دانشجویان دانشکده ابوالفتوح رازی(مادران) میتوانند از امکانات این مرکز برای کودکان خود استفاده کنند.

وی از اخذ مجوز مهدکودک این واحد نیز خبر داد و گفت: پس از راه اندازی کودکستان مادران میتوانند کودکان خود را به مربیان ویژه این مهد کودک بسپارند و با شعار هر کودک یک مهارت به دنبال این هستیم تا بگوییم هدف ما صرفا آموزش نیست و حتما در کنار آن مهارت آموزی خواهیم داشت.

میرصفی خاطرنشان کرد: بر اساس رسالتی که واحد ویژه مادران در حمایت از مادران دانشجو دارد و اغلب دانشجویان ما با توجه به اینکه شرایط نگهداری کودک در ساعات مراجعه به دانشگاه را ندارند بنابراین کودکان خود را همراه خود به دانشگاه می‌آورند و از آنجا که در همه کلاس ها امکان حضور کودکان وجود ندارد افتتاح خانه کودک کمک بزرگی به این دانشجویان خواهد بود.

وی هدف اصلی از راه اندازی خانه کودک را کمک به مادران برای تسهیل شرایط ادامه تحصیل آنان عنوان کرد و افزود: پیش بینی میکنیم از مهرماه شاهد استقبال گسترده مادران دانشجو از خانه کودک باشیم و با توجه به اینکه مجوز کودکستان را از آموزش و پرورش اخذ کرده ایم امیدواریم بتوانیم به زودی شاهد حضور مربیان در این مرکز باشیم.

میرصفی از افتتاح مدرسه دخترانه سما واحد یادگار امام(ره) در مقطع ابتدایی در جوار واحد ویژه مادران خبر داد و گفت: هدف ما این است که یک مجتمع آموزشی از کودکستان تا دکتری داشته باشیم و در واقع در مقاطع مختلف پذیرش داشته باشیم و در آینده دبیرستان را نیز راه اندازی خواهیم کرد تا فرآیند تربیتی را به صورت یک زنجیره تکمیل کنیم.

مادران دانشجو به طرح پویش می‌پیوندند

رئیس دانشکده ابوالفتوح رازی(مادران) با اشاره به برگزاری دوره های کوتاه مدت در این واحد، خاطرنشان کرد: برگزاری این دوره‌ها با توجه به نیازسنجی مهارت های موردنیاز بانوان و همچنین امکان‌سنجی صورت می‌گیرد ضمن اینکه بررسی بازار کار پس از مهارت‌آموزی نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: برگزاری دوره‌های کوتاه مدت مهارتی در این واحد می‌تواند در اقتصاد خانواده هم موثر و کمک کننده باشد که علاوه بر این دوره ها طرح پویش را هم در دستور کار خود قرار داده ایم و از این طریق میتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که بانوان دانشجو برای ورود به بازار کار توانمند شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1238442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =