بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های دانشجویی در برگزاری جشنواره مولودی‌خوانی نبوی/نماینده ولی فقیه در کردستان از پوستر جشنواره رونمایی می‌کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان گفت: چهارمین دوره جشنواره مولودی خوانی نبوی از سری برنامه های چهارمین دوره جشنواره امامت و مهدویت با هدف تقویت برنامه های هویت بخش و فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی کردستان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، قباد میمنت آبادی با اشاره به اینکه تاکنون در شهر سنندج و استان کردستان موفق به برگزاری سه دوره از جشنواره مولودی خوانی نبوی شدیم، اظهار کرد: ان شاالله امسال چهارمین دوره این جشنواره با کیفیت و شرایط متفاوت در استان کردستان برگزار خواهد شد.

وی افزود: برگزاری این جشنواره با هدف ایجاد وحدت، همدلی و تقویت برنامه های هویت بخش، وحدت بخش و فرهنگی در استان کردستان است.

به گفته دکتر میمینت آبادی، کار دبیرخانه این جشنواره از ۱۷ تیر ماه با افتتاح دبیرخانه شروع شده و با تمهید مقررات و اجرای برنامه ها، در سوم بهمن و در آستانه عید مبعث پیامبر اکرم (ص) اختتامیه این جشنواره در شهر سنندج در دانشگاه آزاد اسلامی و استان کردستان برگزار می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان با تاکید بر اینکه برگزاری این جشنواره کار طراحی پوستر تبیین موضوعات جشنواره و فراخوان انجام شده، یادآور شد: در روزهای آینده با حضور نماینده معزز ولی فقیه، کار رونمایی از پوستر جشنواره و ابلاغ فراخوان آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: در برگزاری جشنواره چهارم مولودی خوانی نبوی، بخش های مختلف دانشجویی، آزاد، مقالات و پژوهش و تکریم از پیشکسوتان برنامه ریزی شده است.

میمنت آبادی گفت: در بخش مولودی خوانی هم به شکل انفرادی هم گروه های مولودی خوان، ما آثار را دریافت خواهیم کرد، همچنین، در بخش انفرادی مولودی خوانی نبوی، افراد می توانند در قالب شعر، مدیحه و پژوهش آثار هنری، فرهنگی و پژوهشی خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

به گفته وی، در بخش گروه های مولودی خوان که شامل گروه های مدیحه سرا و دف نواز می شود با تاکید بر ارتقای گروه های دانشجویی، گروه های آزاد هم حضور پیدا می کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: تاکیدمان این است که همان طور که سال گذشته استقبال پرشوری از این جشنواره از سوی دانشجویان صورت گرفت، امسال هم گروه های دانشجویی حضور جدی در فراخوان و جشنواره داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه استان کردستان حفاظت از میراث مولودی خوانی و دف نوازی را در سرلوحه فعالیت واحدهای فرهنگی اش قرار داده است، متذکر شد: این برنامه ها به ایجاد وحدت و همدلی کمک می کند.

میمنت آبادی افزود: با توجه به اینکه نظام استکبار، معاندین و مخالفین مسایل معنوی و دینی در کشورمان هستند و برخی افراد و گروه هایی می خواهند چهره های برتر دینی ما را آن طور که شایسته است به مردم معرفی نکنند، لذا گاهی در تلاش برای مخدوش کردن چهره های پیامبر (ص) و ائمه اطهار(ع) هستند، از این رو تلاش برای حفظ و تقویت برنامه های ارزشمند وحدت بخش و معرف سیره و سلوک پیامبر اکرم (ص)، ائمه اطهار (ع) و بزرگان دین در استان کردستان ضرورت جدی دارد که هنر دف، و مولودی خوانی می تواند در پاسداشت این فرهنگ عظیم و سیره بزرگ تاثیرگذار باشد.

وی بیان کرد: در این جشنواره، زیارت جامعه کبیره که زیارت مقام و شان ارزشمند ائمه اطهار (ع) است، مورد توجه ماست، به ویژه اینکه در سنندج ما حضور منور مرقد هاجره خانم خواهر امام رضا (ع) را داریم، ان شالله از ظرفیت معنوی و اعتقادی و توسلی که مردم منطقه به شان ائمه اطهار (ع) از جمله حضرت هاجره خاتون دارند بتوانیم استفاده کنیم.

میمینت آبادی ادامه داد: با این جشنواره ها و توسل به شخصیت های عزیزی از جمله هاجره خاتون در استان کردستان می توان به بحث زیارت به ویژه زیارت جامعه کبیره نگاه ویژه داشت.

وی گفت: معرفی و تبیین ابعاد شخصیتی پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) باعث ایجاد وحدت، وفاق و همدلی که نیاز امروز جامعه ما است، خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان اظهار کرد: تلاش ما این است با انجام برنامه های تقریبی، وحدت آفرین و تبیین ابعاد ائمه اطهار (ع) با حضور علاقمندان زمینه زیارت در این مسیر و از راه دور مرقد منور پیامبر (ص)، امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و ائمه اطهار (ع) و زمینه حضور جدی و فعال دانشجویان و جوانان را در این جشنواره فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: در دانشگاه آزاد واحد سنندج یک کانون به نام مهدویت تاسیس شده و در حال فعالیت است، همان طور که در سنوات گذشته از ظرفیت این کانون دانشجویی استفاده شده، امسال بیشترین حجم کار و همراهی را به این کانون سپردیم که پهنه ارتباطی جشنواره با دانشجویان وسیع تر از گذشته شود و کار علمی و فرهنگی که در دانشگاه آزاد اسلامی صورت می گیرد برای دانشجویان است.

به گفته میمنت آبادی، دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان در هر سه دوره جشنواره میزبان بوده، لذا دارای تجربه است تا از تمام ظرفیت برای افزایش تعداد شرکت کنندگان استفاده کند.

وی تاکید کرد: سال گذشته برای اولین بار تعدادی از همکاری کانون ها و گروه های دانشجویی را برای برگزاری بهتر این جشنواره استفاده کردیم و سعی داریم زمینه حضور فعال دانشجو و گروه های آزاد و محققین فراهم می کنیم.

گفتنی است؛ چهارمین جشنواره علمی، فرهنگی وهنری امامت و مهدویت به میزبانی ۶۲ واحد استانی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان برگزار می شود علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی emamat.iau.ir/fa مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1238485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =