خانواده و ارزش‌های انسانی در تهدید جریان‌سازی جنسیتی نهادهای بین‌المللی

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: ترویج و تشویق افراد به انتخاب هویت جنسیتی متنوع مبتنی بر تمایلات جنسی متکثر تهدیدی به نهادهای اصلی جامعه مانند خانواده و ارزش‌های انسانی ، فرهنگی و تمدنی است که توجه و هشیاری قشر نخبه جامعه برای مواجهه و جهت دهی درست در این خصوص را می‌طلبد. 

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، در پنل سوم روز اول پنجمین نشست حضوری بانوان نقش آفرین دانشگاه آزاد اسلامی در واحد فیروزکوه، دکتر زهره خوارزمی عضو هیات علمی دانشگاه تهران در کارگاهی با عنوان زن در اسناد بین الملل به معرفی و تشریح اسناد و نهادهای بین‌المللی زنان پرداخت.

وی با مروری بر تاریخچه زن در سازمان ملل متحد در خصوص اهداف و شعارهای این اسناد در حوزه زنان و به خصوص نهادهای شکل گرفته در سطح جهانی توضیحاتی ابراز کرد.

خوارزمی خاطرنشان کرد: سازمان ملل متحد از کشورهای عضو استانداردهای جهانی را برای دستیابی به برابری جنسیتی تعیین و از دولت ها و جامعه مدنی اجرای سیاست ها، برنامه ها و خدمات مورد نیاز برای اطمینان از اجرای موثر استانداردهای خودشان در سراسر جهان پیگیری می کند.

سند نهایی کنفرانس جهانی حقوق بشر وین؛ سند کنفرانس نهایی حقوق زنان پکن؛ سند نهایی بیست و سومین اجلاس ویژه مجمع عمومی از جمله اسنادی بود که در این کارگاه تشریح گردید.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین این اسناد، سند کنفرانس جهانی حقوق زنان پکن است که از سال ۱۹۹۵ تا کنون اجرای مصوبات آن در کشورها مستمرا پیگیری می‌شود. کلمات کلیدی این سند اکشن برای از بین بردن فقر، برابری آموزش، بهبود و برابری سلامت، از بین بردن خشونت، رعایت حقوق بشر، دسترسی به رسانه ها و.. برای زنان تنظیم شده است.

خوارزمی تصریح کرد: از مفاهیم کلیدی حقوق بشری در سطح اسناد جهانی تاکید بر آزادی و حق زندگی است که بر احترام ( respect) و تشخیص و به رسمیت شناختن (recognized) تمرکز دارد. این گونه مواجهه سبب تایید و به رسمیت شناختن افراد با هر گونه گرایش و تمایل جنسیتی است.

وی افزود: در همین راستا آموزش جنسی همه جانبه در اسناد بین الملل قرار گرفته است تا با رد دو گانه زن و مرد بودن هویت جنسیتی مبتنی بر تمایل جنسی فردی را تاکید کند.

خوارزمی در جمع بندی آنچه امروز عرصه بین الملل در حوزه جنسیت پیش می برد بیان کرد: ترویج و تشویق افراد به انتخاب هویت جنسیتی متنوع مبتنی بر تمایلات جنسی متکثر تهدیدی به نهادهای اصلی جامعه مانند خانواده و ارزش‌های انسانی و فرهنگی و تمدنی است که توجه و هشیاری قشر نخبه جامعه برای مواجهه و جهت دهی درست در این خصوص را می طلبد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1239053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =