زلفی‌گل: تعدد سامانه‌های وزارت علوم اجتناب ناپذیر است

وزیر علوم در واکنش به انتقاد از تاسیس سامانه‌های متعدد در این وزارتخانه گفت: سامانه‌ها در راستای استفاده حداکثری از هوش مصنوعی برای ایجاد خدمت و ثروت جدید برای جامعه است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، راه‌اندازی سامانه‌های متعدد وزارت علوم مانند سامانه نان (نظام ایده ها و نیازها)، جان (سامانه جریان اقتصادی نوین)، ساجد (سامانه جامع امور دانشجویان)، ساتع (سامانه اجرایی تقاضا و عرضه پژوهش و فناوری) و ... در دوره اخیر به انتقاد برخی کارشناسان منجر شد. برای مثال رضا حافظی عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در گفت‌وگو با ایسکانیوز تصریح کرد که ملاک عمل وزارت علوم باید شایسته‌سالاری باشد، نه تولید سندها و سامانه‌ها.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تعدد راه‌اندازی سامانه در این وزارتخانه اظهار کرد: در شرایط کنونی جهان نمی‌توان هوش مصنوعی را نادیده گرفت. کار هوش مصنوعی استفاده از فناوری اطلاعات از داده ها است

وی افزود: جایی باید باشد که داده‌ها ساماندهی شوند. تا بتوان از هوش مصنوعی برای ایجاد خدمت و ثروت جدید استفاده کرد. درست است که سامانه‌های متعددی در دوره اخیر وزارت علوم راه‌اندازی شده است؛ اما این اتفاق همزمان با پیشرفت علم در دنیا است.

چاره‌ای جز همراهی با پیشرفت علم در دنیا نداریم. تا چند سال پیش فضای مجازی و اینترنت وجود نداشت؛ اما هم‌اکنون اینترنت اشیا بخشی از زندگی مردم شده است. با تغییر جهان و بروز و ظهور نوآوری‌ها و دانش نوپدید راهی جز استفاده هر چه بیشتر از داده‌ها وجود ندارد. سامانه‌ها راهی برای استفاده از داده‌ها، ساده‌سازی و بهره‌روی از آن‌ها است.

وزیر علوم تاکید کرد: سامانه‌ها در راستای استفاده حداکثری از هوش مصنوعی برای ایجاد خدمت و ثروت جدید برای جامعه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1238795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =