رضایت‌مندی والدین و کارگزاران سرویس مدارس ملاک اصلی نرخ‌گذاری باشد

فرماندار قائمشهر در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش شهرستان گفت: نرخ‌گذاری کرایه سرویس مدارس با توجه به تورم سالانه، رضایت‌مندی والدین و کارگزاران سرویس مدارس ملاک اصلی باشد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، روز دوشنبه ۱۵ مردادماه ۱۴۰۳ جلسه شورای عالی آموزش و پرورش شهرستان قائمشهر با حضور آیت‌الله علی معلمی، نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهر، جواد مولایی‌قرا، فرماندار قائمشهر و سایر اعضا با دستور کار تعیین کرایه و نرخ‌گذاری سرویس مدارس در سالن جلسات معلم این اداره برگزار شد.

مولایی‌قرا، ضمن تقدیر و تشکر از اعضا بابت بررسی و پیگیری مصوباتی قبلی این شورا، بیان کرد: آموزش و پرورش، نه تنها وظیفه نظارت بر مدارس دولتی، بلکه نظارت بر فرآیند تعلیم و تربیت در مدارس غیردولتی نیز باید با دقت بیشتری انجام گیرد.

وی با بیان اینکه در آسفالت مدارس به‌ ویژه مدارس روستایی، اقدامات خوبی صورت گرفته، افزود: شرایط و ظرفیت خوبی در این زمینه وجود دارد که با همکاری و مشارکت دهیاران و عوامل مجموعه شهرستان و شهرداری‌ها، آسفالت مدارس شهری هم مورد توجه قرار گیرد.

مقام عالی دولت ضمن اشاره به برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز در ۲۵ مردادماه اظهار کرد: یکی از وظایف مهم شوراهای اسلامی شهر و روستاها، تقدیر و تجلیل از دانش آموزان نمونه و نخبه است که این موضوع، سبب ایجاد انگیزه و تلاش فراینده دانش‌آموزان خواهد شد و لازم است که دانش‌آموزان را به عنوان سرمایه‌های اجتماعی کشور برای پیشرفت و موفقیت کشور در مجامع بین‌المللی دید و برای آن برنامه‌ریزی کرد.

فرماندار قائمشهر در ادامه گفت: بعضی از خانواده‌ها دو یا سه دانش‌آموز دارند و مجبور به در اختیار گرفتن سرویس هستند، نرخ‌گذاری کرایه سرویس مدارس باید با توجه به میزان تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی و سایر مجاری رسمی کشور باشد و رضایت‌مندی والدین و کارگزاران سرویس مدارس نیز ملاک اصلی نرخ‌گذاری و تعیین کرایه باشد و همچنین در تعیین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمت سرویس هم باید به کیفیت و خدمات بیشتر با هزینه‌های مناسب توجه شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان گفت: برای کیفی‌سازی و استانداردسازی سرویس‌های بهداشتی مدارس در کمیته برنامه‌ریزی کمک خواهیم کرد.

وی در ادامه خطاب به روسای دستگاه‌های خدمات‌رسان حاضر در جلسه، گفت: در شروع سال تحصیلی جدید، قطعی و مشکل انشعابات آب، برق، گاز و غیره به هیچ عنوان نباید مشاهده و گزارش شود.

وی افزود: پیگیری‌های لازم درباره مدارسی که کم و کاستی دارند، انجام خواهد شد و با مدیران مدارس مربوطه در جهت رفع موضوعات قانونی، مکاتبه می‌شود.

مولایی قرا درباره روند ساخت دبیرستان عاشورا شهرستان قائمشهر توضیحاتی ارائه و عنوان کرد: فقط در یک مرحله از ساخت، اعتبارات سرفصل ملی ۱۱۰ میلیارد ریالی به این مدرسه اختصاص داده شده و اکنون پیشرفت فیزیکی خوبی دارد که امیدوارم در سال جدید مالی با نگاه ویژه نسبت به تامین مالی به زودی تکمیل و به اتمام برسد.

همچنین در انتهای جلسه، دو دانش‌آموز مقطع ابتدایی به عنوان دانش‌آموزان ممتاز در موضوعات پرورشی توسط آیت‌الله معلمی، تقدیر شدند.

خبرنگار: محمدرضا کوچکسرائی

انتهای پیام/

کد خبر: 1239110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =