اضطراب عمومی در سرزمین‌های اشغالی / صهیونیست‌ها در انتظار پاسخ ایران

مقامات اسرائیلی و حتی ساکنان سرزمین‌های اشغالی به خوبی می‌دانند که پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه قطعی است و به ویژه پس از سخنان رهبر انقلاب ترس و احساس ناامنی بین آنها زیاد شده و همه در تلاش هستند تا بفهمند که پاسخ ایران چه خواهد بود از کجا خواهد آمد.

به گزارش خبرنگار بین الملل ایسکانیوز، در پی پخش این خبر که ایران، اسرائیل را مقصر ترور اسماعیل هنیه در تهران می‌داند هم مسئولان و ساکنان سرزمین‌های اشغالی از همان ابتدا احساس خطر کردند. مخصوصا زمانی که رهبر ایران آیت الله خامنه‌ای نیز در طی سخنرانی‌های خود گفت: «شما مهمان عزیز ما را در خانه ما کشتید و اکنون راه را برای مجازات سخت خود هموار کرده‌اید». در پی این خبرها و ترس از انتقام ایران مقامات اسرائیل از همان ساعات ابتدایی سعی در تجهیز نیروهای خود کرده و نتانیاهو طی مکالماتی از ایالات متحده درخواست کمک کرده‌است.

بیشتر بخوانید:

نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را به جنگ با ایران بکشاند/ وضعیت خاورمیانه نتیجه آزادی عمل بیش از حد به اسرائیل

این ترس در میان مردم تل‌آیو نیز وجود دارد. بنا بر گزارش الجزیره فیلم‌های ویدئویی گرفته شده از تل‌آیو نشان دهنده احساس عمومی اضطراب در مردم است. در تصاویر گرفته شده یک زن گفت که «احساس امنیت نمی‌کند» و برنامه‌های خود را در صبح چهارشنبه پس از ترور هنیه لغو کرد. زن دیگری به این رسانه گفت که مردم از این ترور خوشحال هستند، اما می‌دانند که این ترور می‌تواند باعث جنگ بزرگ‌تری شود.

این میزان از تنش و وحشت به قدری است که حتی کارشناسان اسرائیلی نیز در مورد آن اظهار عقیده کرده‌اند. اوری گلدبرگ -کارشناس مسائل سیاسی اسرائیل در تل آویو- گفت: «مردم مطمئناً تنش دارند». او گفت: «اکنون مردم کمتری در خیابان هستند، احساس کلی اضطراب در مورد وجود دارد».

میچل باراک -کارشناس نظرسنجی اسرائیلی و معاون سابق نتانیاهو- نیز در این خصوص گفته است ترورها تا حدی اعتماد عمومی را به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و ارتش پس از حملات 7 اکتبر بازگردانده است. با این حال فکر نمی‌کنم کسی بداند اکنون چه اتفاقی قرار است بیفتد همه تلاش می‌کنند تا بفهمند که پاسخ چه خواهد بود یا از کجا خواهد آمد». او نیز به ترس و بی اعتمادی که در بین مردم به وجود آمده است اذعان کرد.

بدین ترتیب اسرائیل خود را آمده می‌کند تا از سوی ایران مجازات شود و شاید خود را مستحق آن بدانند. نتانیاهو نه تنها به کودکان و مردم فلسطینی و لبنانی رحم نکرده است، بلکه با ایجاد تنش باعث افزایش اضطراب و احساس ناامنی در میان شهروندان خود نیز شده‌است.

خبرنگار: ماری ملکی

انتهای پیام/

کد خبر: 1238777

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =