موکب‌ها موظف هستند همه زائران را بدون در نظر گرفتن ملیت پذیرش کنند

مسئول ستاد عتبات عالیات قزوین گفت: موکب‌ها موظف هستند زائران کربلا را بدون در نظر گرفتن قومیت و ملیتشان پذیرش کنند و از گرفتن کد ملی منع خواهند شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قزوین؛ علیجان توکلی مسئول ستاد عتبات عالیات شهرستان قزوین در خصوص ثبت‌نام در ستاد بیان کرد: در استان قزوین، در ۵ بخش و ۲ شهر ستاد بازسازی عالیات فعال هستند. حدود ۲۵ دستگاه اجرایی در شهر قزوین، دارای مسئول ستاد عتبات هستند و در بحث نیروهای مسلح، سپاه، نیروی انتظامی، ارتش و وزارت دفاع برای مسئول ستاد عتبات معرفی و مشغول به کار شدند. همچنین کانون بازنشستگان نیروهای مسلح که متشکل از سپاه و ارتش است، فعال شدند. ستاد بازسازی عتبات محدودیت خاصی ندارد و هر موقع افراد می‌توانند در بخش‌هایی که در قزوین مشخص شدند مانند طارم، کوهین، الموت شرقی و غربی، بخش مرکزی، محمود آباد و اقبالیه، ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: هر عتبات شامل شورا، مسئول ستاد، امور فرهنگی، امور مشارکت و امور بانوان است. برنامه آینده بدین‌گونه است که یک تفاهم‌نامه با ستاد امور مساجد استان، امضا شود که در تمام مساجد شهر قزوین ستاد بازسازی عتبات تشکیل خواهد شد و هر مسجدی یک ستاد عتبات دارد که امور توسعه بازسازی را پیگیری خواهد کرد.

مسئول ستاد عتبات عالیات قزوین اظهار کرد: یکی از مسائل مهم این حوزه این است که افراد می‌توانند به بانک سپه در قالب طرح بهشت و بانک رسالت در قالب طرح بنای نور مراجعه کنند و بدون ضامن از ۵ میلیون تا ۶۰ میلیون درخواست وام کنند. در این مکان ستاد بازسازی عتبات ضامن است و همچنین افراد می‌توانند اقساط را ماهانه به بانک دهند و هیچ کارمزد و سودی برای آن‌ها نخواهد داشت.

توکلی ادامه داد: اگر فرد در طی چند ماه به هر دلیلی توان پرداخت قسط آن را نداشت، می‌تواند به بانک مراجعه کند و آن‌ را تسویه کند و هیچ مشکلی نخواهد داشت. هم اکنون ستاد عتبات عالیات هم در مساجد و هم در بخش‌های ذکر شده فعال است و افراد می‌توانند برای اربعین حسینی یا موکب‌ها و یا در حوزه عتبات ثبت‌نام کنند و فعالیت داشته باشند.

این مسئول تصریح کرد: در سال ۱۴۰۳ از استان قزوین حدود ۶۸ موکب به کربلا، طریق، نجف و شهر مصیب اعزام می‌کنیم که حدودا ۴۰ موکب متعلق به شهرستان قزوین است. موکب‌ها در ۲۵ محرم از مرز خسروی وارد عراق می‌شوند و در نجف و کربلا مستقر خواهند شد.

توکلی ادامه داد: همه موکب‌هایی ک وجود دارند اسم‌های مشخصی خواهند داشت. موکب‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند. این موکب‌ها می‌توانند برای اسکان، تغذیه، امداد و درمان و یا خدمات باشند. همچنین موکب‌ها موظف هستند زائران کربلا را بدون در نظر گرفتن قومیت و ملیتشان پذیرش کنند و از گرفتن کد ملی منع خواهند شد.

مسئول ستاد عتبات عالیات قزوین در پایان در ارتباط با طرح پویش حرم خاطرنشان کرد: براساس طرح پویش حرم، تمامی دوستداران اهل بیت علیهم السلام می‌توانند با نذر ۲۰۰ هزارتومان برای طرح توسعه حرم امام حسین (ع)، مزین بنام صحن و شبستان حضرت زینب (س) و حک نام خود یا عزیزان درگذشته‌شان، نام آنان را در حرم مطهر جاودانه کنند. از زمان آغاز پویش کاشی حرم تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر از هموطنان با مراجعه به تارنمای ستاد توسعه و بازسازی عتبات و اهدا ۲۰۰ هزارتومان، نام خود یا عزیزانشان را بر پشت کاشی ثبت کرده‌اند.

خبرنگار: حدیثه کاظمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1238664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =